Miasto i Gmina Siechnice - Portal Mieszkańców. Aktualności, forum, komunikacja.

Portal Mieszkańców Siechnic

Wygenerowano: 21-09-2021
Termy Jakuba w Oławie
Reklama w serwisie · Kup banner online
27.08.2021

Przebudowa mostów kolejowych. Utrudnienia w ruchu mają być minimalne

Nadchodzą zmiany na linii kolejowej nr 277 na odcinku Jelcz Laskowice – Wrocław Brochów. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudują mosty i wiadukty między Czernicą a Siechnicami. Koszt inwestycji opiewa na kwotę 41,5 milionów złotych. Zobacz gdzie zaplanowano prace remontowe.

Siechnice: Przebudowa mostów kolejowych. Utrudnienia w ruchu mają być minimalne
fot. most kolejowy między Siechnicami a Kotowicami, linia kolejowa 277

Przebudowie będą podlegały 4 obiekty inżynieryjne - 2 mosty i 2 wiadukty. Najstarszy z obiektów pochodzi z 1909 roku.

Roboty dotyczące wiaduktu w Czernicy będą obejmowały także infrastrukturę drogową. Zostanie tam odnowiona jezdnia oraz powstaną nowe chodniki i ścieżki dla rowerów. Wykonane prace pozwolą na skrócenie czasu jazdy na odcinku Jelcz Laskowice - Wrocław oraz będą alternatywą dla ruchu towarowego, który obecnie z uwagi na zły stan techniczny obiektów prowadzony jest po linii kolejowej nr 132 przez Oławę i Brzeg.

Umowa podpisana została w czerwcu 2021 roku i opiewa na kwotę 41,5 milionów. Wykonawcą zostało konsorcjum, którego liderem jest Nowak-Mosty Sp. z o.o. z Dąbrowy Górniczej. Roboty budowlane zostały zaplanowane na 26 miesięcy z minimalizacją ograniczeń w ruchu.

Z dokumentacji umieszczonej na Platformie Zakupowej PKP PLK S.A. wynika, że zostanie wprowadzona komunikacja zastępcza na okres przełączenia ruchu pomiędzy obecną linią a wybudowanym tymczasowym odcinkiem. Jednak utrudnienia mają być minimalne - planowane jest wybudowanie tak zwanego by-passu, po którym tymczasowo będzie prowadzony ruch pociągów. Prace zostaną wykonane najpierw na jednym, a następnie na drugim torze.

Po przebudowie prędkość na obiektach będzie mogła wynieść nawet 160 km/h, a wiadukty będą przystosowane do dalszej rozbudowy linii do dwóch torów. Prace realizowane są w ramach projektu pn.: "Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej Region Śląski".

W sąsiedztwie przebudowanych obiektów planowany jest także ruch kolejowy w ramach Centralnego Portu Komunikacyjnego. Z informacji przekazanych przez CPK wynika, że szprycha numer 9, może przechodzić przy tej linii. Na tym etapie nie ma jednak jeszcze konkretów dotyczących dobudowy torów lub skorzystania z istniejącej infrastruktury. Gmina Siechnice sprzeciwiła się realizacji szprychy numer 9 w zaproponowanym przez spółkę CPK wariancie.

Wczytuję komentarze...