Miasto i Gmina Siechnice - Portal Mieszkańców. Aktualności, forum, komunikacja.

Portal Mieszkańców Siechnic

Wygenerowano: 18-04-2024
Termy Jakuba w Oławie
Reklama w serwisie · Kup banner online
16.08.2022

CPK: Wybrano rekomendowany wariant odcinka Kolei Dużych Prędkości przecinający gminę Siechnice

Spółka Centralny Port Komunikacyjny poinformowała o wyborze wariantu inwestorskiego odcinka Kolei Dużych Prędkości między Łodzią, Sieradzem i Wrocławiem, przebiegającego przez gminę Siechnice. Taki przebieg trasy będzie rekomendowany na dalszych etapach prac. Według przedstawicieli CPK wybrany wariant przewiduje najmniejszą liczbę kolizji z istniejącą zabudową spośród wszystkich analizowanych tras.

Siechnice: CPK: Wybrano rekomendowany wariant odcinka Kolei Dużych Prędkości przecinający gminę Siechnice

Przebieg trasy w gminie Siechnice

Wariant 51 na terenie gminy Siechnice biegnie od Wrocławia przy istniejącej infrastrukturze kolejowej za Radwanicami. Następnie mija Siechnice wzdłuż Wschodniej Obwodnicy Wrocławia i przecina rzekę Oławę pomiędzy istniejącym mostem kolejowym i samochodowym. Dalej trasa ciągnie się przy istniejących torach w lasach siechnicko-kotowickich w kierunku Czernicy.

Podczas konsultacji z mieszkańcami gminy Siechnice i okolicznych gmin pod uwagę brane były również inne warianty. Szczególne kontrowersje budziła koncepcja trasy biegnącej przez Świętą Katarzynę, przewidująca znaczne szkody i uciążliwości dla mieszkańców. Wariant 51 nie jest też neutralny dla otoczenia - zakłada on ingerencję w obszary Natura 2000 w rejonie lasów między Siechnicami a Czernicą.

Pełną, interaktywną mapę wariantu 51 można zobaczyć na stronie spółki Centralny Port Komunikacyjny.
 

Z Wrocławia do Warszawy w dwie godziny

Projektowany odcinek Wrocław - Łódź ma długość prawie 200 km. W przygotowaniu do realizacji jest także trasa Łódź - Warszawa. Przejazd całym odcinkiem Wrocław - Warszawa ma zająć około 2 godzin, o połowę krócej niż dotychczas. Trasa ma być przygotowana do prędkości 250 km/h, a prędkość projektowa, do której będzie można w przyszłości podnieść parametry bez potrzeby przebudowy to 350 km/h.
 

Wariant 51 - co dalej?

W połowie przyszłego roku opisywany wariant, wraz z dwoma alternatywnymi, ma ubiegać się o decyzję środowiskową, wydawaną przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska. W kolejnym etapie musi zostać uzyskane pozwolenie na budowę. Harmonogram przewiduje, że pierwsze roboty budowlane mogą rozpocząć się w 2024 roku.