Miasto i Gmina Siechnice - Portal Mieszkańców. Aktualności, forum, komunikacja.

Portal Mieszkańców Siechnic

Wygenerowano: 21-06-2021
Pomysł na prezent - mapa gwiazd
Reklama w serwisie · Kup banner online
9.05.2021

Zwrot produktów do sklepu internetowego – jak to zrobić?

Zwrot towaru zakupionego przez internet bywa koniecznością i prędzej czy później przytrafi się każdemu. Warto wiedzieć, że zwrot produktów do sklepu internetowego nie musi być czasochłonny i skomplikowany, jeśli wie się, jak postąpić i gdzie szukać pomocy. Nie zawsze też procedura zwrotu jest taka sama. W jednych sklepach internetowych możesz liczyć na uproszczoną procedurę i darmowy zwrot, w innych sam musisz zadbać o nadanie paczki i jej opłacenie. Podpowiadamy, jak przejść przez zwrot towaru szybko, bezstresowo i bez nadmiernych kosztów.

Siechnice: Zwrot produktów do sklepu internetowego – jak to zrobić?

Zwrot towaru zakupionego przez internet – od czego zacząć?

Pierwszy krok, jaki musisz wykonać to zaznajomienie się z procedurą zwrotu zakupionych towarów obowiązującą w sklepie, w którym zrobiłeś zakupy. Jest to o tyle istotne, że sposób postępowania w przypadku sklepów bywa skrajnie różny. Możesz spotkać się z sytuacją, gdy formularz zwrotu towaru oraz etykieta konieczna do nadania paczki ze zwrotem zostały wcześniej przygotowane przez sklep i dostarczone wraz z zamówionym produktem. Wówczas wypełniasz formularz, pakujesz przesyłkę, naklejasz etykietę i przekazujesz ją firmie kurierskiej wskazanej przez sklep. Tak wygląda m.in. usługa zwrot DHL, spotykana niekiedy w przypadku większych czy bardziej znanych sklepów internetowych. Ten sposób zwrotu jest dla Ciebie darmowy, więc na przekazaniu paczki kurierowi realizującemu zwrot DHL kończy się Twoja misja. Może być również tak, że część dokumentów wymaganych przy zwrocie produktu musisz wydrukować samodzielnie z Internetu lub strony sprzedawcy, a nierzadko jest również tak, że sklep w ogóle nie określa, w jaki sposób masz dokonać zwrotu i nie przejmuje na siebie opłaty z nim związanej. Podaje jedynie obowiązujący Cię termin zwrotu (przepisy dają Ci na zwrot towaru zakupionego przez internet 14 dni) i adres, na który masz dostarczyć zwracany towar. Takie postępowanie jest w pełni zgodne z obowiązującym prawem, które przewiduje, że jeśli zwrot następuje bez podania przyczyny, tzn. oddajesz produkt, bo nie przypadł Ci do gustu albo nie chcesz go jednak mieć, sklep nie ma obowiązku pokrywać kosztów zwrotu towaru. Jak sobie poradzić w takiej sytuacji?
 

Jak samodzielnie zorganizować zwrot produktu do sklepu internetowego?

Kiedy musisz odesłać produkt na własną rękę i z własnej kieszeni opłacić koszty dostarczenia zwrotu, przyda Ci się pomoc firmy oferującej tanie przesyłki. Jak wiadomo, nikt nie lubi przepłacać, a ceny usług kurierskich mogą znacznie się różnić, dlatego najkorzystniej będzie, gdy poszukasz dobrego i niedrogiego pośrednika kurierskiego, który ma w swojej ofercie usługi wielu firm dostawczych, a dzięki temu zwrot towarów dostępny jest w atrakcyjnej cenie. Jeśli chcesz przy tym oszczędzić czas i wygodnie nadać paczkę z dowolnego miejsca, nawet nie ruszając się z domu, skorzystaj z usług AlleKurier.pl. AlleKurier to broker usług kurierskich, u którego znajdziesz oferty wszystkich największych przewoźników w kraju i na świecie, a paczkę nadasz nawet o 70% taniej niż bezpośrednio w firmie kurierskiej. AlleKurier oferuje nie tylko naprawdę tanie przesyłki, ale i bardzo sprawną oraz komfortową obsługę. Zwrot towaru zakupionego przez internet możesz zamówić przez stronę internetową, a kurier odbierze od Ciebie paczkę we wskazanym miejscu, np. w domu, pracy czy wybranym punkcie nadań bez dodatkowych opłat. Przesyłkę ze zwrotem możesz też nadać z każdego zakątka kraju. Po płatności, którą możesz zrealizować online, pozostaje już tylko dobrze zapakować przesyłkę i umieścić na niej wydrukowany ze strony list przewozowy, a ta bezpiecznie zawędruje do sklepu jako zwrot towaru zakupionego przez internet.
 

Jak prawidłowo zapakować przesyłkę ze zwracanym towarem?

Pamiętaj, że zwrot pieniędzy za zakupiony w Internecie towar będzie możliwy tylko wówczas, gdy zwrócisz produkt nieuszkodzony i w dobrym stanie. Dlatego powinieneś zadbać o to, by paczka faktycznie zabezpieczyła odsyłany towar i uchroniła go przed zniszczeniem. Przesyłkę zapakuj w kartonowe pudełko o gabarytach dopasowanych do wielkości i wagi odsyłanego produktu i klasycznym kształcie prostopadłościanu, by uniknąć dopłat za niestandardowy typ przesyłki. Oceń, jak bardzo delikatny i wartościowy jest towar i w przypadku przedmiotów podatnych na zniszczenie, zabezpiecz dodatkowo zawartość przesyłki gazetami, pianką czy folią bąbelkową. Zadbaj przy tym o to, by przedmiot stabilnie leżał w paczce i nie mógł przemieszczać się w niej podczas transportu.
 

Artykuł we współpracy z Partnerem

  • Więcej
  • w kategorii inne
Wczytuję komentarze...