Wschodnia Obwodnica Wrocławia - wybrano wykonawcę kolejnego etapu

Zobacz też:
W rozstrzygniętym 18 lipca 2019 roku przetargu startowało pięć firm: Budimex S.A, Strabag, Mota-Engil, Eurovia oraz konsorcjum Kobylarnia i Mirbud. Koszt realizacji wykonawcy wycenili od niespełna 31 mln do ponad 41 mln zł. Choć władze województwa pierwotnie zamierzały wydać mniej niż 29 mln zł, zdecydowały się na wybór najtańszej spośród ofert, dopłacając 2 mln złotych.
Nową drogą od Żernik Wrocławskich do ul. Grota Roweckiego we Wrocławiu mamy pojechać najpóźniej jesienią za dwa lata - planowany termin realizacji to 30 października 2021 roku.
Opisywana w przetargu 2,5 kilometrowa trasa od Żernik Wrocławskich do ul. Grota Roweckiego będzie jednojezdniowa. Jest to wariant przejściowy, zakładający rezerwę na powstanie drugiej jezdni w przyszłości. Jedynie przy rondach już teraz wykonane zostaną dwie jezdnie. Wzdłuż drogi będzie przebiegać ścieżka pieszo-rowerowa.
Przebieg WOW z podziałem na fragmenty
Przebieg południowego odcinka WOW, część 1 - zakończony przetarg,
na podstawie mat. DSDiK
Inwestycja podzielona na dwie części - protesty mieszkańców Wysokiej
Od lat trwają protesty mieszkańców wsi Wysoka, przez którą przebiegać ma część trasy. Stowarzyszenie "Inicjatywa Wysoka" nie jest przeciwne samej budowie obwodnicy, jednak kwestionuje wybrany wariant realizacji, który przebiegać ma pomiędzy blokami mieszkalnymi. Po drugiej stronie pada argument, że odcinek biegnący przez wieś znajduje się w korytarzu, zaplanowanym w tym miejscu blisko 20 lat temu.
Z powodu protestów realizacja południowej części Wschodniej Obwodnicy Wrocławia została podzielona na dwa etapy: od istniejącego ronda w Żernikach Wrocławskich do ul. Grota - Roweckiego, oraz od ul. Grota Roweckiego, przez Wysoką do Bielan Wrocławskich. Przetarg na drugi z odcinków ma zostać rozstrzygnięty do 8 sierpnia (data ta była wielokrotnie przesuwana). Całość trasy ma być zrealizowana do drugiej połowy 2022 roku.
Przebieg południowego odcinka WOW, część 2 - osobny przetarg,
mat. DSDiK
Druga strona obwodnicy z problemami
Pod koniec ubiegłego roku pisaliśmy o postępach w realizacji północnego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia - Łany – Długołęka. Niestety pomimo rozstrzygnięcia przetargu prace przestały posuwać się do przodu. Wykonawca, firma Strabag Sp. z o.o. po zakończeniu prac projektowych zażądał dodatkowych funduszy na realizację inwestycji. Być może postępowanie przetargowe w tej części zostanie powtórzone.
Zobacz też: