Punkty pomocy prawnej i poradnictwa obywatelskiego - porady przez telefon i email

Zobacz też:
Od 2016 roku na terenie Polski działa system darmowej pomocy prawnej. W skład systemu wchodzą: nieodpłatna pomoc prawna, poradnictwo obywatelskie oraz mediacja.
W ramach darmowej pomocy prawnej możemy uzyskać informacje dotyczące etapu postępowania przedsądowego z prawa cywilnego, karnego, spraw rodzinnych, spraw administracyjnych, ubezpieczenia społecznego, prawa pracy oraz przygotowania do rozpoczęcia działalności gospodarczej. Porady udzielane są również w zakresie prawa podatkowego z wyłączeniem spraw podatkowych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.
Osoba potrzebująca pomocy przed jej udzieleniem składa do Starostwa Powiatowego we Wrocławiu za pośrednictwem e-mail wniosek o uzyskanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, zawierający oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej.
Skan lub zdjęcie podpisanego pisma wraz z oświadczeniem należy przesłać do starostwa pocztą elektroniczną na adres [email protected], a następnie oczekiwać na wyznaczenie terminu porady.
W wyjątkowej sytuacji uzasadnionej brakiem dostępu do Internetu osoba potrzebująca nieodpłatnej pomocy prawnej lub porady obywatelskiej może złożyć wniosek o uzyskanie porady wraz z oświadczeniem - ustnie pod numerem 71 722 17 05.
Dane kontaktowe do punktów:
- Długołęka: e-mail [email protected],
- Kąty Wrocławskie: e-mail: [email protected],
- Kobierzyce: e-mail: [email protected],
- Mietków: e-mail: [email protected],
- Sobótka: e-mail: [email protected],
- Siechnice: [email protected].
Szczegółowych informacji udziela Wydział Organizacyjno-Prawny Starostwa Powiatowego we Wrocławiu, tel. 71/ 722 17 05, 71/ 722 20 78, 71/ 722 18 58 lub e-mail: [email protected]
Zobacz też: Jak dobrać najlepszy dla nas kredyt hipoteczny?