Burmistrz Siechnic spotka się z Mieszkańcami: Komunikacja i Kolej Dużych Prędkości
Zobacz też:
Poprzednie spotkanie miało miejsce 1 kwietnia bieżącego roku. Wówczas większość czasu zajęły rozmowy na temat ze stanu wodociągów. Choć w planach była również rozmowa o komunikacji i KDP, nie wystarczyło czasu na omówienie tych kwestii - stąd organizacja kolejnego spotkania. Dogrywka odbędzie się w sobotę, 15 kwietnia 2023 r. w Urzędzie Miejskim w Siechnicach, przy ul. Jana Pawła II 12 w Sali Sesyjnej.
Komunikacja autobusowa w Siechnicach
Od 1 marca 2019 roku Gmina Siechnice jest odpowiedzialna za organizację komunikacji autobusowej na swoim terenie. Wcześniej siechnicką komunikacją zarządzało miasto Wrocław, w ramach przewozów międzygminnych. Od tej chwili upłynęło wiele czasu, powstało wiele lokalnych linii, a mieszkańcy zdążyli się przyzwyczaić do zalet i wad takiego rozwiązania.
W marcu 2022 roku Siechnicką Komunikację Publiczną dotknął kryzys. Pasażerowie skarżyli się na to, że niektóre kursy były całkowicie pomijane. Okazało się, że przewoźnik, nie był w stanie wywiązać się z zakresu umowy. Przez pewien okres autobusy jeździły z mniejszą częstotliwością - jak w wakacje, a przewoźnik publikował z dnia na dzień informację na portalu Facebook, które autobusy prawdopodobnie nie pojadą w ogóle.
Funkcjonowanie komunikacji unormowało się dopiero po 1 września, gdy Gmina porozumiała się z nowym przewoźnikiem - POLBUS-PKS, który wsparł Dolnośląskie Linie Autobusowe.
Sytuacja zmusiła do przemyślenia długofalowego podejścia do komunikacji w Siechnicach. Wśród planów jest obsługa głównej osi przewozowej między Gminą Siechnice a Wrocławiem przez przewoźnika wyłonionego przez miasto Wrocław w ramach przetargu na transport zbiorowy dla stolicy Dolnego Śląska.
Przebieg Kolei Dużych Prędkości do CPK
W drugiej połowie 2022 roku Spółka Centralny Port Komunikacyjny poinformowała o wyborze wariantu inwestorskiego odcinka Kolei Dużych Prędkości między Łodzią, Sieradzem i Wrocławiem, przebiegającego przez gminę Siechnice.
Wariant ten biegnie od Wrocławia przy istniejącej infrastrukturze kolejowej za Radwanicami. Następnie mija Siechnice wzdłuż Wschodniej Obwodnicy Wrocławia i przecina rzekę Oławę pomiędzy istniejącym mostem kolejowym i samochodowym. Dalej trasa ciągnie się przy istniejących torach w lasach siechnicko-kotowickich w kierunku Czernicy. Według przedstawicieli CPK wybrany wariant przewiduje najmniejszą liczbę kolizji z istniejącą zabudową spośród wszystkich analizowanych tras.