Aleja Wielkiej Wyspy – otwarcie długo wyczekiwanej inwestycji
Zobacz też:
Budowa AWW, która kosztowała ponad 260 milionów złotych, to efekt prac, które rozpoczęły się już w grudniu 2020 roku. Aleja o długości 3,4 km łączy Krzyki z Biskupinem i Sępolnem, stając się ważnym elementem miejskiej infrastruktury.
Mosty i przeprawy – kluczowe elementy AWW
Projekt AWW zawiera duże inżynieryjne rozwiązania, w tym budowę mostów nad Odrą i Oławą. Najbardziej skomplikowaną częścią inwestycji jest 700-metrowa przeprawa nad Odrą, która połączyła południową część miasta z Biskupinem i Sępolnem. Drugi most, o długości 350 metrów nad Oławą, wymagał usunięcia starego gazociągu.
Ekologia i przyroda
Aleja Wielkiej Wyspy kładzie duży nacisk na ekologię, oferując ścieżki rowerowe o łącznej długości 9,5 km oraz 12,5 km chodników (otwarte będą w późniejszym terminie). Dodatkowo, inwestycja przewiduje ochronę okolicznej przyrody poprzez montaż ekranów oraz specjalnych przejść dla płazów.
Udogodnienia pasażerów MPK
Przystanki MPK znajdą się w pobliżu nowych wiaduktów, co znacząco ułatwi komunikację miejską. Zmiany tras autobusów MPK, w tym linii 143, znacząco ułatwią dotarcie na Wielką Wyspę od strony Przedmieścia Oławskiego. Planowane są dalsze ulepszenia w zakresie komunikacji miejskiej, gdy tylko pojawią się nowe możliwości przewozowe. - czytamy w serwisie WeWro.pl
Wyjątkowe wydarzenie dla Wrocławia
Otwarcie Alei Wielkiej Wyspy, planowane na 23 grudnia 2023 roku niewątpliwie wpłynie na jakość komunikacji w tej części Wrocławia i otworzy nowe możliwości w przemieszczaniu się między Krzykami a Biskupinem i Sępolnem. Najbliższe miesiące zweryfikują jak bardzo AWW ułatwi codzienną komunikację w tym rejonie miasta
Artykuł we współpracy z: Wewro.pl - Co się dzieje we Wrocławiu