Miasto i Gmina Siechnice - Portal Mieszkańców. Aktualności, forum, komunikacja.

Portal Mieszkańców Siechnic

Wygenerowano: 02-03-2024
Termy Jakuba w Oławie
Reklama w serwisie · Kup banner online

Jak znaleźć czas na aktywność fizyczną?

Każdy z nas wie, że aktywność fizyczna to niezbędny element zachowania dobrego zdrowia i samopoczucia oraz ładnej sylwetki. Najczęstszą wymówką przed podjęciem aktywności jest brak czasu. Jesteśmy zapracowani, mamy wiele obowiązków i spraw do załatwienia, żyjemy w pośpiechu. Jak więc znaleźć czas na aktywność fizyczną?

Siechnice: Jak znaleźć czas na aktywność fizyczną?

Treningi należy planować

Treningi najlepiej planować z wyprzedzeniem. Długość i intensywność treningów należy dopasować do swojego planu dnia. Jeśli pracujemy na pełen etat i mamy wiele innych obowiązków, długie treningi nie są najlepszym pomysłem. Najlepiej postawić na krótkie, ale efektywne ćwiczenia.

Łatwiej będzie znaleźć czas na trening, jeśli będzie on zaplanowany. Nie trzeba wychodzić z domu, wystarczy zaopatrzyć się w jakiś sprzęt do ćwiczeń, np. hantle, obciążenie np. ze sklepu marbo-sport.pl, rower treningowy, orbitrek. 

Gimnastyka poranna

Dobrym pomysłem jest kilkunastominutowa gimnastyka poranna. Wystarczy wstać 15 minut wcześniej niż zazwyczaj. W ten sposób zapewnimy sobie nie tylko codzienną porcję ruchu, jaki i również solidny zastrzyk energii i endorfin. Po powrocie z pracy o wiele trudniej jest się zmobilizować do treningu. Czeka nas wiele innych obowiązków. 

Wieczorny spacer

Jeżeli z powodu natłoku obowiązków nie daliśmy rady wykonać treningu, warto wyjść na wieczorny spacer. Nawet kilkanaście minut jakiejkolwiek aktywności fizycznej jest lepsze niż spędzenie tego czasu na kanapie. 

Wysiłek fizyczny musi sprawiać przyjemność

Aktywność fizyczna musi sprawiać przyjemność. Form ruchu jest wiele. Każdy znajdzie coś dla siebie. Warto też testować nowe formy ruchu. Być może odkryjemy nową pasję. 

Do aktywności fizycznej warto zaprosić bliskich. To mobilizuje do wysiłku fizycznego. Jeżeli umówimy się z koleżanką lub kolegą na wspólny jogging, ciężko będzie nam z niego zrezygnować. 

Spacer lub rower zamiast samochodu

Gdy tylko mamy możliwość, starajmy się pokonać drogę do pracy i z powrotem lub chociaż część tej drogi pieszo. Warto też całkowicie zrezygnować z samochodu lub komunikacji miejskiej i wybrać jazdę na rowerze. 

Czas dla siebie jest bardzo ważny

Pamiętajmy, że trzeba mieć czas dla siebie. W domu zawsze jest coś do zrobienia. Ale nie zawsze musi być idealnie. Pranie czy naczynia w zlewie mogą trochę poczekać. Czasami nie warto się tym zadręczać i zrobić coś dla siebie, np. wyjść na spacer, na rower czy trochę poćwiczyć w domu.