Miasto i Gmina Siechnice - Portal Mieszkańców. Aktualności, forum, komunikacja.

Portal Mieszkańców Siechnic

Wygenerowano: 27-07-2024
Termy Jakuba w Oławie
Reklama w serwisie · Kup banner online
9.10.2022

Koniec komunikacji zastępczej. Pociągi wracają na trasę Siechnice - Jelcz Laskowice

Jak podają PKP Polskie Linie Kolejowe S.A od poniedziałku, 10 października wracają regularne połączenia pasażerskie na trasie Wrocław - Siechnice - Jelcz - Opole. Linią kursują już pociągi towarowe. PKP PLK zakończyły istotne prace przy przebudowie i budowie mostów i wiaduktów pomiędzy Czernicą Wrocławską i Siechnicami. Komunikacja zastępcza na odcinku Siechnice - Jelcz Laskowice obowiązywała od 13 marca bieżącego roku.

Siechnice: Koniec komunikacji zastępczej. Pociągi wracają na trasę Siechnice - Jelcz Laskowice

Od 10 października wracają bezpośrednie przejazdy z Wrocławia do Jelcza przez Siechnice – bez komunikacji zastępczej. Od 1 października linia kursują już pociągi towarowe. Na trasie Wrocław Opole – na odcinku Jelcz Laskowice - Wrocław Brochów PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zwiększają możliwości przewozów koleją. To efekt przebudowy dwóch mostów oraz dwóch wiaduktów. Gruntowne prace przy obiektach służących kolei ponad sto lat pozwolą także na przewidywaną budowę drugiego toru.

Po zakończeniu wszystkich prac obiekty pozwolą na szybsze przejazdy pociągów z większymi ładunkami. Składy będą mogły rozwinąć prędkość do 120 km/h. Zwiększy się komfort i bezpieczeństwo podróży w regionie i na trasach dalekobieżnych. Modernizacja linii – na ważnym odcinku z mostami i wiaduktami – zwiększy także możliwości przewozu towarów. Projekt pozwoli na odciążenie z ruchu towarowego połączenia Wrocław - Opole, przez Oławę i Brzeg, wykorzystywanego w podróżach aglomeracyjnych, regionalnych i międzynarodowych.

Zobacz też: CPK: Wybrano rekomendowany wariant odcinka Kolei Dużych Prędkości przecinający gminę Siechnice

Przy wprowadzonym w październiku ruchu pociągów kontynuowana jest przebudowa wiaduktu nad drogą wojewódzką (ul. Wrocławską) w Czernicy. Kompleksowy zakres prac zapewni – poza jezdnią – ścieżki dla ruchu pieszego i rowerowego. Oprócz przebudowy obiektów wykonana zostanie kompleksowa wymiana torów i rozjazdów. Z myślą o budowie drugiego toru poszerzony jest nasyp. Dłuższe niż planowano prace przy wiadukcie wynikają z dłuższego procedowania przełożenia instalacji – szczególnie gazowych. Podczas przebudowy wiaduktu zapewniono przejazd tymczasową drogą – bajpasem (niemal równolegle do drogi wojewódzkiej nr 455).

Wartość umowy wynosi prawie 41,5 mln zł. Inwestycja jest finansowana ze środków budżetowych.

Mat. prasowe PKP PLK