Tramwaj bliżej Siechnic? Wrocław planuje przedłużenie torowiska do Księża Wielkiego
Zobacz też:
Przebudowa ulicy Opolskiej i ożywienie ulicy Kościuszki - co warto wiedzieć?
Ulica Opolska we Wrocławiu to w dużej części wąska droga z jednym pasem ruchu w każdą stronę, nierzadko zakorkowana o czym doskonale wiedzą mieszkańcy Siechnic dojeżdżający na co dzień do Wrocławia. Nowa Opolska ma stać się nowoczesną arterią, z torowiskiem tramwajowym przedłużonym od pętli Księże Małe do nowej pętli w rejonie ulicy Brochowskiej, gdzie planowany jest dodatkowo parking P+R. Projekt zakłada też dobudowanie drugiego toru na całej trasie do Księża Małego, co znacznie usprawni ruch tramwajowy.
Równocześnie z przebudową Opolskiej planowane jest odtworzenie torowiska na ulicy Kościuszki. Projekt ten jest niezależny, aczkolwiek jego realizacja wpłynie na całą sieć komunikacji tramwajowej w tej części miasta. Modernizacja torowiska na Kościuszki obejmie rozsunięcie torów dla tramwajów oraz zastosowanie innowacyjnej technologii wyciszającej wibracje. Przebudowana zostanie także cała ulica, wraz z placem Trójkątnym i skwerem na skrzyżowaniu z ulicą Pułaskiego.
Południowa część Wrocławia intensywnie się rozbudowuje. Tereny po dawnej fabryce Polleny zamieniają się w osiedla mieszkaniowe, a Aleja Wielkiej Wyspy staje się impulsem do następnych zmian. Dalej w kierunku granicy Wrocławia rozbudowuje się Księże Wielkie. Wrocławianie oczekują usprawnienia komunikacji w tej części miasta. Jednocześnie na planowanych zmianach mogą skorzystać mieszkańcy gminy Siechnice - którzy jeszcze bliżej będą mieli dostępny tramwaj oraz parking P+R. Otworzą się również nowe możliwości dla komunikacji zbiorowej.
Mapa poglądowa - przedłużenie torowiska do Księża Wielkiego, na podstawie mat. pras. UM Wrocław
Przedłużenie linii tramwajowej - kiedy możemy się go spodziewać?
Prace nad przebudową ulicy Opolskiej i odtworzeniem torowiska na Kościuszki powinny rozpocząć się w najbliższych latach. Przetarg na projekt modernizacji Opolskiej ma zostać ogłoszony pod koniec aktualnego roku, natomiast projektowanie trasy powinno zakończyć się w 2027 roku. Jeżeli wszystko poszłoby zgodnie z planem, tramwaje zaczęłyby kursować od 2030 roku.