Skrzyżowanie przy Lidlu. Co dalej z koncepcją ronda?
Zobacz też:
Problematyczny wyjazd z centrum handlowego
Od otwarcia Lidla w 2021 roku oraz centrum handlowego Toro rok później, pojawił się problem z wyjazdem z parkingu. Zmotoryzowani klienci często muszą czekać kilkadziesiąt minut na opuszczenie terenu, na którym znajduje się również stacja benzynowa. Sytuacja jest stresująca, gdy kierowcy próbują ruszyć równocześnie z różnych kierunków na zielonym świetle. W odpowiedzi na te trudności powstała koncepcja budowy ronda, które miało usprawnić wyjazd na DK94. Przetarg na realizację inwestycji został unieważniony, a plany prawdopodobnie zarzucono, nie tylko z powodów finansowych.
Do tematu odniósł się Burmistrz Siechnic, Łukasz Kropski. W transmisji na żywo na swoim profilu na Facebooku zaznaczył, że zarówno mieszkańcy, jak i przedstawiciele GDDKiA sugerują, iż rondo mogłoby nie rozwiązać problemu. Co więcej, istnieje obawa, że taki układ drogowy dodatkowo skomplikowałby wyjazdy z ul. Ciepłowniczej i Lidla.
Przypomnijmy, że wcześniejsze rozwiązanie nie zakładało bezpośredniego wyjazdu z Lidla na rondo przy DK94. Kierowcy musieliby najpierw skorzystać z mniejszego ronda, bliżej zabudowań Citronex, aby zawrócić w kierunku DK94.
Fot. Postępowanie przetargowe Rozbudowa infrastruktury drogowej w strefie przemysłowej na terenie Gminy Siechnice – inwestycja dofinansowana z Programu Rządowy Fundusz Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych, w trybie zaprojektuj i wybuduj, w podziale na części
Wyjazd w stronę Oławy
Nie wszyscy jeszcze wiedzą, że dla osób wyjeżdżających z terenu centrum handlowego Toro Park w kierunku Oławy, dostępne są dodatkowe wyjazdy. Zlokalizowane są one na wysokości zabudowań Citronex, za parkingiem sklepu Action. Umożliwiają one włączenie się do ruchu na DK94 w kierunku Oławy.
Co dalej?
Burmistrz Siechnic liczy, że wprowadzone już drobne zmiany mogą poprawić sytuację. Nowe wyjazdy w kierunku Oławy już ułatwiają opuszczenie terenu centrum handlowego.
Kolejnym krokiem mogłaby być regulacja cyklów świetlnych na istniejącej sygnalizacji. Obecnie światła przepuszczają jednocześnie ruch z Lidla i ul. Ciepłowniczej, co prowadzi do sytuacji kolizyjnych i spowolnienia ruchu. Sugerowana zmiana zakładałaby naprzemienne, bezkolizyjne wyjazdy: w jednym momencie zielone światło mieliby kierowcy z ul. Ciepłowniczej, a w innym – z Lidla.
Modernizacja DK94
Innym elementem, który może poprawić ruch w newralgicznym rejonie, jest planowana przez GDDKiA modernizacja DK94 na odcinku przebiegającym przez gminę Siechnice. W ramach tych prac, ma zostać poprawione bezpieczeństwo skrzyżowań. Jak zapowiedział Burmistrz Łukasz Kropski w rozmowie z "Gazetą Wrocławską", szczegóły tego projektu będą dostępne po rozpoczęciu prac projektowych przez GDDKiA.
Zobacz też: Inwestycje drogowe w Siechnicach, wśród nich rondo na DK94. Trwa przetarg