Miasto i Gmina Siechnice - Portal Mieszkańców. Aktualności, forum, komunikacja.

Portal Mieszkańców Siechnic

Wygenerowano: 28-03-2024
Termy Jakuba w Oławie
Reklama w serwisie · Kup banner online
1.07.2019

Centrum Logistyczne z Siechnic obsługuje zamówienia z IKEA [video]

Zamówienia składane w sklepach online i stacjonarnych sieci IKEA będą wysyłane z Centrum Logistycznego 3LP w Siechnicach. Rozwiązanie Parcel Unit, w ramach którego międzynarodowa firma współpracuje z operatorem logistycznym 3LP oraz kurierem GLS ma na celu doskonalenie obsługi wysyłki zamówień. Magazyny 3LP (Grupa Kapitałowa TIM) zlokalizowane są w przy ul. Kwiatkowskiego w Siechnicach.

Siechnice: Centrum Logistyczne z Siechnic obsługuje zamówienia z IKEA [video]
fot. mat. prasowe TIM SA

Parcel Unit zajmie się obsługą mniejszych zamówień, składanych głównie za pomocą sieci internetowej, ale też przez telefon lub w sklepach stacjonarnych. Nowe rozwiązanie sprawia, że blisko połowa klientów może otrzymać przesyłkę już następnego dnia po złożeniu zamówienia.

Działająca na terenie Siechnic spółka 3LP oferuje swoim klientom kompleksowe rozwiązania logistyczne, związane m.in. z kompletowaniem towaru. Magazyn stawia na automatyzację, która pozwala na kompletowanie do 2000 sztuk produktów na godzinę. Parcel Unit zajmuje się obsługą asortymentu ponad 6 tysięcy produktów IKEA.

Spółka 3LP powstała w 2016 r. z dotychczasowego Działu Logistyki TIM SA - największego hurtowego dystrybutora artykułów elektrotechnicznych w Polsce. Obiekt magazynowy obsługuje zamówienia zarówno klientów spółek z Grupy Kapitałowej TIM jak i innych firm sprzedających online.

Poniżej filmy pokazujące zautomatyzowane Centrum Logistyczne 3LP w Siechnicach:

Komunikat prasowy w związku z uruchomieniem Parcel Unit w Siechnicach:

Parcel Unit w Siechnicach pod Wrocławiem to nowa jednostka logistyczna IKEA, która zapewni realizację małych zamówień składanych przez stronę internetową, w sklepie lub przez telefon. Są one wysyłane bezpośrednio do klientów w całej Polsce w cenie 15 złotych za paczkę do 30 kg.

Nowe rozwiązanie logistyczne to ważny moment w rozwoju sieci wielokanałowej sprzedaży IKEA w Polsce, którą udoskonalamy również w oparciu o informacje zwrotne klientów. Oferuje ono możliwości, na które czekali nasi klienci – szybkość realizacji dostaw w przystępnej cenie. Widzimy stały wzrost sprzedaży w kanale e-commerce i musimy być przygotowani do jej obsłużenia od strony logistycznej. Szacujemy, że w ciągu najbliższych trzech lat Parcel Unit we Wrocławiu zrealizuje ponad 1,5 mln zamówień – wyjaśnia Sigrun Tessarek, customer fulfillment manager Poland w IKEA.

Parcel Unit to nowe rozwiązanie, które działa w oparciu o współpracę z partnerami biznesowymi IKEA – operatorem logistycznym 3LP, będącym właścicielem centrum dystrybucji w Siechnicach, oraz dostawcą usług kurierskich GLS. Firma 3LP oferuje zaawansowane rozwiązania automatyczne procesu kompletowania towaru, z kolei gęsta sieć logistyczna oraz punktów odbioru GLS gwarantuje krótki czas dostawy - blisko połowa klientów otrzyma towar już następnego dnia po złożeniu zamówienia on-line.

Łatwiejszy dostęp do produktów IKEA

Parcel Unit w Siechnicach obsługuje ponad 6 000 produktów IKEA - głównie akcesoria wyposażenia wnętrz oraz małe meble. Zamówienia są dostarczane klientom przez firmę kurierską GLS w cenie 15 PLN za każdą paczkę do 30 kg. Cieszymy się, że możemy być częścią tego ważnego dla IKEA projektu. Sukcesywnie rozwijamy nasze usługi pod kątem błyskawicznego wzrostu e-commerce, dostosowując je do oczekiwań i stylu życia odbiorców. Nowoczesne usługi kurierskie są kluczowe dla rozwoju handlu online, dlatego stawiamy na szybkość, sprawność i elastyczność dostaw. Zapewnienie takiej obsługi będzie dla nas kluczowe także we współpracy z IKEA – skomentował Andrzej Wasielewski, dyrektor Regionu Zachód oraz Planowania i Realizacji Inwestycji z GLS.

Zaawansowana automatyka

Magazyn pod Wrocławiem to zaawansowane technologicznie centrum logistyczne dla e-commerce. Kluczowym elementem warunkującym sprawny proces realizacji zamówień jest automatyzacja procesów magazynowania i kompletowania produktów IKEA. Większość zamówień klientów jest realizowana przez zautomatyzowany system, który pozwala na najwyższą szybkość kompletowania - nawet do 2000 sztuk produktów na godzinę - i niemal całkowicie eliminuje ewentualne błędy. Duża wydajność magazynu jest bardzo istotna w kontekście planowanego wzrostu zamówień internetowych.

Mamy doświadczony i wysoce zmotywowany zespół, unikalne na skalę europejską wyposażenie oraz zaawansowane oprogramowanie zarządzające magazynem. Pozwala to na gwarancję realizacji usługi na najwyższym poziomie z zachowaniem konkurencyjnych kosztów – dodaje Piotr Streker, menadżer projektów logistycznych w 3LP.

Celem projektu było przygotowanie jak najlepszej oferty dla naszych klientów. Przyjęliśmy model współpracy B2B z zewnętrznymi operatorami, ekspertami w obszarze dystrybucji dla e-commerce, którzy są zintegrowani systemowo i procesowo z IKEA. Dzięki temu możemy optymalizować naszą pracę, zapewniając wysoką jakość i efektywność naszych procesów – mówi Tomasz Kuliga, kierownik projektu Parcel Unit w Siechnicach.