Tramwaj do granicy z gminą Siechnice – Wrocław ogłosił przetarg na projekt

Zobacz też:
Projekt przewiduje przedłużenie trasy tramwajowej z Księża Małego na Księże Wielkie, za ul. Brochowską, a więc niemal do granicy miasta. Oprócz samego torowiska, w ramach inwestycji planowane są również prace nad infrastrukturą drogową, rowerową i pieszą. Przewidziana jest rozbudowa skrzyżowań, budowa nowych przystanków oraz przejść dla pieszych. Duży nacisk zostanie położony na zieleń, aby ul. Opolska nabrała bardziej alejowego charakteru.
Projekt obejmuje tereny o znaczeniu historycznym, dlatego jego realizacja będzie konsultowana z wojewódzkim konserwatorem zabytków. W zakres prac wejdzie również modernizacja sieci wodno-kanalizacyjnej.
Nowe torowisko, pętla tramwajowo-autobusowa i P&R
Końcowy przystanek nowej linii będzie pełnił funkcję pętli tramwajowo-autobusowej, wyposażonej w parking „Park & Ride” oraz infrastrukturę dla autobusów elektrycznych.
Nowe torowisko będzie miało około 2,3 km długości, a łączny pas drogowy objęty inwestycją to blisko 3 km. Projekt zakłada dwukierunkowe, wydzielone torowisko tramwajowo-autobusowe po jednej stronie ul. Opolskiej. W zależności od warunków terenowych, istnieje możliwość wydłużenia torowiska w kierunku ul. Krakowskiej.
Projektant będzie miał 18 miesięcy na przygotowanie pełnej dokumentacji od momentu podpisania umowy. Prace będą objęte konsultacjami społecznymi.
Inwestycja ma na celu poprawę komunikacji publicznej na południowo-wschodnich obrzeżach Wrocławia. Przedłużenie trasy tramwajowej w przyszłości może ułatwić mieszkańcom gminy Siechnice dostęp do transportu zbiorowego.