Ruszy budowa ostatniego odcinka Wschodniej Obwodnicy Wrocławia
Zobacz też:
Przetarg na realizację tego zadania został ogłoszony pod koniec grudnia 2023 roku, a zainteresowanie wyraziło 15 firm. Proces wyboru wykonawcy znacznie się wydłużył z powodu licznych pytań potencjalnych wykonawców. Ostatecznie, w grudniu 2024 roku Dolnośląska Służba Dróg i Kolei wybrała ofertę firmy Skanska, która wykona to zlecenie za 264 mln zł. Kwota ta przekroczyła pierwotne założenia inwestora – Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego – o 88 mln zł, ale sejmik wojewódzki uchwalił dodatkowe środki, umożliwiając realizację projektu.
Nowy odcinek będzie częściowo dwupasmowy, z jednopasmowymi fragmentami, a na przyszłość zostawiono rezerwę pod ewentualne poszerzenie. Budowa drogi potrwa 2,5 roku, co oznacza, że przejazd nową trasą może być możliwy już w 2027 roku.
Realizacja projektu napotkała na opór mieszkańców miejscowości, przez które przechodzić ma planowany odcinek - szczególnie głośny sprzeciw wyrażali mieszkańcy wsi Wysoka. O argumentach obydwu stron pisaliśmy w artykule "Co dalej ze Wschodnią Obwodnicą Wrocławia?" już w 2018 roku.
Budowa tego fragmentu zamknie całą Wschodnią Obwodnicę Wrocławia, nad którą prace trwają od lat. Dzięki nowej trasie mieszkańcy zyskają sprawniejszy dostęp do południowych części miasta oraz lepsze połączenia z węzłami drogowymi.