Miasto i Gmina Siechnice - Portal Mieszkańców. Aktualności, forum, komunikacja.

Portal Mieszkańców Siechnic

Wygenerowano: 24-06-2024
Termy Jakuba w Oławie
Reklama w serwisie · Kup banner online

Reklama PPC w Google ADS - wszystko, co warto o niej wiedzieć!

Na pewno każdy, kto choć trochę interesuje się marketingiem w sieci, zetknął się chociaż raz z określeniem reklama PPC, a także z samą taką reklamą. Chodzi bowiem o linki sponsorowane, które wyświetlają się na samej górze w wynikach wyszukiwania Google, ale nie tylko. Reklamy PPC, wbrew pozorom, nie wymagają ogromnego budżetu. Odpowiednio zastosowane kampanie reklamowe są w stanie przynieść naprawdę dużo wartościowego ruchu na konkretnej stronie internetowej. Sprawdź, na czym dokładnie polegają reklamy PPC i Google Ads oraz kiedy warto je zastosować!

Siechnice: Reklama PPC w Google ADS - wszystko, co warto o niej wiedzieć!
  1. Na czym polega kampania PPC i Google Ads?
  2. Od czego zależy koszt reklamy PPC?
  3. Kampanie PPC Google ADS — kiedy warto zainwestować? 
  4. Skuteczna reklama PPC — jaka jest jej istota?

Na czym polega kampania PPC i Google Ads?

Kampanie Google Ads to rewelacyjny sposób na to, by wypromować swoją firmę, swoją stronę internetową, nie licząc jedynie na ruch organiczny, ale też na siłę pieniędzy. Płatne reklamy Google Ads to klucz w wielu przypadkach do wzrostów, które widzimy po uruchomieniu takiej reklamy. Dobrze skrojona reklama w sieci reklamowej Google to możliwość uzyskania większej grupy odbiorców, zdobycia zaufania wśród określonej grupy ludzi, a co za tym idzie — osiągnięcia większych zysków z racji prowadzenia działalności. 

Sposób rozliczenia kampanii Google Ads może być rozmaity. Jednym z najpopularniejszych jest PPC, czyli Pay Per Click. Oznacza to, że płatność dokonywana jest nie za uruchomienie reklamy, ale za każdorazowe kliknięcie przez zainteresowanego użytkownika. Reklamy PPC pojawiają się na górze wyników wyszukiwania Google. To, czy się wyświetlą, czy nie, zależy też w dużej mierze od tego, jakie zapytanie wyśle użytkownik. 

Do zalet kampanii PPC zaliczymy:

  • możliwość wyszukania dopasowanych słów kluczowych,
  • szybki rezultat,
  • płatność na efekty,
  • elastyczność,
  • możliwość regularnej analizy,
  • kontrolę wydatków.

Od czego zależy koszt reklamy PPC?

Koszt reklam PPC opiera się o system aukcyjny. Użytkownik ustawia maksymalny koszt PPC w Google Ads za jedno kliknięcie. Kolejną kwestią jest licytacja o koszt kliknięcia z konkurentami. Ostatecznie zapłacimy na kampanię PPC tyle, ile wynosi wypadkowa:

  • wcześniejszych wyników wyszukiwania Google,
  • konkurencyjności branży,
  • dopasowania słów kluczowych do treści reklamy i treści strony,
  • jakości strony, do której kierują linki z reklamy,
  •  popularności słów kluczowych.

Kampanie PPC Google ADS — kiedy warto zainwestować? 

Zastanawiasz się, kiedy warto zastosować reklamę PPC? Oto kilka sytuacji, w których warto się nad tym zastanowić:

  • masz dobrą stronę internetową, jednak dopiero wchodzisz na rynek małymi kroczkami i chcesz szybko zyskać potencjalnych klientów,
  • Twoje działania mają charakter lokalny, np. dla najbliższej okolicy czy dla konkretnego miasta, nie masz dużej konkurencyjności, a chcesz się pokazać i szybko wybić,
  • chcesz uruchomić stronę i reklamę przed rozpoczęciem pozycjonowania, gdyż jest to znacznie łatwiejsze do analizowania i ewentualnego poprawienia,
  • planujesz wyprzedaż sezonową, chcesz tym samym, by Twoja reklama produktowa dotarła do jak najszerszego grona grupy docelowej.

Reklamy w Google Ads w formie PPC są najchętniej stosowanym rozwiązaniem. Wykorzystuje się tutaj takie metody, jak:

  • linki sponsorowane — można je dostrzec na samej górze wyników wyszukiwania, najpopularniejsza forma,
  • reklama display — wyświetlają się na stronach partnerów Google w postaci banerów, grafik, mogą pojawiać się w różnych częściach witryny, jeśli chcesz, aby reklamy graficzne wyświetlały się na konkretnych stronach, możesz to ustawić pod kątem powiązanej tematyki, ważne są tutaj też słowa kluczowe, charakterystyczna jest tutaj kwestia elastyczności reklamy,
  • reklamy produktowe — ten format reklamy jest dość popularny, te reklamy wyświetlają się na samej górze wyników wyszukiwania w postaci produktu, który można zakupić, w produktowych reklamach PPC widoczna jest cena produktu oraz zdjęcie.

Więcej na ten temat przeczytasz na stronie: https://www.widzialni.pl/blog/kampanie-reklamowe-google-ads-jaki-typ-wybrac/.

Skuteczna reklama PPC — jaka jest jej istota?

Jeśli Twoim celem jest skuteczna reklama, która jednocześnie nie będzie pochłaniać zbyt dużego budżetu, koniecznie skup się (samodzielnie lub z profesjonalną pomocą) na kreatywnym wykorzystaniu takiej reklamy. Warto przy tym uwzględnić, czym zajmuje się dana firma, na jakim jest etapie oraz jakie ma cele (krótko- i długoterminowe). Należy rzetelnie przeanalizować konkurencję, ponieważ im większa konkurencyjność, tym wyższa stawka za jedno kliknięcie. Tworzenie reklamy wyłącznie po to, by wyświetlała się cały czas i rekompensowała słabą pozycję strony w wyszukiwarce, to nie jest dobre rozwiązanie. Taka reklama nie przyniesie wymiernych korzyści i może stać się zapalnikiem do całkowitej rezygnacji z płatnych reklam, a przecież nie na tym to polega. Koniecznie sprawdź informacje na stronie https://www.widzialni.pl/blog/news/najnowsze-badania-zachwalaja-ppc/, by dowiedzieć się znacznie więcej o reklamach Google ADS i PPC.