Lokalne SEO dla firm usługowych – na czym polega?

Zobacz też:
Lokalne SEO – jak osiągnąć wysokie pozycje?
Najczęściej na zapytania lokalne typu "fryzjer Częstochowa" w wynikach zaraz za reklamami zobaczymy tzw. trzypak rezultatów z Google Maps. Mogą się tam znaleźć wyłącznie strony, które mają założoną wizytówkę w Google Moja Firma. Dla wielu marek to właśnie te wyniki wyszukiwania są źródłem najcenniejszego ruchu – przekładają się na pozyskiwanie klientów. Według analizy Hubspot, 97% ludzi więcej dowiaduje się o lokalnych markach z sieci niż z jakichkolwiek innych źródeł. Natomiast jak podaje Brightlocal, 64% konsumentów używało kiedykolwiek wizytówek Google Moja Firma do odnalezienia danych lokalnych przedsiębiorstw.
Dzięki założeniu profilu GMF informacje o naszej ofercie mogą się wyświetlać nie tylko we wspomnianym trzypaku, ale również w zakładce Mapy w Google. Co zrobić, aby osiągnąć wysokie pozycje na lokalne zapytania? Wpływ na to ma wiele czynników. Pierwszym krokiem jest oczywiście założenie wizytówki. O czym należy pamiętać?
Optymalizacja tytułu i opisu wizytówki
Jednym z kluczowych elementów pozycjonowania jest tytuł, który ma bardzo duży wpływ na rezultat strony w lokalnych wynikach wyszukiwania. Nie powinien się on składać wyłącznie ze słowa kluczowego – to zabronione przez Google. Natomiast dobrym krokiem jest połączenie najważniejszej dla nas frazy z nazwą marki, np. „skup aut w Częstochowie Maxiauto”. Jeśli chodzi o opis marki, to mamy do wykorzystania 750 zzs. W pierwszych 250 zzs powinno się pojawić najważniejsze dla nas słowo kluczowe.
Zdobywanie opinii
Jednym z czynników, które mają wpływ na pozycję witryny są opinie o niej dodawane przez klientów. Znaczenie ma nie tylko średnia ocena, ale i liczba, długość i zawartość słów kluczowych we wpisie. Dlatego warto prosić klientów o dodawanie pozytywnych i szczegółowych informacji. Idealnie, jeśli są one wzbogacone o zdjęcia, a użytkownicy sprawdzali wcześniej w Google Maps trasę do siedziby firmy lub wysyłali do niej wiadomości. Na komentarze warto odpowiadać, ale nie za każdym razem tak samo – dobrym krokiem jest różnicowanie treści tych odpowiedzi.
Zdobywanie wizytówek NAP
NAP to skrót od name – imię, address – adres i phone number – numer telefonu. To wpisy w katalogach, w których znajdują się te informacje o firmie. Ważne, aby były one spójne z danymi, które są w wizytówce Google Maps. Często w takiej adnotacji jest również mapa, która pokazuje, gdzie znajduje się firma. W przypadku wizytówek NAP należy nastawić się na jakość, a nie na ich liczbę.
Powiązanie strony z wizytówką
Na stronie firmy, np. w zakładce konta, warto umieścić mapę Google, na której widać, gdzie jest zlokalizowane przedsiębiorstwo. Dla Google takie powiązanie strony z wizytówką jest potwierdzeniem, że ma do czynienia z marką, która istnieje – zwiększa to zaufanie wobec niej. Należy zwrócić uwagę, czy dane adresowe znajdujące się na stronie są na pewno zgodne z tymi, które były podane przy zakładaniu profilu w GMF.
Oczywiście ruch z Google można pozyskiwać nie tylko dzięki wizytówce. Pod wspomnianym trzypakiem znajdują się standardowe wyniki wyszukiwania. By znaleźć się w tym miejscu na wysokiej pozycji, należy zadbać m.in. o optymalizację techniczną witryny. Ważne jest również rozbudowywanie treści i dopasowywanie jej do intencji użytkowników. Pozycjonowanie stron wymaga zwrócenia uwagi na wiele czynników. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj: https://smartbuzz.pl/pozycjonowanie-stron-wroclaw. Te zasady obejmują nie tylko pozycjonowanie firm we Wrocławiu, ale i w innych miastach. Warto docierać do lokalnych odbiorców przez Google – dla wielu biznesów może to być kluczowe źródło ruchu. Zaletą lokalnego SEO jest możliwość uzyskania dobrych wyników sprawniej niż w przypadku zapytań ogólnych. Taka inwestycja może szybciej zacząć procentować.