Miasto i Gmina Siechnice - Portal Mieszkańców. Aktualności, forum, komunikacja.

Portal Mieszkańców Siechnic

Wygenerowano: 27-07-2024
Termy Jakuba w Oławie
Reklama w serwisie · Kup banner online

Lokalne SEO dla firm usługowych – na czym polega?

Wyszukiwarka Google może być sposobem na pozyskanie klientów nie tylko dla sklepów WWW i marek ogólnokrajowych, ale również dla firm lokalnych. Często, kiedy potrzebujemy jakiejś usługi albo produktu, najpierw zaglądamy właśnie do Google. Aby użytkownik dotarł do oferty firmy, strona tego podmiotu powinna się znajdować wysoko w wynikach wyszukiwania. Co zrobić, aby osiągnąć taki rezultat?

Siechnice: Lokalne SEO dla firm usługowych – na czym polega?

Lokalne SEO – jak osiągnąć wysokie pozycje?

Najczęściej na zapytania lokalne typu "fryzjer Częstochowa" w wynikach zaraz za reklamami zobaczymy tzw. trzypak rezultatów z Google Maps. Mogą się tam znaleźć wyłącznie strony, które mają założoną wizytówkę w Google Moja Firma. Dla wielu marek to właśnie te wyniki wyszukiwania są źródłem najcenniejszego ruchu – przekładają się na pozyskiwanie klientów. Według analizy Hubspot, 97% ludzi więcej dowiaduje się o lokalnych markach z sieci niż z jakichkolwiek innych źródeł. Natomiast jak podaje Brightlocal, 64% konsumentów używało kiedykolwiek wizytówek Google Moja Firma do odnalezienia danych lokalnych przedsiębiorstw.

Dzięki założeniu profilu GMF informacje o naszej ofercie mogą się wyświetlać nie tylko we wspomnianym trzypaku, ale również w zakładce Mapy w Google. Co zrobić, aby osiągnąć wysokie pozycje na lokalne zapytania? Wpływ na to ma wiele czynników. Pierwszym krokiem jest oczywiście założenie wizytówki. O czym należy pamiętać?

Optymalizacja tytułu i opisu wizytówki

Jednym z kluczowych elementów pozycjonowania jest tytuł, który ma bardzo duży wpływ na rezultat strony w lokalnych wynikach wyszukiwania. Nie powinien się on składać wyłącznie ze słowa kluczowego – to zabronione przez Google. Natomiast dobrym krokiem jest połączenie najważniejszej dla nas frazy z nazwą marki, np. „skup aut w Częstochowie Maxiauto”. Jeśli chodzi o opis marki, to mamy do wykorzystania 750 zzs. W pierwszych 250 zzs powinno się pojawić najważniejsze dla nas słowo kluczowe.

Zdobywanie opinii

Jednym z czynników, które mają wpływ na pozycję witryny są opinie o niej dodawane przez klientów. Znaczenie ma nie tylko średnia ocena, ale i liczba, długość i zawartość słów kluczowych we wpisie. Dlatego warto prosić klientów o dodawanie pozytywnych i szczegółowych informacji. Idealnie, jeśli są one wzbogacone o zdjęcia, a użytkownicy sprawdzali wcześniej w Google Maps trasę do siedziby firmy lub wysyłali do niej wiadomości. Na komentarze warto odpowiadać, ale nie za każdym razem tak samo – dobrym krokiem jest różnicowanie treści tych odpowiedzi.

Zdobywanie wizytówek NAP

NAP to skrót od name – imię, address – adres i phone number – numer telefonu. To wpisy w katalogach, w których znajdują się te informacje o firmie. Ważne, aby były one spójne z danymi, które są w wizytówce Google Maps. Często w takiej adnotacji jest również mapa, która pokazuje, gdzie znajduje się firma. W przypadku wizytówek NAP należy nastawić się na jakość, a nie na ich liczbę.

Powiązanie strony z wizytówką

Na stronie firmy, np. w zakładce konta, warto umieścić mapę Google, na której widać, gdzie jest zlokalizowane przedsiębiorstwo. Dla Google takie powiązanie strony z wizytówką jest potwierdzeniem, że ma do czynienia z marką, która istnieje – zwiększa to zaufanie wobec niej. Należy zwrócić uwagę, czy dane adresowe znajdujące się na stronie są na pewno zgodne z tymi, które były podane przy zakładaniu profilu w GMF.

Oczywiście ruch z Google można pozyskiwać nie tylko dzięki wizytówce. Pod wspomnianym trzypakiem znajdują się standardowe wyniki wyszukiwania. By znaleźć się w tym miejscu na wysokiej pozycji, należy zadbać m.in. o optymalizację techniczną witryny. Ważne jest również rozbudowywanie treści i dopasowywanie jej do intencji użytkowników. Pozycjonowanie stron wymaga zwrócenia uwagi na wiele czynników. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj: https://smartbuzz.pl/pozycjonowanie-stron-wroclaw. Te zasady obejmują nie tylko pozycjonowanie firm we Wrocławiu, ale i w innych miastach. Warto docierać do lokalnych odbiorców przez Google – dla wielu biznesów może to być kluczowe źródło ruchu. Zaletą lokalnego SEO jest możliwość uzyskania dobrych wyników sprawniej niż w przypadku zapytań ogólnych. Taka inwestycja może szybciej zacząć procentować.