Miasto i Gmina Siechnice - Portal Mieszkańców. Aktualności, forum, komunikacja.

Portal Mieszkańców Siechnic

Wygenerowano: 25-04-2024
Termy Jakuba w Oławie
Reklama w serwisie · Kup banner online

Kwalifikowany podpis elektroniczny - rozwiązanie rodem z XXI wieku

Coraz więcej rzeczy w naszym życiu możemy załatwić za pośrednictwem różnego typu urządzeń elektronicznych. Dzięki temu często nie trzeba się pojawiać w danym urzędzie, czy też w innym miejscu, marnować czasu na dojazd, szukać miejsca parkingowego, czy też tkwić w długich kolejkach, itp. Takim rozwiązaniem, dzięki któremu liczni ludzie mogą sobie bardzo ułatwić życie, jest kwalifikowany podpis elektroniczny. Uzyskanie podpisu elektronicznego sprawi, że zarówno w biznesie, jak i w innych sytuacjach będzie nam o wiele łatwiej załatwić całą masę poważnych spraw. Uzyskanie kwalifikowanego podpisu elektronicznego nie jest trudną sprawą. Warto się przyjrzeć temu z bliska i zobaczyć, czym jest bezpieczny podpis elektroniczny. Kwalifikowany podpis elektroniczny to rozwiązanie na miarę XXI wieku. Im szybciej po niego sięgniemy, tym lepiej dla nas. Jeśli więc mamy jakieś pytania co do podpisu elektronicznego, to odpowiedzi na nie najszybciej znajdziemy w Internecie.

Siechnice: Kwalifikowany podpis elektroniczny - rozwiązanie rodem z XXI wieku

Kwalifikowany podpis elektroniczny - warto go mieć już dziś

Podpis elektroniczny, zwany kwalifikowanym podpisem elektronicznym, jest tak samo ważny jak podpis własnoręczny. Można za jego pomocą podpisać każdy dokument elektroniczny, jak np. deklaracje podatkowe, itp. Jeśli więc w naszej działalności musimy korzystać z podpisu kwalifikowanego, to warto go uzyskać jak najszybciej. Jak więc uzyskać kwalifikowany podpis elektroniczny, jaki jest jego koszt i cena? Prowadząc biznes albo inną działalność, w której nie wystarczy tylko profil zaufany, np. w mieście Wrocław, koniecznie powinniśmy się przyjrzeć ofercie, jaką w tym zakresie znajdziemy w witrynie internetowej: www.netvet.pl/podpis-elektroniczny. Firma NetVet może nam zaproponować w tym zakresie kompleksową usługę, dzięki której będziemy mogli podpisać wszystko to, co musimy podpisać. Jej pracownicy przyjadą do naszego miejsca pracy czy też zamieszkania i wykonają wszelkie niezbędne czynności, dzięki którym będziemy mogli bez przeszkód pracować, podpisując elektronicznie dany dokument czy też plik dokumentów, itp.

Korzystajmy z kwalifikowanego podpisu elektronicznego

Elektroniczny podpis kwalifikowany jest produktem komercyjnym, dostarczanym przez certyfikowanych przez państwo, dostarczycieli tego typu podpisów. Pozyskanie podpisu elektronicznego nie jest sprawą trudną. Dzięki niemu każdy dokument podpisany w ten sposób będzie honorowany, np. w sądowym postępowaniu upominawczym, itp. Podpis taki jest niezbędny do: podpisywania deklaracji ZUS, składania e-deklaracji podatkowych, składania ofert przetargowych, podpisywania faktur, składania dokumentów do urzędów państwowych, podpisywania umów handlowych oraz wielu innych czynności. Tak jak profil zaufany jest on przypisany do jednej, konkretnej osoby. Aby podpisać dokument w postaci elektronicznej, potrzebujemy więc certyfikatu kwalifikowanego, który możemy wykupić na rok, dwa albo trzy lata. Do podpisów elektronicznych mogą być używane różne zestawy rozwiązań technologicznych, którym bliżej możemy się przyjrzeć na stronie wyżej wymienionej firmy. Tam także znajdziemy ceny poszczególnych rozwiązań oraz abonamentów, dzięki której zyskamy dostęp do podpisów elektronicznych, dzięki którym będziemy mogli podpisać plik dokumentów handlowych lub podatkowych, itp.

Kwalifikowany podpis elektroniczny - podpisany dokument zawsze pod ręką

Wykorzystując bezpieczny podpis elektroniczny, w skrócie: e-podpis, możemy więc szybciej działać w biznesie czy też w innych dziedzinach, gdzie taki e-podpis jest niezbędny. W zestawie do e-podpisu otrzymamy specjalną kartę kryptograficzną z tokenem albo z czytnikiem danych oraz oprogramowanie, które umożliwi współpracę karty z innymi urządzeniami. W niektórych przypadkach, np. w ZUS-ie konieczną może się okazać wizyta w urzędzie, w celu potwierdzenia korzystania z profilu zaufanego przez daną osobę. Założenie profilu zaufanego na platformie EPUAP ułatwi nam korzystanie ze wszelkich usług np. urzędu skarbowego. Takim profilem zaufanym potwierdzimy pisma procesowe przed sądem, czy też załatwimy liczne sprawy urzędowe, złożymy e-deklaracje podatkowe, czy też sprawozdanie finansowe, potwierdzając integralność dokumentu, itp. Podpis taki nie zawsze musi być niezbędny w przypadku mikroprzedsiębiorców, ale w przypadku nieco większych firm czy też dużych korporacji, jest wręcz niezbędny do tego, by płynnie działać oraz pracować w komfortowych warunkach. Centrum certyfikacji tego typu podpisów elektronicznych działa tak, aby każdy podpis był przypisany do konkretnej osoby. Przyda się on także w postępowaniach przetargowych z administracją publiczną. Za pośrednictwem Internetu załatwianych jest wiele poważnych spraw oraz usług zaufania publicznego, itp. Warto więc skorzystać z tego udogodnienia do składania sprawozdań finansowych, czy też w momencie gdy składasz wniosek, np. do GIODO czy KRS. Nie musisz wówczas wozić dokumentów, czy też deponować ich w punkcie potwierdzającym ich przyjęcie. E-podpis ma taką samą moc prawną jak Twój własny podpis - warto z tego skorzystać jeszcze dziś.