Miasto i Gmina Siechnice - Portal Mieszkańców. Aktualności, forum, komunikacja.

Portal Mieszkańców Siechnic

Wygenerowano: 03-03-2024
Termy Jakuba w Oławie
Reklama w serwisie · Kup banner online

Jak wzmocnić pozycję marki w Google?

O tym, że internet jest w tej chwili podstawą działalności reklamowej większości aktywnych przedsiębiorców, nie trzeba nikogo przekonywać. Co więcej, wielu z nich decyduje się przenieść biznes do sieci, widząc w tym kanale ogromny potencjał sprzedażowy. E-commerce z roku na rok zyskuje coraz większą liczbę zwolenników. Mogłoby się wydawać, że prowadzenie firmy online, opiera się przede wszystkim na założeniu sklepu internetowego. Tymczasem stworzenie strony, to jedynie początek drogi do wzmocnienia swojej widoczności w internecie. Konkurencja w sieci jest bowiem na bardzo wysokim poziomie. Dlatego też, aby zainteresować klienta swoimi usługami, należy go powiadomić o swoim istnieniu. Reklamy w sieci mogą przyjmować różną formę. Opracowując strategię marketingową firmy, dobrze jest dopasować kanał do indywidualnych potrzeb i profilu konsumenta. Jednym z najczęściej stosowanych typów kampanii online jest pozycjonowanie, a także kampanie w Google. Co zrobić, aby uzyskać wysoką pozycję w wyszukiwarce Google i być widocznym w sieci?

Siechnice: Jak wzmocnić pozycję marki w Google?

1.  Jak działa Google?
2. Co to jest Google Ads?
a) Jakie mogą być kampanie w Google Ads?
b) Dlaczego kampania Google Ads ma sens?
c) Komu kampanie w Google przyniosą najwięcej korzyści?
3. Reklamy w sieci: Google Ads czy pozycjonowanie?

Jak działa Google?

Google od wielu lat wiedzie prym na rynku wyszukiwarek. To właśnie z niej korzysta największa liczba internautów na całym świecie. Dlatego też wyszukiwania Google, odgrywają tak ważną rolę w strategii marketingowej firm. Odpowiednio sprofilowane reklamy Google, pozwalają im zaistnieć w świadomości klientów. Warto jednak zaznaczyć, że o najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania oraz ruch na stronie, zabiega konkurencja. W związku z czym, wyszukiwarka na bieżąco aktualizuje system reklamowy Google, spychając jak najniżej bezpłatne wyniki. Prym wiodą zaś te wzmocnione płatnymi aktywnościami. 

Co to jest Google Ads?

Google Ads znane wcześniej jako Google Adwords, to w dużym skrócie narzędzie reklamowe realizowane w Google. Kampania Google Ads obejmuje wszystkie formy promocji z wykorzystaniem wyszukiwarki. Reklama Google Ads może mieć miejsce zarówno w samej wyszukiwarce, jak i poza nią. W pierwszym przypadku opiera się na zastosowaniu określonych fraz powiązanych z działalnością firmy. Alternatywę dla tego rozwiązania stanowi promocja na różnego rodzaju portalach. Kampania tego typu pozwala wyświetlać reklamy w formie banerów lub wykreowanych komunikatów marketingowych na wybranych stronach.

Jakie mogą być kampanie w Google Ads?

Dużą zaletą kampanii Google Ads jest ich różnorodność. Użytkownicy mają do wyboru wiele narzędzi promocyjnych z systemu reklamowego Google. Dzięki temu w prosty sposób mogą dostosować kampanie Google Ads do indywidualnych potrzeb marketingowych, uwzględniając cel promocji. Inaczej będzie bowiem wyglądała reklama Google Ads wyświetlana dla sklepu internetowego, a inną formę wybierze właściciel sklepu stacjonarnego, któremu zależy na wzmocnieniu rozpoznawalności marki. Użytkownicy mają do wyboru m.in. reklamy tekstowe, czyli popularne linki sponsorowane Google, reklamy graficzne, video na kanale YouTube, kampanie za pomocą poczty Gmail oraz reklamy produktowe.

Dlaczego kampania Google Ads ma sens?

Prowadzenie kampanii Google Ads w ramach strategii marketingowej firmy, to przede wszystkim duży komfort planowania i elastyczność działania. W zależności od ustalonej wprowadzonej odpowiedniej konfiguracji promocji, marka jest w stanie kontrolować i na bieżąco śledzić jej efektywność. Ma możliwość precyzyjnego określania budżetu przeznaczonego na ten typ reklamy. Kampanie w Google Ads pozwalają docierać do potencjalnych odbiorców. Dzięki szczegółowym parametrom systemu jak chociażby dostęp do konta Google i statystyk reklamy, w prosty, a przede wszystkim skuteczny sposób, można skierować przekaz do wskazanego target group.

Komu kampanie w Google przyniosą najwięcej korzyści?

Reklamy Google Ads są narzędziem docenianym przez firmy, którym zależy na promowaniu swojej marki online. Niezależnie od tego czy działania prowadzone są w sieci wyszukiwania czy poza nią, przekaz w krótkim czasie dociera do zdefiniowanych odbiorców reklamy. Skuteczność kampanii potwierdza np. zwiększony ruch na stronie, a w konsekwencji wzrost sprzedaży. Dlatego tak ważne jest, aby kampanie w Google Ads były realizowane przez specjalistów, mających doświadczenie w pozyskiwaniu potencjalnych klientów za pomocą systemu Google Ads.

Reklamy w sieci: Google Ads czy pozycjonowanie?

Kampanie w Google Ads cieszą się dużą popularnością m.in. ze względu na szybkie efekty. Jednak na wynik pozycji serwisu w Google, znaczący wpływ mają również kampanie SEO. Efektywne pozycjonowanie stron w Google, zwiększa ich widoczność w wyszukiwarce oraz podnosi pozycję wyświetleń. Co jednak istotne pozycjonowanie w odróżnieniu od kampanii Adwords jest procesem długofalowym i wiąże się z systematyczną, konsekwentną pracą nad widocznością serwisu online. Obydwie aktywności przyczyniają się jednak do wzrostu popularności marki w sieci. Dlatego też, planując strategię marketingową, warto uwzględnić dwa komplementarne narzędzia. Synergia narzędzi pozwala dotrzeć do szerszego grona potencjalnych klientów w tym m.in. przez linki zewnętrzne na wybranych portalach czy aktywności poza wyszukiwarką. 

Chcąc zaistnieć w internecie warto zacząć od solidnej strategii marketingowej. Każda branża rządzi się swoimi prawami, a konkurencja działa aktywnie we wszystkich możliwych kanałach reklamowych. Dlatego też strona internetowa niezależnie od tego czy służy celom wizerunkowym, informacyjnym czy sprzedażowym, wymaga promocji. Odbiorcy na każdy kroku są zasypywani różnego rodzaju komunikatami. Jeśli marce zależy na wzmocnienie swojej pozycji, powinna zacząć od kampanii w Google opartej zarówno na działaniach płatnych m.in. Google Ads, jak i systematycznej pracy SEO. Kampanie reklamowe tego typu prowadzone równolegle, pozwolą firmie zbudować wysoką pozycję w wyszukiwarce i zwiększyć swoją rozpoznawalność.