Miasto i Gmina Siechnice - Portal Mieszkańców. Aktualności, forum, komunikacja.

Portal Mieszkańców Siechnic

Wygenerowano: 26-04-2024
Termy Jakuba w Oławie
Reklama w serwisie · Kup banner online

Jak przykuć uwagę klientów na targach? 6 sprawdzonych sposobów

Uczestnictwo w targach może wiązać się z wieloma korzyściami. Po pierwsze umożliwia ono pozyskanie nowych odbiorców i potencjalnych klientów. Oczywiście przykucie uwagi na targach wcale nie jest takie łatwe, co wynika przede wszystkim z otaczających nas konkurencyjnych stoisk. Dlatego bardzo ważne jest opracowanie strategii marketingowej, która pomoże nam się wyróżnić z tłumu. Warto wiedzieć, że sukces na targach nigdy nie jest dziełem przypadku. W poniższym artykule przedstawiliśmy 6 sposobów jak przykuć uwagę klientów na targach. Zapraszamy do lektury.

Siechnice: Jak przykuć uwagę klientów na targach? 6 sprawdzonych sposobów

#1 Dobrze przemyślany projekt stoiska 

Zasada sukcesu na targach jest bardzo prosta: kluczowe jest pierwsze wrażenie. Nasze stoisko powinno więc zachęcać potencjalnych klientów do odwiedzenia go. Warto pamiętać, że słabe wyposażenie w oczach gości odbywających się targów może świadczyć o tym, że nie mamy nic ciekawego do zaoferowania. Oczywiście nie należy popadać w przesadę - zbyt strojne stoisko również nie będzie wyglądało profesjonalnie.

Nasze stoisko na targach powinno przede wszystkim oddawać charakter oraz wyjątkowość naszej firmy i proponowanych przez nas usług. Ponadto wygląd stoiska musi być spójny z tym jaki cel chcemy osiągnąć dzięki targom. Jeśli zależy nam na wypromowaniu najnowszych produktów, nasze stoisko powinno je eksponować. W przypadku gdy chcemy pozyskać nowych Klientów, musimy uciec się do rozwiązań bardziej zwracających uwagę. 
 

Na co zwrócić uwagę projektując stoisko?

Chociaż może się to wydawać nic nieznaczącym szczegółem, stoisko na targach nie może istnieć bez specjalnego i profesjonalnego oświetlenia. Nie tylko pomaga nam się ono wyróżnić z tłumu, ale dzięki niemu możemy zaakcentować najważniejsze elementy stoiska. Dobrym pomysłem wydaje się choćby podświetlenie loga naszej firmy. 

Obowiązkowo należy zadbać o miejsca siedzące przy naszym stoisku. Widząc je, klienci poczują się zaproszeni do rozmowy i zapoznania się z naszą działalnością. Warto pamiętać również o folderach reklamowych, które odwiedzający będą mogli wziąć ze sobą do domu, by nieco więcej dowiedzieć się o naszej firmie i oferowanych przez nas produktach. 
 

#2 Zgrany i dobrze przeszkolony zespół 

Gdy kompletujemy skład, który będzie reprezentował nasze stoisko na targach, powinniśmy wybrać osoby jak najbardziej komunikatywne, posiadające dar przemawiania i tak zwaną “żyłkę handlową”. W ten sposób uzyskamy zgrany team, który będzie potrafił zainteresować potencjalnych klientów.

Bardzo ważne jest przeszkolenie pracowników, tak, aby potrafili odpowiedzieć na wszystkie pytania osób odwiedzających stoisko. Ponadto nie do przeceniania jest umiejętność prowadzenia konstruktywnego dialogu, w którym umiejętnie przedstawimy klientom nasze produkty jako sposób na rozwiązanie ich problemów. 
 

#3 Wykorzystanie najnowszych technologii

Jeśli zależy nam na należytym wyeksponowaniu naszych realizacji, produktów czy usług, warto skorzystać z nowatorskich rozwiązań technologicznych. Dobrze sprawdzają się na przykład wbudowane w stoisko ekrany LED - na nich możemy wyświetlać krótkie prezentacje na temat naszej działalności. Korzystanie z tego typu nowoczesnych multimediów to bardzo skuteczny wabik. 

Ponadto korzystnie jest zachęcać odwiedzających nasze stoisko klientów do zameldowania się na Facebooku, wspominając nazwę naszej firmy. W zamian za to i napisanie kilku słów o naszej działalności możemy zaoferować rabaty lub gadżety. Usługa zameldowywania powoli staje się nieodłącznym elementem sztuki targowej - pozwala bowiem na zdobycie nowych klientów. 
 

#4 Darmowy poczęstunek lub kawa na naszym stoisku

Darmowy poczęstunek i kawa z pewnością zachęcą klientów do odwiedzenia naszego stoiska. Czas potrzebny do zaparzenia kawy będzie wystarczający, aby krótko zapoznać gości z działalnością naszej firmy i oferowanymi przez nas produktami. Możemy też oferować napoje na zasadzie wymiany - darmowa kawa w zamian za subskrypcję naszego newslettera lub pozostawienie wizytówki. 
 

#5 Konkursy z nagrodami

Nic tak nie przyciąga uwagi jak...nagrody! Zwłaszcza jeśli ich zdobywaniu towarzyszy dobra zabawa. Zorganizowanie konkursu lub quizu nie tylko wzbudzi szerokie zainteresowanie na targach, ale również sprawi, że wokół naszego stoiska zapanuje wesoła atmosfera. Nagrodą może być na przykład bon podarunkowy lub jeden z oferowanych przez nas produktów. 
 

#6 Pomoc sprawdzonej agencji eventowej

Jeśli samodzielna organizacja promocji usług naszej firmy na targach wydaje nam się zbyt wymagającym przedsięwzięciem, warto skorzystać z pomocy doświadczonej agencji eventowej, takiej jak Twój Event z Krakowa. Nie tylko przygotuje ona perfekcyjne stoisko, które przyciągnie uwagę klientów, ale zadba również o wszystkie szczegóły techniczne.