Dlaczego warto zainwestować w chatboty obsługujące klientów przez internet?
Zobacz też:
Chatboty w zupełnie nowej formie zyskały na popularności w 2016 roku, kiedy jeden z gigantów portali społecznościowych dał możliwość umieszczania ich w najpopularniejszym komunikatorze na świecie - Messengerze, w którym co miesiąc użytkownicy łącznie wymieniając się około 20 miliardami wiadomości. Otworzyło to wrota do zupełnie nowego spojrzenia na marketing, newslettery oraz obsługę klienta. W tej chwili w aplikacji messenger, boty na zamówienie znajdziemy w każdej branży, począwszy od małego butiku po ogromne przedsiębiorstwa przemysłowe. Jakie zatem konkretnie przynosi wprowadzenie chatbota do komunikacji z klientami?
Czas to pieniądz
Proces odpowiadania na bardzo częste pytania, zwłaszcza w dużym sklepie internetowym, wymaga dużego zaangażowania. A co jeśli wprowadzić chatbota, który odpowie wcześniej zaprogramowanymi odpowiedziami? Przykładowo klient chciałby się dowiedzieć, jaki jest status jego zamówienia, wystarczy, że wpisze w czat numer zamówienia, a nasz osobisty robot sprawdzi w systemie i odpowie w ciągu paru sekund. Tym sposobem obie strony oszczędzają czas - przedsiębiorca może realnie go przeliczyć na pieniądze, a klienci nie będą się niecierpliwić oczekiwaniem na odpowiedź - krótki czas odpowiedzi wpływa na pozytywne doświadczenia zakupowa, zwiększając szanse do polecenia sklepu swoim znajomym.
Marketing
Czasy masowego wysyłania maili powoli się kończy, mieszkańcy całego świata są zazwyczaj podłączeni do internetu 24 godziny na dobę i oczekują krótkich i treściwych wiadomości - naprzeciw tym oczekiwaniom wychodzą chatboty, które mają funkcję newslettera. Takie rozwiązanie daje możliwość dotarcia masowo do użytkowników, a dodatkowo przekonania do wykonania natychmiastowej akcji w postaci wbudowanych przycisków rezerwujących lub zachęcających do kupna. Użytkownicy messengera z pewnością będą też zachwyceni otrzymywanymi kuponami rabatowymi oraz informacjami o zbliżających się wydarzeniach.
Sprzedaż
Bardzo dobrym posunięciem jest również zautomatyzowanie sprzedaży, zwłaszcza w sytuacji, w których klient potrzebuje pomocy. Doskonałym przykładem mogą być biura podróży, które poprzez system chatbotów pomogą w procesie rezerwacji wycieczki, po wcześniejszym wprowadzeniu w okienko czata odpowiedzi na pytania, podpowiedzą najbardziej pasujące wycieczki. Chatboty sprawdzą się również na lotniskach, sklepach internetowych, programach lojalnościowych oraz stronach z biletami na koncerty czy też eventy.
Odpowiednio napisany chatbot na Messenger z pewnością zaoszczędzi czas przedsiębiorcy oraz da możliwość wprowadzenia nowych metod marketingowych, które przełożą się bezpośrednio na zysk z działalności. Jeśli więc jeszcze nie masz chatbota, koniecznie nadrób zaległości, aby nie zostać w tyle za konkurencją.