Miasto i Gmina Siechnice - Portal Mieszkańców. Aktualności, forum, komunikacja.

Portal Mieszkańców Siechnic

Wygenerowano: 02-03-2024
Termy Jakuba w Oławie
Reklama w serwisie · Kup banner online

Czym zajmuje się pracownik biurowy i jak nim zostać?

Praca biurowa to dla wielu osób wymarzona ścieżka kariery – wiąże się bowiem ze stabilizacją, rutyną i jasnym zakresem obowiązków. Czym zajmuje się pracownik biurowy i jak można nim zostać?

Siechnice: Czym zajmuje się pracownik biurowy i jak nim zostać?

Pracownik biurowy: zakres obowiązków

Wszystko zależy oczywiście od firmy i konkretnego stanowiska (a także tego, czy dana osoba jest zatrudniona w sektorze prywatnym, czy państwowym), jednak w większości przypadków pracownik biurowy zajmuje porządkowaniem dokumentacji, wykonywaniem zestawień czy obsługą wniosków. Konkretny zakres obowiązków jest zazwyczaj uzależniony od stanowiska oraz doświadczenia pracownika biurowego. Asystent biurowy zakres obowiązków będzie mieć inny niż asystent zarządu czy kierownik biura.

Warto też mieć świadomość, że nieco inaczej będzie wyglądać praca biurowa np. w agencji reklamowej, a inaczej – w urzędzie państwowym. Na przykład osoby chcące starać się o zatrudnienie w sektorze państwowym muszą zdawać sobie sprawę z faktu, że komunikacja w urzędach jest znacznie bardziej formalna, a procedury i zasady – z założenia dość sztywne.

Jak zostać pracownikiem biurowym?

Aby pracować w biurze, trzeba zazwyczaj zdobyć najpierw odpowiednią wiedzę i umiejętności. Można to zrobić podczas nauki w szkole policealnej – np. Żak ma w swojej ofercie kierunek Technik administracji, który świetnie przygotowuje do późniejszej pracy w biurze. Słuchacze uczą się m.in. obsługi niezbędnego oprogramowania wykorzystywanego w większości biur, poznają też podstawy statystyki, prawa cywilnego i administracyjnego czy prawa pracy. Oprócz tego słuchacze uczą się również form działania administracji, struktur i zadań organów administracji. Ponadto zajęcia na kierunku Technik administracji przygotowują słuchaczy także do współpracy z różnymi kontrahentami i klientami (również tymi zagranicznymi). Dzięki temu absolwenci tego kierunku nie powinni mieć problemów ze znalezieniem zatrudnienia – niezależnie czy w administracji państwowej, czy też w prywatnym przedsiębiorstwie. Warto też dodać, że w trakcie nauki słuchacze zdobywają dwa certyfikaty – Przygotowanie dokumentacji stosunku pracy oraz Prawa i obowiązki stron postępowania administracyjnego.

Praca biurowa jest bez wątpienia świetnym wyborem dla osób ceniących sobie stabilizację, lubiących rutynę, a jednocześnie – sumiennych, rzetelnych i odnajdujących się w pracy wymagającej ogromnego skupienia. Ukończenie kierunku Technik administracji z pewnością pomoże w znalezieniu pierwszej pracy w biurze.