Miasto i Gmina Siechnice - Portal Mieszkańców. Aktualności, forum, komunikacja.

Portal Mieszkańców Siechnic

Wygenerowano: 23-05-2022
Termy Jakuba w Oławie
Reklama w serwisie · Kup banner online

Przygotuj ciało do lata: 5 kroków do idealnej sylwetki

Zima nie wpływa korzystnie na kobiecą urodę. Włosy i skóra ulegają przesuszeniu, a ciało nabiera dodatkowych kilogramów i traci swoją jędrność. Brak słońca, dieta uboga w warzywa i owoce, a także warunki atmosferyczne niesprzyjające aktywności fizycznej sprawiają, że wiele kobiet nie jest zadowolonych ze swojego wyglądu i pragnie w okresie wiosennym jak najszybciej przygotować swoje ciało na nadejście lata. Jak zrobić to w 5 krokach, aby uzyskać satysfakcjonujące efekty?

Siechnice: Przygotuj ciało do lata: 5 kroków do idealnej sylwetki

Krok 1: Oczyść swoją skórę

Zimowe, mroźne powietrze sprawia, że skóra staje się szara, napięta i przesuszona. Ogrzewane pomieszczenia dodatkowo nasilają ten stan, a nagłe zmiany temperatury mogą powodować pękanie drobnych naczynek krwionośnych w skórze poddanej działaniu skrajnych warunków atmosferycznych.

Łuszczący się, matowy naskórek nie wyglądają estetycznie, a jego usunięcie powinno być pierwszym krokiem w przygotowaniu ciała do lata. Oczyszczenie skóry z martwych komórek pobudza w niej produkcję kolagenu i elastyny, które sprawiają, że zaczyna ona nabierać jędrności i elastyczności. Tak przygotowana skóra lepiej wchłania składniki odżywcze i nawilżające z kremów i balsamów.

Martwy, zrogowaciały naskórek można usunąć przy pomocy peelingów. Warto sięgać po te, które w swoim składzie zwierają naturalne oleje roślinne lub masło Shea, ponieważ posiadają nie tylko właściwości oczyszczające i wygładzające, ale także natłuszczające i regenerujące. Po zabiegu dobrze jest zastosować kosmetyk o działaniu odżywczym i rewitalizującym.

Krok 2: Zatroszcz się o dłonie i stopy

Skóra dłoni nie posiada gruczołów łojowych, dlatego jest słabiej chroniona przed działaniem lodowatego powietrza i mrozu. Narażona jest także na utratę wody w wyniku pocenia się. Trudne warunki atmosferyczne niekorzystnie oddziałują także na paznokcie, które w okresie zimowym mogą stawać się bardziej łamliwe i kruche. Noszenie ciężkich, ocieplanych butów nie sprzyja z kolei piętom, które szybko rogowacieją i stają się twarde.

By odpowiednio zadbać o te części ciała, warto zastosować kosmetyki, które usuwają martwy naskórek, na przykład peeling do stóp, zmiękczają skórę, łagodzą podrażnienia, osłaniają i odżywiają dłonie, paznokcie i pięty. Składniki, które świetnie sprawdzają się w tego typu pielęgnacji, to olej makadamia, wosk pszczeli, olej z kiełków pszenicy, a także witaminy A i E.

Krok 3: Pokonaj niedoskonałości ciała

Gładka i jędrna skóra to cel każdej kobiety, w osiągnięciu którego przeszkadzają często rozstępy. Powstają na skutek nadmiernego rozciągnięcia skóry. Mogą pojawić się w każdym wieku: w okresie intensywnego wzrostu, po ciąży czy w wyniku zmiany masy ciała.

Na rynku dostępnych jest wiele produktów, które zmniejszają widoczność rozstępów. W kosmetykach warto szukać olejów roślinnych i masła Shea, które nie tylko natłuszczają skórę, uelastyczniają ją, ale także działają regenerująco, pobudzając naturalne procesy odnowy.

Można sięgnąć także po leki na rozstępy, które działając wewnątrz organizmu, stymulują produkcję kolagenu i elastyny. Takim działaniem charakteryzuje się skrzyp polny czy ostropest. Wprowadzenie do diety protein oraz witamin: A, E, B5 i PP korzystnie wpływa na elastyczność i prawidłowy stan skóry.

Wiedza o tym, jak zapobiegać rozstępom, może uchronić przed ich powstawaniem. Warto stosować się do zasad profilaktyki i unikać intensywnych ćwiczeń, wykonywać regularne masaże, stosować zrównoważoną dietę, a także ujędrniać ciało odpowiednimi kosmetykami.

Krok 4: Prowadź aktywny styl życia

Okres zimowy nie sprzyja aktywności fizycznej, co przekłada się na wzrost masy ciała i osłabienie kondycji. Organizm ludzki kocha ruch i aby prawidłowo funkcjonował, należy zapewnić mu odpowiednią dawkę ćwiczeń. Specjaliści zalecają, aby angażować się w aktywności różnego rodzaju przez 5 dni w tygodniu po 30 minut dziennie. Wystarczy spacer z psem, wizyta na basenie czy przejażdżka rowerem. Ważne jest, aby nie prowadzić siedzącego trybu życia, co niekorzystnie wpływa nie tylko na sylwetkę, ale także na zdrowie.

Krok 5: Stosuj zrównoważoną dietę

Odpowiedni poziom nawilżenia ciała wpływa na jego jędrność i młody, zdrowy wygląd. Picie wody jest najprostszym sposobem, aby o to zadbać. Należy przyjmować nie mniej niż 1,5 litra płynów dziennie, aby właściwie nawodnić cały organizm, w tym skórę, włosy i paznokcie.

W okresie wiosennym i letnim korzystnie jest przyjmować beta karoten, czyli prowitaminę witaminy A. Neutralizuje on działanie wolnych rodników, chroni skórę przed wpływem promieni słonecznych i nadaje jej odcień lekkiej opalenizny. Dieta bogata w warzywa i owoce pomoże uzupełnić niedobory witamin po zimie.

Warto także zrezygnować z żywności wysokoprzetworzonej, fast foodu, słodyczy i napojów gazowanych, które szkodzą zgrabnej sylwetce, a także zdrowiu.