Miasto i Gmina Siechnice - Portal Mieszkańców. Aktualności, forum, komunikacja.

Portal Mieszkańców Siechnic

Wygenerowano: 02-03-2024
Termy Jakuba w Oławie
Reklama w serwisie · Kup banner online

Dieta ketogeniczna kluczem do szczupłej sylwetki

Każdy, kto kiedykolwiek przechodził na dietę, by odzyskać zdrową i szczupłą sylwetkę wie, że najtrudniejsze to zacząć, a potem utrzymać osiągnięte efekty. Bardzo często po zakończeniu procesu chudnięcia w nagrodę sięgamy po potrawy i przekąski, których przez długi czas sobie odmawialiśmy. Jeśli nie mamy silnej woli - katastrofa wagowa czai się tuż za rogiem! Co więc zrobić? Jaką dietę stosować, by schudnąć i by utrzymać wymarzoną sylwetkę na dłużej? Odpowiedzią na te pytania jest dieta ketogeniczna, która naprawdę czyni cuda! Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszamy do przeczytania naszego artykułu!

Siechnice: Dieta ketogeniczna kluczem do szczupłej sylwetki

Dieta ketogeniczna - co to za dieta?

W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że jest to dieta wysokotłuszczowa i jednocześnie bardzo niskowęglowodanowa. Idealny rozkład składników makro wg keto diety to 70-75% tłuszczu, 20-25% białka i zaledwie 5% węglowodanów (przy założeniu, że są to węglowodany pochodzące z warzyw i niskowęglowodanowych owoców). To całkowite zaprzeczenie piramidy żywieniowej, której uczono nas już w szkole, prawda?

Otóż okazuje się, że to nie tłuszcze, a nadmiernie spożywane węglowodany i węglowodany niskiej jakości (np. z przetworzonej żywności, dań gotowych, słodkich napojów i soków, ciast, pieczywa) są przyczyną nadwagi i otyłości. Nadmiar węglowodanów odkładany jest w postaci tkanki tłuszczowej pod skórą, a także na naszych organach wewnętrznych.

Ograniczenie spożywania węglowodanów do minimum powoduje szybko zauważalny spadek wagi i obwodów ciała. Tłuszcze, pod warunkiem, że to tłuszcze wysokiej jakości, są dużo lepszym paliwem dla organizmu, niż cukier. Można rzec, iż aby spalać tłuszcz - należy jeść tłuszcz i usunąć z jadłospisu posiłki i produkty węglowodanowe.

Więcej informacji znajdziesz na stronie https://ketodietetyk.pl/dieta-ketogeniczna-dla-poczatkujacych/ i w ebooku "Dieta Keto. Plan posiłków" autorstwa Joanny Łysak - dietetyka ketogenicznego z wieloletnim doświadczeniem

Co jeść na keto diecie?

Wszystko, co lubisz, pod warunkiem, że to dania i produkty niskowęglowodanowe. Na keto diecie można jeść nawet pizzę - oczywiście mowa o wersji ketogenicznej, w której tradycyjny spód zostaje zastąpiony spodem z kalafiora lub z piersi kurczaka i mozzarelli. Dobrać można dowolne niskowęglowodanowe dodatki, takie jak sery żółte, fetę, parmezan, salami, pepperoni, ogórki kiszone, oliwki, pieczarki, paprykę, szparagi, boczek, szpinak, cukinię, wieprzowinę, tuńczyka, łososia czy chorizo.

Jajecznica na boczku? Proszę bardzo! To jedno z najbardziej klasycznych keto śniadań. Ciekawą opcją są również babeczki jajeczne z bekonem, oliwkami i serem kozim. Tłusto, smacznie i zdrowo!

Wychodząc na miasto do restauracji również można znaleźć wiele propozycji w menu. Najlepszym przykładem jest pieczona golonka albo stek wołowy z dodatkową porcją masła i zieloną sałatką. Można również sięgnąć po grillowanego lub smażonego na maśle łososia z porcją masła i garstką niskowęglowodanowych warzyw. Może to być sałatka grecka czy popularna sałatka szopska z bałkańskim serem.

Inne pomysły na keto dania można znaleźć na tej stronie.

Efekty stosowania diety ketogenicznej

Najszybciej zauważalnym efektem stosowania ketogenicznego sposobu żywienia jest spadek wagi. W zależności od wagi wyjściowej w ciągu miesiąca można zrzucić nawet 10 kilogramów i to bez dużego wysiłku. Obok spadku wagi zauważyć można spadek w obwodach ciała. Dzięki diecie ketogenicznej można pozbyć się tłuszczu z najbardziej problemowych części ciała, czyli z bioder i ud.

Jeśli przed rozpoczęciem stosowania diety keto wykonamy badania krwi - bardzo łatwo można skontrolować wpływ keto diety na organizm. Wystarczy powtórzyć badania po kilku miesiącach, by zauważyć znaczną poprawę chociażby w kwestii cholesterolu i trójglicerydów.

Dzięki stosowaniu diety ketogenicznej możliwe jest cofnięcie insulinooporności i cukrzycy typu 2 i to bez stosowania leków. Pomocne w tym będzie stosowanie postu przerywanego (więcej tutaj), czyli okresowego powstrzymywania się od spożywania posiłków.

Stosowanie keto diety i wspomnianego postu przerywanego to motor napędowy dla zjawiska autofagii, czyli samonaprawy organizmu. Dzięki autofagii z organizmu usuwane są uszkodzone i martwe komórki, możliwe jest wyleczenie stanów zapalnych i znaczne poprawienie odporności organizmu.

Osoby stosujące keto dietę bardzo szybko zauważają, że przestają odczuwać głód. To dlatego, że tłuszcz syci na dłużej, a mózg, który nie jest karmiony węglowodanami, nie odczuwa łaknienia i pragnienia spożywania cukru. Osoby zaawansowane w keto diecie mogą spożywać nawet jeden duży posiłek dziennie i jest to dla nich całkowicie wystarczające.

To tylko kilka z cennych efektów stosowania keto diety. Lista zalet diety ketogenicznej jest dużo bardziej rozległa. Aby dowiedzieć się więcej warto odwiedzić stronę KetoDietetyk.pl i zapoznać się z bezpłatnymi treściami.