Wyprawka szkolna: dofinansowanie

Zobacz też:
Pomoc w formie dofinansowania zakupu podręczników będzie przysługiwać:
- uczniom pochodzącym z rodzin, w których dochód na osobę w rodzinie nie przekracza 351 zł netto (art. 8 ust.1 pkt 2 ustawy o pomocy społecznej), z wyłączeniem uczniów klasy I szkoły podstawowej,
- uczniom klasy I szkoły podstawowej, pochodzącym z rodzin, w których dochód na osobę w rodzinie nie przekracza 504 zł netto (art. 5 ust.1 ustawy o świadczeniach rodzinnych),
- uczniom pochodzącym z rodzin, w których dochód na osobę w rodzinie przekracza 351 zł netto (art. 8 ust.1 pkt 2 ustawy o pomocy społecznej), znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej (art. 7 ustawy o pomocy społecznej), z wyłączeniem uczniów klasy I szkoły podstawowej,
- uczniom niepełnosprawnym (słabowidzącym, niesłyszącym, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, z niepełnosprawnościami sprzężonymi, gdy jedną z niepełnosprawności jest wymieniona wyżej) uczęszczającym w roku szkolnym 2012/2013 do szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych dla dzieci i młodzieży.
Wysokość dofinansowania:
Dofinansowanie obejmuje tylko zakup podręczników do kształcenia ogólnego, w tym specjalnego.
Procedura przyznawania dofinansowania zakupu podręczników:
- Pomoc udzielana jest na wniosek rodziców ucznia (prawnych opiekunów, rodziców zastępczych), a także nauczyciela, pracownika socjalnego lub innej osoby, za zgodą przedstawiciela ustawowego lub rodziców zastępczych.
- Wnioski składa się do dyrektora szkoły, do której uczeń będzie uczęszczał od 1 września 2012 r., w terminie ustalonym przez Prezydentowi Miasta.
- Do wniosku należy dołączyć:
- zaświadczenie o wysokości dochodów (w uzasadnionych przypadkach zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów można dołączyć oświadczenie o wysokości dochodów),
- w przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia, którego rodzina korzysta ze świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej w formie zasiłku stałego lub okresowego można przedłożyć – zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów – zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pieniężnych w formie zasiłku stałego lub okresowego,
- w przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia klasy I szkoły podstawowej, którego rodzina korzysta ze świadczeń rodzinnych w formie zasiłku rodzinnego lub dodatku do zasiłku rodzinnego – zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów – można złożyć zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń rodzinnych w formie zasiłku rodzinnego lub dodatku do zasiłku rodzinnego,
- w przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia niepełnosprawnego (słabowidzącego, niesłyszącego, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, z niepełnosprawnościami sprzężonymi, gdy jedną z niepełnosprawności jest wymieniona wyżej) do wniosku – zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów – należy dołączyć kserokopię orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez publiczna poradnię psychologiczno-pedagogiczną,
- w przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia, którego rodzina znajduje się w trudnej sytuacji życiowej – zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów – należy dołączyć uzasadnienie.
- Wnioski rozpatruje dyrektor szkoły.
- Dyrektor szkoły po rozpatrzeniu wniosków sporządza listę uczniów uprawnionych do otrzymania dofinansowania i przekazuje ją Prezydentowi Miasta.
- Po otrzymaniu listy uczniów Prezydent Miasta przekazuje dyrektorom szkół informacje o liczbie uczniów zakwalifikowanych do otrzymania dofinansowania ze względu na przekroczone kryterium dochodowe i trudną sytuację życiową. Dyrektor szkoły po otrzymaniu powyższej informacji podejmuje decyzję w sprawie przyznania pomocy.
- Prezydent Miasta przekazuje przyznane środki na zakup podręczników na rachunek bankowy szkoły.
- Dyrektor szkoły zwraca rodzicom uczniów koszty zakupu podręczników do wysokości wartości pomocy, po przedłożeniu dowodu zakupu:
- faktury VAT,
- rachunku,
- paragonu,
- oświadczenia o zakupie podręczników.
- Do oświadczenia o zakupie podręczników należy dołączyć informację o rozliczeniu wydatków tylko w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2012 r. – Wyprawka szkolna.
- W przypadku zakupu podręczników dla grupy uczniów koszty zakupu podręczników są zwracane na podstawie faktury VAT i listy uczniów, dla których zakupiono podręczniki, zawierającej:
- imię i nazwisko ucznia,
- klasę, do której uczeń będzie uczęszczał,
- adres szkoły,
- wykaz zakupionych podręczników,
- kwotę zakupu,
- datę zakupu,
- czytelny podpis podmiotu dokonującego zakupu.
Wnioski do szkół należy składać do 10 września 2012 r. Rodzice proszeni są o kierowanie wszelkich pytań i wątpliwości do szkoły, do której uczeń będzie uczęszczać od września 2012 r.
za www.wroclaw.pl