Miasto i Gmina Siechnice - Portal Mieszkańców. Aktualności, forum, komunikacja.

Portal Mieszkańców Siechnic

Wygenerowano: 15-06-2025
Termy Jakuba w Oławie
Reklama w serwisie · Kup banner online

Wyprawka szkolna: dofinansowanie

Informacja o dofinansowaniu zakupu podręczników szkolnych na rok szkolny 2012/2013 w ramach rządowego programu pomocy uczniom "Wyprawka szkolna" 2012. Kto i w jaki sposób może otrzymać takie dofinansowanie?

Siechnice: Wyprawka szkolna: dofinansowanie

Pomoc w formie dofinansowania zakupu podręczników będzie przysługiwać:

  1. uczniom pochodzącym z rodzin, w których dochód na osobę w rodzinie nie przekracza 351 zł netto (art. 8 ust.1 pkt 2 ustawy o pomocy społecznej), z wyłączeniem uczniów klasy I szkoły podstawowej,
  2. uczniom klasy I szkoły podstawowej, pochodzącym z rodzin, w których dochód na osobę w rodzinie nie przekracza 504 zł netto (art. 5 ust.1 ustawy o świadczeniach rodzinnych),
  3. uczniom pochodzącym z rodzin, w których dochód na osobę w rodzinie przekracza 351 zł netto (art. 8 ust.1 pkt 2 ustawy o pomocy społecznej), znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej (art. 7 ustawy o pomocy społecznej), z wyłączeniem uczniów klasy I szkoły podstawowej,
  4. uczniom niepełnosprawnym (słabowidzącym, niesłyszącym, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, z niepełnosprawnościami sprzężonymi, gdy jedną z niepełnosprawności jest wymieniona wyżej) uczęszczającym w roku szkolnym 2012/2013 do szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych dla dzieci i młodzieży.

 

Wysokość dofinansowania:

Dofinansowanie obejmuje tylko zakup podręczników do kształcenia ogólnego, w tym specjalnego.

Procedura przyznawania dofinansowania zakupu podręczników:

  1. Pomoc udzielana jest na wniosek rodziców ucznia (prawnych opiekunów, rodziców zastępczych), a także nauczyciela, pracownika socjalnego lub innej osoby, za zgodą przedstawiciela ustawowego lub rodziców zastępczych.
  2. Wnioski składa się do dyrektora szkoły, do której uczeń będzie uczęszczał od 1 września 2012 r., w terminie ustalonym przez Prezydentowi Miasta.
  3. Do wniosku należy dołączyć:
    • zaświadczenie o wysokości dochodów (w uzasadnionych przypadkach zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów można dołączyć oświadczenie o wysokości dochodów),
    • w przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia, którego rodzina korzysta ze świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej w formie zasiłku stałego lub okresowego można przedłożyć – zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów – zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pieniężnych w formie zasiłku stałego lub okresowego,
    • w przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia klasy I szkoły podstawowej, którego rodzina korzysta ze świadczeń rodzinnych w formie zasiłku rodzinnego lub dodatku do zasiłku rodzinnego – zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów – można złożyć zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń rodzinnych w formie zasiłku rodzinnego lub dodatku do zasiłku rodzinnego,
    • w przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia niepełnosprawnego (słabowidzącego, niesłyszącego, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, z niepełnosprawnościami sprzężonymi, gdy jedną z niepełnosprawności jest wymieniona wyżej) do wniosku – zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów – należy dołączyć kserokopię orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez publiczna poradnię psychologiczno-pedagogiczną,
    • w przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia, którego rodzina znajduje się w trudnej sytuacji życiowej – zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów – należy dołączyć uzasadnienie.
  4. Wnioski rozpatruje dyrektor szkoły.
  5. Dyrektor szkoły po rozpatrzeniu wniosków sporządza listę uczniów uprawnionych do otrzymania dofinansowania i przekazuje ją Prezydentowi Miasta.
  6. Po otrzymaniu listy uczniów Prezydent Miasta przekazuje dyrektorom szkół informacje o liczbie uczniów zakwalifikowanych do otrzymania dofinansowania ze względu na przekroczone kryterium dochodowe i trudną sytuację życiową. Dyrektor szkoły po otrzymaniu powyższej informacji podejmuje decyzję w sprawie przyznania pomocy.
  7. Prezydent Miasta przekazuje przyznane środki na zakup podręczników na rachunek bankowy szkoły.
  8. Dyrektor szkoły zwraca rodzicom uczniów koszty zakupu podręczników do wysokości wartości pomocy, po przedłożeniu dowodu zakupu:
    • faktury VAT,
    • rachunku,
    • paragonu,
    • oświadczenia o zakupie podręczników.
  9. Do oświadczenia o zakupie podręczników należy dołączyć informację o rozliczeniu wydatków tylko w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2012 r. – Wyprawka szkolna.
  10. W przypadku zakupu podręczników dla grupy uczniów koszty zakupu podręczników są zwracane na podstawie faktury VAT i listy uczniów, dla których zakupiono podręczniki, zawierającej:
    • imię i nazwisko ucznia,
    • klasę, do której uczeń będzie uczęszczał,
    • adres szkoły,
    • wykaz zakupionych podręczników,
    • kwotę zakupu,
    • datę zakupu,
    • czytelny podpis podmiotu dokonującego zakupu.

Wnioski do szkół należy składać do 10 września 2012 r. Rodzice proszeni są o kierowanie wszelkich pytań i wątpliwości do szkoły, do której uczeń będzie uczęszczać od września 2012 r.

za www.wroclaw.pl