Budynek nr 3
- jimmy_lodolamacz
- Posty: 300
- Rejestracja: środa, 4 lutego 2009, 22:01
Re: Budynek nr 3
A jak wam się podobają nowe opłaty za mieszkanie??
Re: Budynek nr 3
Witam
Do nas jeszcze informacja o nowych stawkach nie dotarła. Możesz podać jakieś konkrety?
Do nas jeszcze informacja o nowych stawkach nie dotarła. Możesz podać jakieś konkrety?
- jimmy_lodolamacz
- Posty: 300
- Rejestracja: środa, 4 lutego 2009, 22:01
Re: Budynek nr 3
Jakoś 290zł za mieszkanie 46,5m2. W tym ogrzewanie, zaliczka na wode, śmieci itp.
Re: Budynek nr 3
za 51m ok 305zl w tym woda
EDIT: w metraż wliczona jest piwnica!
EDIT: w metraż wliczona jest piwnica!
Re: Budynek nr 3
A juz miałem taki fajny dzień...
O ile dodanie zaliczki na wodę jest ok, to nie bardzo rozumiem wliczanie metrażu za piwnice
Widać "twórcza księgowość" to podstawa w dzisiejszych czasach
Niedługo zaczną doliczać za wodę stojącą w piwnicy po deszczu
W końcu to też jest extra bonus...



Niedługo zaczną doliczać za wodę stojącą w piwnicy po deszczu

Re: Budynek nr 3
moim zdaniem koszty eksploatacyjne są bardzo wysokie, nie wiem dlaczego wszystko liczone jest w zależności od metrażu (np. wynagrodzenie administartora czy sprzatanie), Jezeli pani sprzatajaca bedzie przychodzila sprzatac mi rowniez w mieszkaniu to owszem, ale czy ktos kto ma wieksze mieszkanie bardziej brudzi klatke schodowa? Ogolnie cena prawie 30 zl za sprzatanie czy prawie 40 zl oplaty dla administartora i 23 zl za wywoz smieci jest moim zdaniem mocno przesadzona... Czy inni mieszkancy tez maja takie wrazenie? Pozdrawiam
Re: Budynek nr 3
Witam ja też dostałem pismo.
Ta piwnica faktycznie mi się nie podoba po co ją wliczać do ogrzewania itp.??
Wydaje mi się ,że należy rozgraniczyć opłaty za metry mieszkania (np.ogrzewanie) a opłaty za części wspólne można to podzielić w rozsądny sposób.
Oczywiście też podobają mi się niektóre pozycje jak np. fundusz remontowy i woda. Nawet jestem w stanie dać te przysłowiowe 10 zł więcej miesięcznie ale pod warunkiem , że będzie widać pracę zarządcy a nie wszystkim znowu będziemy sami się zajmować.
Ta piwnica faktycznie mi się nie podoba po co ją wliczać do ogrzewania itp.??
Wydaje mi się ,że należy rozgraniczyć opłaty za metry mieszkania (np.ogrzewanie) a opłaty za części wspólne można to podzielić w rozsądny sposób.
Oczywiście też podobają mi się niektóre pozycje jak np. fundusz remontowy i woda. Nawet jestem w stanie dać te przysłowiowe 10 zł więcej miesięcznie ale pod warunkiem , że będzie widać pracę zarządcy a nie wszystkim znowu będziemy sami się zajmować.
Re: Budynek nr 3
Jesteśmy po podpisaniu aktu notarialnego. Zapytałam wprost o zapis że zarządzającym jest Expert Dom. Niestety musi być to odwołane notarialnie. Zapytalam więc Panią notariusz ile za taką usługę sobie liczy- odpowiedź brzmiała około 300 złotych. Co do wysokości stawek za poszczególne składowe w "czynszu" to to czy będzie liczone od metra czy od mieszkania czy od ilości mieszkańców w lokalu to zależy od uchwał jakie podejmiemy na zebraniu wspólnoty. Wynagrodzenie zarządcy jest zazwyczaj liczone za metr lokalu ale np wywóz śmieci to raczej zależy od ilości osób mieszkających w mieszkaniu. Konserwacja dóbr takich jak antena, domofon to raczej lepiej jednostkowo od mieszkania. To takie moje luźne sugestie- tak sie rozliczaliśmy w naszej poprzedniej wspólnocie. Ale piwnica do metrażu to zaskoczenie...
Jeszcze z innej beczki pytanie. Kto z nas dostał klucze do takich pomieszczeń jak suszarnia, wózkownia?
Jeszcze z innej beczki pytanie. Kto z nas dostał klucze do takich pomieszczeń jak suszarnia, wózkownia?
- jimmy_lodolamacz
- Posty: 300
- Rejestracja: środa, 4 lutego 2009, 22:01
Re: Budynek nr 3
A mnie ciekawi czy za ogrzewanie to będziemy płacić cały rok czy tylko w sezonie? W końcu alfaakt brał kasę za ogrzewanie tylko w sezonie i jakoś starczyło...no chyba, że dostaniemy jeszcze wyrównania :/
-
- Posty: 112
- Rejestracja: czwartek, 30 listopada 2006, 21:09
- Lokalizacja: Siechnice
Re: Budynek nr 3









-
- Posty: 24
- Rejestracja: wtorek, 7 października 2008, 21:10
koszty utrzymannia nieruchomości wspólnej
Expert Dom Seweryn Chwałek Witam,
"Piwnice do metrażu" Ustawa o własności lokali stanowi, że wydatki związane z utrzymaniem nieruchommości wspólnej właściciele ponoszą stosownie do udziału w nieruchomości wspólnej (art. 12, ust. 2) Udział zaś wynika z powierzchni lokali i pomieszczeń przynależnych (art. 3 ust 3). Piwnice nie są więc doliczone, są po prostu częścią Państwa udziału w nieruchomości wspólnej. We wspólnotach mieszkaniowych tak rozlicza się koszty utrzymanie budynku. Tak więc metr kwadratowy (lokalu i pomieszczeń przynależnych) jest jednostką rozliczeń kosztów. Czy koszt (np. 1000) rozliczymy na 1000 m2 (bez piwnic) czy na 1100 (z piwnicami) to do zapłaty przez wspólnotę (czyli przez wszystkich właścicieli) będzie 1000 czyli na 1m2 1,000 (w przypadku 1000 jednostek) lub 0,9090 (w przypadku 1100 jednostek). Kwotowo jest tyle samo. Tak więc stawki przedstawione w naliczeniach opłat są planowanymi kosztami utrzymania budynku przeliczonycmi na jednostki rozliczeniowe. Nie ma opłaty za sprzątanie piwnic, tylko koszt sprzątania klatek schodowych, części zewnętrznych i utrzymania zimowego jest rozliczony na jednostki rozliczewnowe metry kwadratowe lokali z pomieszczeniami przynależnymi.
Media. Podobnie z ciepłem. Opłata nie jest za ogrzanie 1m2, tylko 1m2 jest jednostką rozliczeniową ciepła pobranego przez Państwa wspólnotę mieszkaniową od Kogeneracji. Opłat za ciepłą wodę Kogeneracja nie liczy, gdyż dostarcza do nieruchomości ciepło całościowo (licznik jest za pobrane ciepło), nie rozróżniając ile ciepła pochłania podgrzanie wody ile zaś ogrzanie mieszkań. To wspólnota przyjmuje w wewnętrznych rozliczeniach stawkę za jaką rozlicza 1m3 podgrzania wody - obliczając ją szacunkowo na podstawie zużytego ciepła w miesiącach letnich (kiedy nie grzejemy mieszkań). Na cenę ciepła nie mamy wpływu (są to ceny urzędowo regulowane) musimy koszty ciepła rozliczyĆ. Oczywiście jeśli okaże się, że wydaliśmy na ciepło mniej, na koniec roku zostaną Państwu rozliczone nadpłaty, podobnie z wodą, choĆ przyjęta zaliczka (4m3 zimnej wody, 2m3 ciepłej) jest dolną ilością normalnego zużycia przez rodzinę. Stan zużycia można na bieżąco kontrolowaĆ, stąd uwaga, że w przypadku większego zużycia można dopłacac na bieżąco, by nie kumulowaĆ dopłat na koniec roku. Oczywiście w przypadku mniejszego zużycia wspólnota zwraca nadpłaty. Zaliczkę na ciepło ustalono jako całoroczną zaliczkę. Czy składamy się na ciepło w sezonie dwa razy więcej czy przez cały rok dwa razy mniej matematycznie jest constans. Jeśli zaliczka okaże się za duża (po rozliczeniu roku) oczywiście zaproponujemy zmniejszenie zaliczki w roku przyszłym. Opłata 23 zł od lokalu za wywóz śmieci wynika z analizy faktur dotychczas opłacanych dla odbiorcy śmieci z Państwa nieruchomości (SITA). Można zmniejszyĆ częstotliwośĆ wywozu- to ryzykowne. Śmieci generalnie są drogie, i są to opłaty również urzędowo kontrolowane. Nie mamy na nie wpływu, choc można sprawdzic ofertę innych odbiorców. Po otrzymaniu od Państwa deklaracji o ilości osób przebywających w lokalach będziemy rozliczaĆ śmieci na osoby. Obecnie nie dysponujemy takimi danymi.
Plan gospodarczy. Na każdy rok wspólnota przyjmuje plan gospodarczy, w którym określa ile pieniędzy przeznacza na poszczególne wydatki. Na podstawie planu wspólnota obciąża właścicieli lokali zaliczkami na poszczególne tytuły. Na zebraniu wspólnoty odbędzie się dyskusja na temat przyjętego planu na rok 2009. Wspólnota może go zmieniĆ (np. zdecydowaĆ, że mniej wyda na zieleń, lub sprzątanie).
Powierzenie zarządu. Sprzedaż pierwszego lokali oznacza powstanie wspólnoty mieszkaniowej. Organizacją wspólnoty zajmuje się zarząd. Zarząd można powierzyĆ właścicielom lokali lub zawodowemu podmiotowi. Powierzenie właścicielom nie wymaga aktu notarialnego, powierzenie firmie zawodowej już tak. Właściciel pierwotny (tu deweloper) ma więc do wyboru albo pytaĆ kolejnych czy chcą objąĆ zarząd, albo powierzyĆ zarząd firmie, która zorganizuje wspólnotę mieszkaniową. Expert Dom podjął się organizacji Państwa wspólnoty mieszkaniowej.W przypadku woli zmiany sposobu zarządu przez wspólnotę Expert Dom przeprowadzi wszystkie konieczne w tym celu procedury.
"Piwnice do metrażu" Ustawa o własności lokali stanowi, że wydatki związane z utrzymaniem nieruchommości wspólnej właściciele ponoszą stosownie do udziału w nieruchomości wspólnej (art. 12, ust. 2) Udział zaś wynika z powierzchni lokali i pomieszczeń przynależnych (art. 3 ust 3). Piwnice nie są więc doliczone, są po prostu częścią Państwa udziału w nieruchomości wspólnej. We wspólnotach mieszkaniowych tak rozlicza się koszty utrzymanie budynku. Tak więc metr kwadratowy (lokalu i pomieszczeń przynależnych) jest jednostką rozliczeń kosztów. Czy koszt (np. 1000) rozliczymy na 1000 m2 (bez piwnic) czy na 1100 (z piwnicami) to do zapłaty przez wspólnotę (czyli przez wszystkich właścicieli) będzie 1000 czyli na 1m2 1,000 (w przypadku 1000 jednostek) lub 0,9090 (w przypadku 1100 jednostek). Kwotowo jest tyle samo. Tak więc stawki przedstawione w naliczeniach opłat są planowanymi kosztami utrzymania budynku przeliczonycmi na jednostki rozliczeniowe. Nie ma opłaty za sprzątanie piwnic, tylko koszt sprzątania klatek schodowych, części zewnętrznych i utrzymania zimowego jest rozliczony na jednostki rozliczewnowe metry kwadratowe lokali z pomieszczeniami przynależnymi.
Media. Podobnie z ciepłem. Opłata nie jest za ogrzanie 1m2, tylko 1m2 jest jednostką rozliczeniową ciepła pobranego przez Państwa wspólnotę mieszkaniową od Kogeneracji. Opłat za ciepłą wodę Kogeneracja nie liczy, gdyż dostarcza do nieruchomości ciepło całościowo (licznik jest za pobrane ciepło), nie rozróżniając ile ciepła pochłania podgrzanie wody ile zaś ogrzanie mieszkań. To wspólnota przyjmuje w wewnętrznych rozliczeniach stawkę za jaką rozlicza 1m3 podgrzania wody - obliczając ją szacunkowo na podstawie zużytego ciepła w miesiącach letnich (kiedy nie grzejemy mieszkań). Na cenę ciepła nie mamy wpływu (są to ceny urzędowo regulowane) musimy koszty ciepła rozliczyĆ. Oczywiście jeśli okaże się, że wydaliśmy na ciepło mniej, na koniec roku zostaną Państwu rozliczone nadpłaty, podobnie z wodą, choĆ przyjęta zaliczka (4m3 zimnej wody, 2m3 ciepłej) jest dolną ilością normalnego zużycia przez rodzinę. Stan zużycia można na bieżąco kontrolowaĆ, stąd uwaga, że w przypadku większego zużycia można dopłacac na bieżąco, by nie kumulowaĆ dopłat na koniec roku. Oczywiście w przypadku mniejszego zużycia wspólnota zwraca nadpłaty. Zaliczkę na ciepło ustalono jako całoroczną zaliczkę. Czy składamy się na ciepło w sezonie dwa razy więcej czy przez cały rok dwa razy mniej matematycznie jest constans. Jeśli zaliczka okaże się za duża (po rozliczeniu roku) oczywiście zaproponujemy zmniejszenie zaliczki w roku przyszłym. Opłata 23 zł od lokalu za wywóz śmieci wynika z analizy faktur dotychczas opłacanych dla odbiorcy śmieci z Państwa nieruchomości (SITA). Można zmniejszyĆ częstotliwośĆ wywozu- to ryzykowne. Śmieci generalnie są drogie, i są to opłaty również urzędowo kontrolowane. Nie mamy na nie wpływu, choc można sprawdzic ofertę innych odbiorców. Po otrzymaniu od Państwa deklaracji o ilości osób przebywających w lokalach będziemy rozliczaĆ śmieci na osoby. Obecnie nie dysponujemy takimi danymi.
Plan gospodarczy. Na każdy rok wspólnota przyjmuje plan gospodarczy, w którym określa ile pieniędzy przeznacza na poszczególne wydatki. Na podstawie planu wspólnota obciąża właścicieli lokali zaliczkami na poszczególne tytuły. Na zebraniu wspólnoty odbędzie się dyskusja na temat przyjętego planu na rok 2009. Wspólnota może go zmieniĆ (np. zdecydowaĆ, że mniej wyda na zieleń, lub sprzątanie).
Powierzenie zarządu. Sprzedaż pierwszego lokali oznacza powstanie wspólnoty mieszkaniowej. Organizacją wspólnoty zajmuje się zarząd. Zarząd można powierzyĆ właścicielom lokali lub zawodowemu podmiotowi. Powierzenie właścicielom nie wymaga aktu notarialnego, powierzenie firmie zawodowej już tak. Właściciel pierwotny (tu deweloper) ma więc do wyboru albo pytaĆ kolejnych czy chcą objąĆ zarząd, albo powierzyĆ zarząd firmie, która zorganizuje wspólnotę mieszkaniową. Expert Dom podjął się organizacji Państwa wspólnoty mieszkaniowej.W przypadku woli zmiany sposobu zarządu przez wspólnotę Expert Dom przeprowadzi wszystkie konieczne w tym celu procedury.
- jimmy_lodolamacz
- Posty: 300
- Rejestracja: środa, 4 lutego 2009, 22:01
Re: Budynek nr 3
Z tymi kosztami za ogrzewanie to może być różnie, zależy od proporcji. W proponowanej opcji koszty są rozłożone na większy metraż, przez co cena za jednostke jest mniejsza.Ale np: na podstawie tego przykładu...
1,95*51,7m2= 100,815zł
2,145*46,5m2=99,975zł
Czy to jest tyle samo?? Oczywiście różnica jest niewielka. A i dane z przykładu pewnie też są tylko przypadkowe więc nie podją wymiernych wyników.
Chyba, że się pomyliłem w obliczeniach. Dawno w szkole nie byłem
...wychodzi, że proponowane 1,95zl to 0,909% jednostki/m2 więc 100% jednostki/m2 to około 2,145zł. W moim przypadku to wygląda tak:EXPERT DOM pisze:Czy koszt (np. 1000) rozliczymy na 1000 m2 (bez piwnic) czy na 1100 (z piwnicami) to do zapłaty przez wspólnotę (czyli przez wszystkich właścicieli) będzie 1000 czyli na 1m2 1,000 (w przypadku 1000 jednostek) lub 0,9090 (w przypadku 1100 jednostek). Kwotowo jest tyle samo.
1,95*51,7m2= 100,815zł
2,145*46,5m2=99,975zł
Czy to jest tyle samo?? Oczywiście różnica jest niewielka. A i dane z przykładu pewnie też są tylko przypadkowe więc nie podją wymiernych wyników.
Chyba, że się pomyliłem w obliczeniach. Dawno w szkole nie byłem

Re: Budynek nr 3
Powiem tak:
ul obornicka 2 różne osiedla - obydwa chronione z pełnym monitoringiem:
75m2 + garaz + piwnica - 410zł( w tym 50zł za miejsce postojowe) wychodzi 4,8zł za metr, zieleń maja świetną, nawet fontanna jest, acha piwnica i garaz nie jest wliczany w najróżniejsze koszty(ciepło etc).
60m2 + garaz - 345zł (też 50zł za miejsce postojowe) 4,9zł
A z piwnicami to dziwna sprawa,
Ktos ma 16m2 piwnicy i ma płacic tyle co za mieszkanie? to jest chore.
Może za sprzątanie, zieleń, ubezpieczenie itp płacić od procenta posiadanych udziałów w działce?
Są jeszcze lokale nie sprzedane - puste - czy dewleoper bedzie płacił za nie wspólnocie normalne stawki czynszu?
ul obornicka 2 różne osiedla - obydwa chronione z pełnym monitoringiem:
75m2 + garaz + piwnica - 410zł( w tym 50zł za miejsce postojowe) wychodzi 4,8zł za metr, zieleń maja świetną, nawet fontanna jest, acha piwnica i garaz nie jest wliczany w najróżniejsze koszty(ciepło etc).
60m2 + garaz - 345zł (też 50zł za miejsce postojowe) 4,9zł
A z piwnicami to dziwna sprawa,
Ktos ma 16m2 piwnicy i ma płacic tyle co za mieszkanie? to jest chore.
Może za sprzątanie, zieleń, ubezpieczenie itp płacić od procenta posiadanych udziałów w działce?
Są jeszcze lokale nie sprzedane - puste - czy dewleoper bedzie płacił za nie wspólnocie normalne stawki czynszu?
-
- Posty: 268
- Rejestracja: czwartek, 24 listopada 2005, 19:57
- Lokalizacja: Święta Katarzyna
- Kontakt:
Re: Budynek nr 3
Nie płacisz "za piwnice". Piwnice są częścią Twojego udziału.andropow pisze:A z piwnicami to dziwna sprawa,
Ktos ma 16m2 piwnicy i ma płacic tyle co za mieszkanie? to jest chore.
Wyjdzie na to samo.andropow pisze:Może za sprzątanie, zieleń, ubezpieczenie itp płacić od procenta posiadanych udziałów w działce?
Ustawa o własności lokali, art. 3 ust. 3:
Pomieszczenia przynależne to piwnice, komórki, garaże itp.Udział właściciela lokalu wyodrębnionego w nieruchomości wspólnej odpowiada stosunkowi powierzchni użytkowej lokalu wraz z powierzchnią pomieszczeń przynależnych do łącznej powierzchni użytkowej wszystkich lokali wraz z pomieszczeniami do nich przynależnymi.
Dokładnie. Płaci każdy właściciel lokalu według swojego udziału w nieruchomości wspólnej.andropow pisze:Są jeszcze lokale nie sprzedane - puste - czy dewleoper bedzie płacił za nie wspólnocie normalne stawki czynszu?