Siechnice- przyszłość miasta

Dyskusje na temat strony internetowej miasta, propozycje nowych działów.
qwertyu
Posty: 11
Rejestracja: niedziela, 29 kwietnia 2012, 19:38

Re: Siechnice- przyszłość miasta

Post autor: qwertyu »

Jest już FILM i ZDJĘCIA z tego wydarzenia :)
http://siechnice.gmina.pl/aktualnosc-1016-oficjalne_otwarcie_orlika_w_siechnicach.html

Łukasz.Kropski
Posty: 34
Rejestracja: środa, 30 marca 2011, 20:28

Re: Siechnice- przyszłość miasta

Post autor: Łukasz.Kropski »

Dotychczasowe godziny otwarcia Orlika tzn. Pon-Pt 16-21, Sobota 11-21 oraz Niedziela 16 -21 w ciągu dwóch miesięcy funkcjonowania kompleksu boisk pokazały, że jest to bliski optymalnego układ godzin w oczach moich jako animatora. Od poniedziałku do piątku do godziny około 19.30 trwały zajęcia zorganizowane dla dzieci do lat 12, a ostatnie półtorej godziny(19.30-21) wykorzystywała starsza młodzież. Pozwalało to również na rezerwacje boiska do piłki nożnej/siatkówki/koszykówki poprzez grupy zorganizowane, lecz nie zrzeszone w klubach chcących aktywnie spędzić czas po szkole czy pracy.

Tworzony na nowo (po 2 miesiącach obserwacji) przez Kierownictwo GOSiR-u regulamin korzystania z Orlika zakłada dostępność w następujące dni:
Poniedziałek-Piątek 16-20
Sobota 11-20
Niedziela 12-20
Nowe godziny ograniczą możliwość korzystania z obiektu młodzieży (nie mówiąc o ludziach aktywnych nie zaliczających się do tej grupy) do dni weekendowych, które szczególnie w godzinach popołudniowych już cieszą się dużym zainteresowaniem wszystkich grup. Taki układ godzin i „wypchnięcie” młodzieży może okazać się problemem dużo większym niż narzekające na ruch na obiekcie sąsiedztwo. Mimo powstania Orlika młodzież znów zostanie skazana na korzystanie z płatnego boiska czy hali przy Gimnazjum na które często jej nie stać, a obiecanych kiedyś zniżek uczniowskich również nie widać.

grom
Posty: 693
Rejestracja: wtorek, 30 marca 2010, 09:15

Re: Siechnice- przyszłość miasta

Post autor: grom »

Funkcjonowanie "Orlika" do 21.00 to dobry pomysł. Nie widzę powodu dla którego skraca się godziny jego otwarcia. Zwiększony ruch na boisku szkolnym może być pewną uciążliwością, ale takich i innych uciążliwości w naszym miasteczku jest więcej. Komuś nie odpowiada chałas z boiska, innemu pylenie hałd popiołó huty i elektrociepłowni, jeszcze innym osobom, dźwięk dzwonów koscielnych, roznący ruch na ulicach, sąsiedztwo pijalni piwa, itd. Spotkałem sie również z propozycją przeniesienia przystanku, bo hamujący autobus budzi delikwenta wcześnie rano.
Jesteśmy szybko rozwijajacym się miasteczkiem, napięć z tym związanych bedzie więcej i musimy się do nich przyzwyczaić. Musimy również się przyzwyczaić do pojawiających sie uciążliwości. Rzeczywistych czy też wyimaginowanych.
Zmieniając godziny otwarcia "Orlika" ustysfakcjnujemy kilku/kilkunastu mieszkańców, ukarzemy zaś kilkudziesieciu lub kilkuset innych.
W takich trudnych sytuacjach najlepiej posiłkować sie prawem. Ono jest jednoznaczne - cisza nocna trwa od godziny 22.00 do 6.00.
Grom

grom
Posty: 693
Rejestracja: wtorek, 30 marca 2010, 09:15

Re: Siechnice- przyszłość miasta

Post autor: grom »

Mieszkańcy Siechnic!
Proszę o uwagi do projektu zgłoszonych do budżetu gminy na 2014 rok pomysłów.
Wyślę je do adresata, po uwzględnieniu zgłoszonych uwag, w najbliższy poniedziałek.

PROJEKT PISMA
Rada Mieszkańców Siechnic Siechnice, dn. 15.09.2013 r.

Szanowny Pan
Milan Usak
Burmistrz Siechnic

Szanowny Panie Burmistrzu!

W odpowiedzi na Pana pismo w sprawie wniosków do projektu budżetu gminy Siechnice na rok budżetowy 2014 Rada Mieszkańców Siechnic zgłasza niżej wymienione wnioski.
Rada informuje, iż brak wielkości kwoty przeznaczonej w przyszłym budżecie na potrzeby miasta Siechnice utrudnia precyzyjne określenie preferowanych zadań.
W związku z powyższym, prosimy o traktowanie zgłaszanych propozycji (zwłaszcza inwestycji twardych) jako wyjściowych postulatów. Ich kolejność na liście wskazuje jedynie na preferencje Rady.
Rada uważa, iż w związku ze zbliżaniem się nowego okresu programowania środków pomocowych z Unii Europejskiej (lata 2014-2020) gmina nasza powinna poświęcić znaczącą część wysiłku celem przygotowania stosownej liczby projektów do ewentualnego ich zgłoszenia do dofinansowania.
Jednocześnie Rada uważa, iż w dobie zmniejszających się możliwości finansowania dalszego rozwoju miasta ze środków własnych gminy, władze gminy powinny wytypować i przygotować projekty, które mogłyby skłonić podmioty zewnętrzne do inwestowania w naszym mieści (np. zachodnia strefa gospodarcza, zabudowa mieszkaniowa wielorodzinna, koncepcje zabudowy nowych obszarów miasta, inwestycje własne mieszkańców i istniejących już na terenie Siechnic podmiotów gospodarczych, itd.).

Rada wnioskuje o ujęcie w projekcie budżetu następujących zadań i inwestycji:
1. w zakresie przygotowania projektów do realizacji w przyszłych okresach (zwłaszcza w kontekście przyszłych środków pomocowych):
a. uchwalenie planów przestrzennych – Siechnice Centrum i Siechnice Południe,
b. opracowanie koncepcji zabudowy skrzyżowania ulic Szkolna i 1-go Maja wraz z obszarem gminnym na wprost szkoły podstawowej,
c. przygotowanie i przeprowadzenie konkursu architektonicznego oraz opracowanie projektu budowy nowego Ośrodka Zdrowia w Siechnicach,
d. opracowanie koncepcji dalszego rozwoju oświaty w Siechnicach oraz wdrożenia prac nad projektami rozbudowy lub budowy placówek oświatowych (zależnie od przyjętej koncepcji rozwoju oświaty ).
e. przygotowanie koncepcji i opracowanie generalnego projektu modernizacji i rozbudowy systemu melioracyjnego Siechnic.
f. opracowanie projektu przebudowy drogi łączącej Blizanowice z Trestnem,
g. opracowanie koncepcji i projektu rozbudowy systemu ścieżek rowerowych w Siechnicach.
h. opracowanie projektu budowy parku wokół pełnego stawu „Błękitna Laguna”,
i. opracowanie koncepcji zachodniej strefy gospodarczej (teren na zachód od Wschodniej Obwodnicy Wrocławia).
j. opracowanie projektu rozbudowy stadionu piłkarsko- lekkoatletycznego.
k. opracowanie koncepcji lokalizacji przyszłego kąpieliska miejskiego - pozyskanie terenu.
l. przygotowanie programu poprawy bezpieczeństwa na ulicach Siechnic.
m. pozyskanie gruntów na potrzeby rozwoju miasta.
n. komunalizacja stacji kolejowej wraz z przyległymi obiektami oraz opracowanie koncepcji przebudowy tego miejsca na przyszły gminny węzeł komunikacyjny.
2. w zakresie realizacji inwestycji twardych:
a. zakończenie budowy stadionu piłkarsko-lekkoatletycznego,
b. budowa ulic (w miarę możliwości budżetowych gminy i wg preferowanej przez Radę kolejności) - Ogrodnicza, w rynku (Jana Pawła II, Piłsudskiego i Fieldorfa), Sienkiewicza.
c. rozbudowa cmentarza w Siechnicach.
d. budowa żłobka w Siechnicach.
e. rozpoczęcie przebudowy ul. Szkolnej na odcinku od ul. Świerczewskiego do ul. Energetycznej w celu poprawy bezpieczeństwa dzieci udających się do szkoły (wycięcie drzew i budowa długiej zatoki parkingowej od strony szkoły, budowa łącznika drogowego wzdłuż tzw. „Kociego rowu” i miejsc parkingowych na „Kocim rowie”, wyznaczenie ścieżki rowerowej, przebudowa placu na skrzyżowaniu ulic Szkolna – Energetyczna – 1-go Maja).
f. budowa systemu informacji dla mieszkańców.
g. zadaszenie wieży ratusza.
3. w zakresie wsparcia inicjatyw lokalnych – zwiększenie funduszu będącego w dyspozycji Rady a przeznaczonego na współ finansowanie potrzeb miasta (budowa parkingów, chodników, itd.) oraz jasne określenie możliwych projektów do dofinansowania.
4. w zakresie wzmocnienia więzi społecznych:

a. przygotowanie koncepcji poprawy jakości kształcenia w siechnickich placówkach oświatowych.
b. uruchomienie bezpłatnego dostęp do internetu w wybranych miejscach miasta, np. na rynku, na stacji kolejowej.
c. wypracowanie programu dla młodzieży (uruchomienie klubu młodzieżowego, który będzie przez młodzież zarządzany; program bezpłatnego udostępnienia obiektów sportowych, itd).
d. pozyskania dla Siechnic pierwszej placówki powiatowej poprzez uzyskanie przez bibliotekę w Siechnicach statusu biblioteki powiatowej.

Z poważaniem

Grzegorz Roman

grom
Posty: 693
Rejestracja: wtorek, 30 marca 2010, 09:15

Re: Siechnice- przyszłość miasta

Post autor: grom »

W pkt. 2 uciekło:
"h. dokończenie budowy płyty rynku i targowiska".
Grom

grom
Posty: 693
Rejestracja: wtorek, 30 marca 2010, 09:15

Re: Siechnice- przyszłość miasta

Post autor: grom »

Rada Mieszkańców Siechnic Siechnice, dn. 15.09.2013 r.

Szanowny Pan
Milan Usak
Burmistrz Siechnic

Szanowny Panie Burmistrzu!

W odpowiedzi na Pana pismo dotyczące projektów, które mogły by zostać zgłoszone do ZIT Wrocław z terenu naszej Gminy Rada Mieszkańców Siechnic zgłasza:

1. w zakresie projektów twardych:
· modernizacje ciągów dróg łączących Wrocław z gminą Siechnice
o Wrocław (ul. Międzyrzecka – ul. Opatowicka) – Trestno –Blizanowice – Wschodnia Obwodnica Wrocławia,
o Wrocław (ul. Mościckiego) – Zacharzyce (ul. Kościuszki).
· budowa nowego Ośrodka Zdrowia w Siechnicach.
· rozbudowa Szkoły Podstawowej w Siechnicach wraz z budową nowej Sali Gimnastycznej.
· budowa nowej Biblioteki (gminnej i powiatowej) w Siechnicach.
· rozbudowy Stadionu Piłkarsko - lekkoatletycznego w Siechnicach
· modernizacja (budowa) przystanków komunikacji kolejowej (Smardzów, Iwiny, Zacharzyce, Radwanice, Kotowice, Siechnice).
· budowa lokalnych centrów przesiadkowych (Siechnice, Św. Katarzyna, Żerniki Wrocławskie).
· rozbudowa (budowa) systemu tras i obiektów rekreacyjnych w Lasach Siechnickich.
· trasa kajakowa na rzece Oława (urządzenie trasy i budowa niezbędnych obiektów).
· rozbudowa systemu informatycznego aglomeracji wrocławskiej.
· modernizacja i rozbudowa systemu melioracyjno-burzowego aglomeracji wrocławskiej.
2. w zakresie projektów miękkich:
· integracja edukacji i kształcenia na terenie aglomeracji wrocławskiej.
· poprawy jakości edukacji i kształcenia na terenie aglomeracji wrocławskiej.
· rozbudowa systemu kształcenia zawodowego w aglomeracji wrocławskiej.
· aktywizacji młodzieży aglomeracji wrocławskiej (kultura, sport, rekreacjia).
· rozbudowa systemu Niezależnych Organizacji Pozarządowych.
· wdrożenie programu wsparcia dla rodzin wielodzietnych i seniorów

Z poważaniem

Grzegorz Roman

grom
Posty: 693
Rejestracja: wtorek, 30 marca 2010, 09:15

Re: Siechnice- przyszłość miasta

Post autor: grom »

Zapraszam na co miesięczne posiedzenie Rady Mieszkańców Siechnic.
Tradycyjnie odbędzie sie ono w pierwszą środę miesiąca(tj. 02 października 2013r.) o godz. 17.00 w gmachu Ratusza (III pietro, sala konferencyjna).
Proponowany porządek obrad:
1. Dyskusja nad propozycjami zgłoszonymi do projektu budżetu gminy Siechnice na rok 2014.
2. Opinia downiosku o sprzedaż części działki nr 542/2 obręb Siechnice.
3. Opinia d zmian nazwy ulicy.
4. Sprawy zgłoszone.
GRoman

grom
Posty: 693
Rejestracja: wtorek, 30 marca 2010, 09:15

Re: Siechnice- przyszłość miasta

Post autor: grom »

W związku z przekazaniem przez Panią Dyrektor Szkoły Podstawowe w Siechnicach jej osobistej koncepcji zarządzania placówka w najbliższych 5-ciu lata przkazuje ją do wiadomości mieszkańców i liczę na szeroką dyskusję na temat zawartych i nie zawartch w niej propozycji.
GROMAN

"Koncepcja pracy Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Siechnicach

Priorytety istotne dla wizerunku Szkoły Podstawowej im. M. Kopernika w Siechnicach na lata 2012-2017

I. Rozwój aktywności szkoły w obszarze działań dydaktyczno –wychowawczo-opiekuńczych

1. ATMOSFERA
Dążenie do stworzenia rodzinnej, przyjaznej atmosfery w szkole w celu zapewnienia bezpieczeństwa, zabawy, komfortu nauki i pracy oraz motywacji do niej. W takich sprzyjających warunkach kształtowanie, wspomaganie, wspieranie, aktywizowanie, wyzwalanie, inspirowanie, wzmacnianie umożliwi i ułatwi osiągnięcie wszechstronnego rozwoju osobowego każdego dziecka.
Uczniowie: wzbogacenie Programów Szkolnych : Wychowawczego i Profilaktycznego o istotne inicjatywy rozwijania u uczniów aktywności w zakresie współodpowiedzialności za siebie i inne osoby, organizowania życia szkolnego opartego na zaufaniu i wzajemnej pomocy

- wprowadzenie do realizacji programów adaptacyjnych:
1. „Mój młodszy kolega”: uczniowie klas VI sprawują opiekę nad młodszymi kolegami,
2. „Poznajmy się na dzień dobry” jednodniowa wycieczka integracyjna, w której uczestniczą wszyscy nauczyciele uczący w klasach pierwszych, opiekunowie z klas starszych, rodzice, dyrekcja;

- wdrażanie do zadań szkolnych nowych programów mających na celu kształtowanie pożądanych zachowań, obyczajów, nawyków poprzez dostarczenie wzorców empatycznych, asertywnych, wzmacniających poczucie własnej wartości, propagowanie zdrowego stylu życia, wzajemnej pomocy w nauce, podejmowanie działań w obszarze uwrażliwiania uczniów na problemy osób niepełnosprawnych a także porzuconych (współpraca z Domem Małego Dziecka, Domem Pomocy Społecznej dla Osób Starszych, ośrodkami i instytucjami sprawującymi pieczę nad osobami niepełnosprawnymi)

Nauczyciele i pracownicy szkoły, rodzice: dbanie o własny wizerunek w środowisku szkolnym i lokalnym, kreowanie postaw twórczych i współpracujących
- integracja nauczycieli poprzez współpracę w pracy zespołowej, wzajemne poznawanie
i akceptacja w czasie organizowania uroczystości , imprez, wyjazdów ; celebrowanie
Dnia Edukacji Narodowej: wspólne świętowanie z uczniami uroczystych obchodów tego dnia w placówce, wręczanie medali dla wybitnych nauczycieli spełniających wymagane kryteria, sprawowanie opieki nad nauczycielami nowo przyjętymi do placówki, zabieganie o pomoc zewnętrzną dla działalności szkolnej: sponsorzy, przyjaciele szkoły, współpraca z rodzicami jako nadrzędny cel w prawidłowym wszechstronnym rozwoju dziecka- realizacja Programu Szkolnego: „Pedagogizacja i współpraca z Rodzicami”, w którym na pierwsze miejsce wyłania się konieczność wzajemnej wymiany doświadczeń, wiedzy i pomocy:
1. organizowanie wspólnych imprez ogólnoszkolnych i pozaszkolnych, wspólnych zajęć wskazujących pożądane formy spędzania wspólnie wolnego czasu,
2. wzmocnienie więzi rodzinnych przy współpracy ze szkołą oraz spełniania własnych potrzeb emocjonalnych i relacji międzyludzkich,
3. wspieranie w zapewnieniu dzieciom właściwych warunków do nauki i zabawy,
4. czynne uczestniczenie w edukacji dziecka („Razem przygotujemy się do sprawdzianu szóstoklasisty”), uczestniczenie w warsztatach dla rodziców, lekcjach przedmiotowych,
5. program służy budowaniu zaufania i współpracy

- wprowadzenie i stosowanie przepisów wewnętrznych regulujących prawa i obowiązki wszystkich członków społeczności szkolnej
- realizowanie programów wspomagających dla uczniów: dożywanie, wyprawka szkolna, stypendia, ”Szklanka mleka”, „Owoce w szkole”,
- sprawne funkcjonowanie w szkole świetlicy i zajęć wychowawczo – opiekuńczych

2. JAKOŚĆ
Ukierunkowanie działań na podniesienie jakości pracy szkoły , wzmocnienie warunków procesu dydaktycznego, ścisła współpraca z rodzicami i środowiskiem.
Kształcenie umiejętności przedmiotowych: szczególny nacisk kładzie się na zastosowanie nowoczesnych metod przeprowadzania ewaluacji wewnętrznej, motywowanie uczniów do uczestnictwa w konkursach przedmiotowych, rozwijanie zainteresowań przedmiotami ścisłymi
- cykliczne wprowadzanie kontroli wiedzy i umiejętności uczniów poprzez rzetelne i trafne diagnozy wewnętrzne oraz zewnętrzne testy kompetencji (IBK), wdrażanie w klasie, w pracy
z uczniami nowych sposobów prowadzenia ewaluacji stosowanych programów, projektów, innowacji,
- w zakresie dydaktyki położenie nacisku na nauki ścisłe (matematyczno-przyrodnicze)
z wykorzystaniem aktywnych metod pracy, środków audiowizualnych i tablic multimedialnych (rozszerzenie zakresu pracy w pracowni przyrodniczej). Nawiązanie szerokiej współpracy z oświatowymi instytucjami zewnętrznymi (np. zajęcia w gimnazjum dla klas szóstych, praktyczne zastosowanie matematyki, przyrody – zajęcia z fachowcami-praktykami, zajęcia prowadzone przez pracowników uczelni wrocławskich, poprzez zabawę wykonywanie doświadczeń i eksperymentów przez uczniów, itp).

Projekty edukacyjne, programy własne, innowacje:
- powołanie zespołu do wyszukiwania propozycji projektów unijnych i za ich realizację (wybranie koordynatora odpowiedzialnego za cykliczność prac),
- realizacja projektów: edukacyjny program unijny „Przedszkolak przyszłości-program edukacji przedszkolnej”, rozszerzenie zajęć specjalistycznych w pracowni przyrodniczej dla klas I-III oraz wzbogacenie treści zajęć przyrodniczych dla klas IV-VI, uczestnictwo w programie: Dolnośląska szkoła liderem projakościowych zmian w polskim systemie edukacji, współpraca z instytucjami zewnętrznymi, udział w programie „Uniwersytet Dziecięcy” - spotkania z ciekawymi ludźmi, warsztaty przedmiotowe, tworzenie projektów edukacyjny międzyprzedmiotowych, realizacja programu edukacyjnego „Kosmikus”,
- wprowadzanie programów własnych : „Klub czwartoklasisty”,” Program pedagogizacji i współpracy z rodzicami” – w zakresie przygotowania uczniów do sprawdzianu i pracy z dziećmi w domu, „Zobacz mnie”- program własny, obowiązujący w kl. 0-VI obejmujący sferę zapewnienia uczniom bezpieczeństwa na drodze, program promujący zajęcia praktyczne, programy edukacyjne ekologiczne, realizujące zadania chroniące i tworzące środowiska sprzyjające zdrowiu,
- wpisanie szkoły do Sieci Szkół Wspierających Uzdolnienia, uzyskanie certyfikatu oraz realizacja zadań w ramach Szkolnego Programu Wspierania Uzdolnień. Nawiązanie ścisłej współpracy ze szkołami w Gminie Siechnice oraz z gmin ościennych, czerpanie dobrych wzorców do uzyskiwania najwyższych wyników edukacyjnych. Współpraca z Gimnazjum im. Ks. Anny z Przemyślidów w Siechnicach, organizacja zajęć przedmiotowych w gimnazjum, wspólnych wyjazdów naukowych, realizacja wspólnego programu mającego na celu zmianę podejścia i sposobu myślenia do nauki, przyszłości , preorientacja zawodowa - „Jak przygotować uczniów do następnego etapu edukacyjnego”,
- w szkole podstawowej jednym z najważniejszych elementów jej działalności jest wychowanie prozdrowotne. Szkoła dążyć będzie do uzyskania Certyfikatu „ Szkoły Promującej zdrowie” i realizacji w szerokim zakresie programu, którego celem są zdania związane z prowadzeniem warsztatów, spotkań z ciekawymi ludźmi , fachowcami od kreowania zdrowego stylu życia, profilaktyki uzależnień, pogadanki i szkolenia o chorobach cywilizacyjnych i przeciwdziałaniu im, organizowaniem imprez o charakterze zdrowotnym: np. „3-maj się prosto”, „zajęć rekreacyjno – sportowych czy lekcji wychowania fizycznego wspólnych z rodzicami”,
- innowacje metodyczne- wprowadzanie nowych metod terapeutycznych w pracy uczniami wymagającymi pomocy psychologiczno – pedagogicznej, nowoczesne formy prowadzenia zajęć edukacyjnych,
- realizacja działań z zakresu przeciwdziałania demoralizacji i niedostosowaniu społecznemu,
- podjęcie działań w celu uzyskania znaku jakości JSO 9001-2008 w zakresie kształcenia i zarządzania szkołą,
Konkursy wewnętrzne i zewnętrzne: szczególne zabieganie o motywowanie, przygotowywanie uczniów do udziału w konkursach przedmiotowych różnego szczebla, organizowanie w szkole rywalizacji w nowych dziedzinach nauki,
- szkolne konkursy, gminne powiatowe, dolnośląskie, ogólnopolskie: - Liga angielska – konkurs j. angielskiego, ”Olympus” konkursy matematyczne: „Alfik”, „Sudoku” i inne, , przyrodnicze „ Wiedzy o Unii Europejskiej”, „Przyroda wokół nas”, „Świetlik”, „Ekoplaneta” historyczne „Solidarności”, teatralny: „Bom-Bel”- czytelniczy, kaligrafii, ortograficzny, recytatorski, matematyczny, piosenki, długoterminowy konkurs czytelniczy MBP w Siechnicach dla kl. II-III, pierwszej pomocy” - Mały ratowniczek”, itd.

Nowe rozwiązania jako istotny element podnoszący jakość kształcenia:
- wprowadzenie drugiego języka w szkole,: języka francuskiego,
- językowe zajęcia fakultatywne w zależności od zainteresowania: język włoski, język hiszpański, język rosyjski, język niemiecki.,
- nawiązanie współpracy ze szkołami z innych krajów Europy,
- kontynuacja wprowadzonego programu pilotażowego o współpracy ze szkołą we Francji ECOLE ÉLÉMENTAIRE PAUL LANGEVIN w GUYANCOURT,
- nawiązanie współpracy ze szkołami z Polski, ze szczególnym uwzględnieniem placówek, których patronem jest M. Kopernik,

Motywacja i współpraca z instytucjami samorządowymi
- poszukiwanie i zmiana metod pracy nad motywacją szczególnie uwzględniających możliwości, zainteresowania uczniów na podstawie rzetelnej diagnozy,
- dzięki rozbudowie zaplecza sportowego w szkole o boiska z programu „Orlik” zostaną wzbogacone zajęcia pozalekcyjne o charakterze sportowym, zwłaszcza gry zespołowe, założeniem przedsięwzięcia jest połączenie sportu, rekreacji z powszechnością uprawiania aktywności ruchowej. Ważnym aspektem w tej dziedzinie jest poszerzenie współpracy z GOSiRem i innymi ośrodkami zajmującymi się aktywnością sportową i zaangażowanie się w organizację imprez, zajęć o ogólnodostępnym charakterze sportowym, pokazy, zawody, olimpiady na różnych szczeblach i przy udziale całej społeczności lokalnej,
- uaktywnienie uczniów poprzez rozbudzanie i rozwijanie ich zainteresowań i uzdolnień oraz zaspokajanie ich indywidualnych potrzeb na pozalekcyjnych zajęciach posiadających w swojej propozycji szeroką ofertę: sportowe: gry zespołowe, gimnastyka artystyczna, taniec, basen; artystyczne: chór, plastyczne, orgiami, teatralne; naukowe: przyrodnicze, ekologiczne, matematyczne, czytelnicze, ortograficzne i kaligrafii, językowe, informatyczne itp.
- wprowadzenie ceremonii wręczania najlepszym uczniom medalu „Kopernikus” oraz nagrody – statuetki na dwóch poziomach I-III i IV-VI, nagrody za osiągnięcia w określonej dziedzinie, np. artystycznej, sportowej, przyrodniczej …
- wprowadzenie zdrowej rywalizacji połączonej z integracją i pożądanymi relacjami interpersonalnymi - rozbudzanie samorządności poprzez podejmowanie przez uczniów twórczych form włączania się w życie obywatelskie i patriotyczne na terenie szkoły i gminy: szczególnie wolontariat i utworzenie Parlamentu Dziecięcego Gminy Siechnice oraz kreatywna działalność w Samorządzie Uczniowskim,
- dbałość o kultywowanie tradycji szkoły, organizacja uroczystości kształtujących postawy patriotyczne, znajomość symboli historycznych i patriotycznych występują w naszej gminie i kraju,
- dla sprawnego funkcjonowania szkoły podstawowej podejmowane będą zadania we współpracy z Burmistrzem i Radą Miejską, Radą Mieszkańców, Gminnym Centrum Kultury, Komisją Oświaty, Ochotniczą Strażą Pożarną, Strażą Miejską, Policją, stowarzyszeniami, lokalnymi firmami, Gminną Komisją ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej, oraz innymi instytucjami,
- propagowanie dóbr kultury, zachowania savoir vivre poprzez uczestnictwo w życiu kulturalnym : teatr, filharmonia, muzea, ośrodki kultury, kino itp.

II. Rozwój bazy szkoły i zarządzanie placówką :
- przejmowanie współodpowiedzialności za prawidłowe funkcjonowanie szkoły i współdziałania wszystkich pracowników szkoły, wzmocnienie kompetencji komunikacyjnych, pożądanych relacji interpersonalnych poprzez kierowanie zespołami, dzielenie się wiedzą i doświadczeniem, delegowanie uprawnień, wdrażanie systemów służących sprawnemu zarządzaniu szkołą,
- wykorzystanie platform edukacyjnych oaz nowości w zakresie ITI do planowania, doskonalenia procesu kształcenia,
- poprawa systemu komunikacji i informacji w szkole: wprowadzenie kont informatycznych dla nauczycieli, rozbudowanie strony internetowej szkoły - umieszczanie aktualnych informacji na stronie szkoły, w gazetce szkolnej, gminnej,
- poręczeniem jakości pracy szkoły jest właściwe wykorzystanie narzędzi kontrolujących ujętych w nadzorze pedagogicznym, służących rzetelnej ewaluacji wewnętrznej i kontroli, celowemu wsparciu rozwoju nauczycieli,
- współpraca z instytucjami działającymi w środowisku lokalnym-pozyskiwanie sponsorów na nowe inwestycje,
- kontynuacja organizowanych przez szkołę cyklicznych imprez szkolnych, zawodów sportowych na różnych szczeblach,
- rozbudowa bazy szkoły: odnowienie parkietu w sali gimnastycznej, zakup pomocy dydaktycznych, pozyskiwanie środków na doskonalenie nauczycieli (projekty unijne), rozbudowa sali gimnastycznej, budowa patio, wzbogacenie bazy szkoły o nowe sprzęty, remonty sal lekcyjnych w starej części szkoły – sufity z wymianą oświetlenia, odnowienie ścian, wymiana podłóg i stolarki drzwiowej, stworzenie pracowni językowej i pracowni komputerowych.

Koncepcja pracy szkoły została opracowana przy współudziale zespołu nauczycielskiego i dyrekcji szkoły, uwzględniono w niej przede wszystkim potrzeby uczniów włączając oczekiwania rodziców oraz pokładane nadzieje ze strony organu prowadzącego szkołę na kreowanie pożądanego wizerunku Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w gminie, województwie i kraju. Stworzenie przyjaznego klimatu i prawidłowych warunków nauki, pracy, zabawy dla wszystkich podmiotów szkolnych zbliży nas znacznie do europejskich standardów kształcenia, wychowania i opieki nad młodym pokoleniem. Koncepcja pracy szkoły jest stale monitorowana i ulega systematycznej ewaluacji.
Dyrektor szkoły Anna Kuczyńska"

szkolna4
Posty: 9
Rejestracja: czwartek, 30 maja 2013, 13:02

Re: Siechnice- przyszłość miasta

Post autor: szkolna4 »

Panie Przewodniczący. Proszę umieścić ten intrygujący tekst w wątku : Rozpoczęcie roku szkolnego.
Zainteresowani szkołą głównie tam zaglądają. Będzie szansa na wymianę poglądów.

grom
Posty: 693
Rejestracja: wtorek, 30 marca 2010, 09:15

Re: Siechnice- przyszłość miasta

Post autor: grom »

Informuję, iż w dniu 13 listopada odbyło się przełożone posiedzenie Rady Mieszkańców Siechnic. podczas jej obrad Rada podzieliła resztę pozostających w jej dyspozycji funduszy.
Rada przyznała:
1. kwotę 6.929 zł na zakup wyposażenia boiska sportowego "Orlik" w Siechnicach. Środki pochodzącą z Funduszu Inicjatyw Społecznych przekazanego do dyspozycji Rady w 2013 r. przez władze Gminy Siechnice.
2. Kwotę 3.081 zł na zakup haftowanych herbów miasta Siechnice oraz rzutnika dla gimnazjum w Siechnicach. Środki pochodzą z funduszu przeznaczonego w budżecie Gminy na działalność Rady Mieszkańców Siechnic.
Grzegorz Roman
Przewodniczący Rady
Mieszkańców Siechnic

grom
Posty: 693
Rejestracja: wtorek, 30 marca 2010, 09:15

Re: Siechnice- przyszłość miasta

Post autor: grom »

Informacje bieżące:
1. Rozpoczęły się rozmowy pomiędzy władzami Gminy Siechnice a Parafią Rzymsko-Katolicką w sprawie rozbudowy cmentarza w Siechnicach. Władze Gminy zaproponowały podpisanie porozumienia w wyniku, realizacji którego istniejący cmentarz mógłby zostać powiększony o teren przy ul. Parafialnej (pomiędzy istniejącym cmentarzem a rzeczką Szaluna).
2. Zakończył się przetarg na sprzedaż wschodniej pierzei rynku w Siechnicach. Najwyższą cenę za znajdującą się pomiędzy ul. Kościelną a ratuszem zieloną łąkę zaproponowała firma "Atom". Jest nadzieja, że ten sprawdzony na terenie naszego miasta deweloper w ciągu trzech/czterech znacząco przybliży nas do dnia zamknięcia rynkowych inwestycji. Jednocześnie rusza budowa płyty rynku. Inwestycja ta jest związana z budową rynkowego placu targowego, na ktory znaczącą dotacje otrzymała nasza gmina. Prawie równocześnie ruszy budowa dróg wokół rynkowych.
Po zakończeniu budowy placu i wschodniej pierzei w rynku pozostanie do wybudowania łącznik pomiędzy ratuszem a oddawaną do użytku kamienica firmy "Dach-bud" oraz w podwórku z a wschodnią pierzeją nowy gmach siechnickiego ośrodka zdrowia.
3. Bardzo dobrze prezentują sie świeżo wyremontowane przejazdy kolejowe w Siechnicach. Zarówno ten w ul. Polnej jak i ten w ul. Fabrycznej nigdy tak dobrze sie nie prezentowały. Trzeba przyznać, że tym razem kolejarze (to oni są inwestorem) solidnie przyłożyli sie do roboty. Nieżle też wygladają ich prace na samej stacji kolejowej. Myślę, że po ich zakończeniu powinniśmy rozważyć komunalizacje stacji wraz z przyległymi terenami i budynkami mieszkalnymi.
GRoman

lukaszow
Posty: 52
Rejestracja: wtorek, 4 października 2011, 19:46

Re: Siechnice- przyszłość miasta

Post autor: lukaszow »

Co do dróg obok ratusza to ulica Sportowa (fragment od Zacisza) nie posiada chodnika. Moim zdaniem to wpadka jeśli chodzi o poziom bezpieczeństwa. Miejmy nadzieje, ze fragment od ulicy Kościelnej będzie miał chodnik czym prędzej. Dzisiaj strach tamtędy jeździć, szczególnie rano jak dzieciaki wędrują do szkoły i przedszkola. Dziwie sie kto w ogóle dopuścił drogę do użytku. Felerem jest tez zakręt, który zasłonięty jest parkującymi autami.

P.S. Tutaj jest ciekawe źródło informacji, czyli oficjalne przetargi Burmistrza.

grom
Posty: 693
Rejestracja: wtorek, 30 marca 2010, 09:15

Re: Siechnice- przyszłość miasta

Post autor: grom »

W momencie w którym władze gminy nie wybudowały pełnego układu komunikacyjnego (tj. chodnika)
wspomniany ciag ulic (Sportowa i Jana Pawła II) powinien zostać oznakowany jako ciąg pieszo-jezdny.


Co do samej ulicy sportowej, to ręce opadaja. Jest to kolejny przykład nieudolności naszych władz gminnych realizujących inwestycje dorgowe. Mamy już m. in. ulice nie trafiające na siębe na skrzyżowaniu (Kościelna i Szkolna; Zacisze i Zacisze); mamy "orginalne" rondo (skrzyżowanie ulic jarzębinowa - Ciepłownicza i Staszica); mamy prymat zieleni nad bezpieczeństwem komunikacyjnym (drzewa na ul. Zacisze, prostopadły parking na ul. Jarzębinowej).

Na krótkiej ulicy Sportowej mamy szczególnie dużo błędów. Poza wspomnianym brakiem chodnika, brakiem trójkątów widoczności na skrzyżowaniu z ul. Zaciszem mamy jeszcze zawężony przekrój jezdni oraz wzniesione samowolnie garaże które "wchodzą" na jezdnię.

Mam nadzieję, że nastepne inwesycje drogowe (właśnie rozpoczynane w tym rejonie) będą juz zrealizowane bez błędnie.

GRoman

lukaszow
Posty: 52
Rejestracja: wtorek, 4 października 2011, 19:46

Re: Siechnice- przyszłość miasta

Post autor: lukaszow »

lukaszow pisze:...
P.S. Tutaj jest ciekawe źródło informacji, czyli oficjalne przetargi Burmistrza.
Oczywiście chodziło mi o: http://www.przetargi.egospodarka.pl/zam ... chnic.html

ODPOWIEDZ