Budynek nr 3

Dyskusje mieszkańców osiedla
Patriot
Posty: 57
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2008, 09:33

Re: Budynek nr 3

Post autor: Patriot »

a ja też akt już mam :) miło, sprawnie, bez potknięć :)

andropow
Posty: 260
Rejestracja: poniedziałek, 2 kwietnia 2007, 08:00

Re: Budynek nr 3

Post autor: andropow »

A nam deweloper utrudnia sprawę:
" u naszego notariusza to na 26.06 moge zapisać, a jak u waszego to gdzieś tam w lipcu pewnie będzie czas"
To nic że jest 8 osób, które chciały by podpisać akt u tego jednego notariusza.

kingag
Posty: 67
Rejestracja: poniedziałek, 11 czerwca 2007, 18:45
Lokalizacja: miasto Siechnice :)

Re: Budynek nr 3

Post autor: kingag »

Piszę w związku z zapisem w aktach notarialnych o ustanowieniu zarządcy. Mam propozycję, żeby na pierwsze spotkanie konstytuujące naszą wspólnotę mieszkaniową zaprosić notariusza, żeby zamienić ten nieszczęsny wpis. Co do procedury pięknie to opisali Aga i Tom w poście z 11 czerwca. (nie umiem cytować) Nie chodzi mi o to żeby zmieniać zarządcę tylko żeby nie mieć na prztszłość "związanych rąk". Z moich doświadczeń z poprzednio zamieszkiwanej wspólnoty (z resztą dzaiłałam w zarządzie) tylko na pierwszych 2 zebraniach było quorum pozwalające podjąć jakąś uchwałę od ręki. Na następne spotkania jest coraz mniej chętnych, a szkoda bo to tak naprawdę my powinniśmy decydować o nas. Za kilkanaście miesięcy może się okazać, że zarządca nam nie odpowiada bo nie reaguje właściwie na potrzeby wspólnoty, a my nie będziemy mogli go zdyscyplinować bo on jako, że wie, żeby go zmienić to musimy udać sie do notariasza i spełnić jeszcze wiele formalnych wymogów, będzie nas olewał. Żeby szybko i większościowo zapadła taka decyzja i raz na zawsze sprawę załatwić najlepiej by było zaprosić na to pierwsze zebranie notariusza. Z tego co widzę kilkoro z nas ma kontakty z innymi notariuszami niż ten od dewelopera. Czy byłby ktoś chętny do zapytania u notariusza jak dopełnić tych formalności i ile by to kosztowało. Uważam, że warto ponieść pewne koszty zwłaszcza, że nasza wpólnota będzie dość liczna więc indywidualnie to nie powinno być znacznym obciążeniem. Pozdrawiam

TORMENTOR
Posty: 143
Rejestracja: niedziela, 29 czerwca 2008, 20:50

Re: Budynek nr 3

Post autor: TORMENTOR »

Co do odpowiednich zapisów w umowach, które nie zwiążą Wam rąk- to faktycznie radzę to uczynić- zarządca chyba polubił się z developerem, skoro otrzymał zarządzanie bud. nr 3, a jak wiadomo na spółkach z Alfaaktem najlepiej wychodzi... Alfaakt. W sytuacjach kryzysowych już widać, że EXPERT DOM pozostaje bierny (kwestia zalanych piwnic) a co dopiero jeśli przyjdzie wyegzekwować coś od developera...

Patriot
Posty: 57
Rejestracja: poniedziałek, 6 października 2008, 09:33

Re: Budynek nr 3

Post autor: Patriot »

skoro posądzacie zarządce o jakieś "spółki" to zawsze możecie go zmienić :)

jak to wygląda na dziś? z perspektywy zawartej umowy?

popieram że wszelkie ważniejsze ustalenia powinny być dokonane na pierwszym zebraniu przy najwyższej frekwencji.

Orion
Posty: 268
Rejestracja: czwartek, 24 listopada 2005, 19:57
Lokalizacja: Święta Katarzyna
Kontakt:

Re: Budynek nr 3

Post autor: Orion »

Aga i Tom pisze:Często deweloperzy wykorzystując niewiedzę ludzi umieszczają ten zapis w akcie, mianują sami siebie Zarządcami i zarządzają naszą Wspólnotą. Odwołanie ich może nastąpić dopiero wtedy gdy wszyscy właściciele się spotkamy i w obecności notariusza spiszemy notatkę, którą złożymy w sądzie aby zmienić zapis w księdze i powołać nowy Zarząd.
Gratulacje, Aga i Tom!
To bardzo dobrze, że sami właściciele zaczynają się interesować ustawą i zarządzaniem nieruchomością. To Waszym interesom wyjdzie tylko na zdrowie. :)

Kilka szczegółów dla uzupełnienia i uściślenia:

1. Nie musicie na zebraniu być obecni wszyscy, wystarczy, jak będą właściciele, którzy w sumie posiadają większość udziałów (ponad 50%). Oczywiście, im więcej ponad połowę, tym lepiej.

2. Zmiany zarządcy, ustanowionego w drodze aktu notarialnego, można dokonać przez przyjęcie uchwały właścicieli, zaprotokołowanej przez notariusza - dlatego na zebraniu obecność notariusza jest konieczna. Podstawa prawna: art. 18. 2a ustawy o własności lokali.

3. Przykładowa treść uchwały w sprawie zmiany sposobu zarządu:

"Działając na podstawie ustawy o własności lokali z dnia 24 czerwca 1994 roku (Dz. U. z 2000 roku, Nr 85, poz. 90 z późn. zm.), właściciele lokali w nieruchomości położonej w Siechnicach przy ul. Cudownej 10 postanawiają, co następuje:

§ 1
1. Z dniem 1 lipca 2009 roku zmienia się sposób sprawowania zarządu nieruchomością wspólną przy ulicy Cudownej 10 w Siechnicach w ten sposób, że odwołuje się zarząd sprawowany przez XYZ spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Ciemnej 2 oraz wnosi o wykreślenie odpowiedniego wpisu w księdze wieczystej nieruchomości.

2. Zarząd nieruchomością wspólną sprawowany będzie przez właścicieli lokali lub osoby fizyczne spoza ich grona, wybrane w trybie art. 20 ustawy o własności lokali.

§ 2
Uchwała obowiązuje od dnia podjęcia."


5. Uchwała musi uzyskać poparcie większości udziałów (ponad 50%, liczone od ogółu, a nie spośród obecnych na zebraniu).

6. Jeżeli na zebranie ktoś nie może przyjść, to może udzielić pełnomocnictwa innej osobie pełnoletniej (komuś z rodziny, znajomemu, sąsiadowi). Nie musi być potwierdzone notarialnie, wystarczy forma pisemna z podpisem właściciela. Powinno to być pełnomocnictwo rodzajowe (wzór macie tutaj: http://forum.siechnice.pl/viewtopic.php?p=13019#13019 ) Warto wydrukować takie pełnomocnictwa z wolnymi polami na dane osobowe i rozdać wszystkim właścicielom (np. razem z zawiadomieniem o zebraniu, które powinni otrzymać na 7 dni przed zebraniem).

Oczywiście, przy współwłasności małżeńskiej w zebraniu może brać udział albo żona, albo mąż - bez pełnomocnictwa współmałżonka.

7) Na koniec: na zebranie warto wziąć ze sobą dowód tożsamości i dokument poświadczający, że jesteście właścicielami lokalu (ksero aktu notarialnego, odpis księgi wieczystej). Jeszcze się nie znacie, a zarządca czy inna osoba prowadząca zebranie ma prawo sprawdzić, czy w zebraniu uczestniczą osoby uprawnione: właściciele lub ich pełnomocnicy. Żeby potem nie było nerwowych dyskusji i wykluczania kogokolwiek z udziału w zebraniu.

Zróbcie wszystko, żeby przyszło Was jak najwięcej!

Powodzenia!

Awatar użytkownika
rosnacy
Posty: 50
Rejestracja: czwartek, 1 marca 2007, 19:03
Lokalizacja: Siechnice

Re: Budynek nr 3

Post autor: rosnacy »

Sąsiedzi macie racje trzeba się zebrać całością budynku nr 3 i wypisać tego zarządce z aktu Notarialnego a później poszukać lepsza firmę :?

jarecki
Posty: 257
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 14:04
Lokalizacja: Siechnice

Re: Budynek nr 3

Post autor: jarecki »

Dzięki Orion za jak zwykle profesjonalne poinformowanie :)
ale
póki akty przez wszystkich nie będą podpisane to nic nie zrobimy
poza tym ja już narzekałem na zarządce z budynków 1 i 2 (który będzie teraz w 3ce)
że brakuje mu trochę profesjonalizmu, choćby
spotkanie dla mieszkańców przygotowywał i przekładał 4 miesiące, dla mnie skandal
ale spodziewałem się też że ten sam zarządca będzie w 3 budynku przynajmniej tymczasowo...

proponowałem nawet by stworzyć posade zarządcy dla jednego z mieszkańców budynku który
posiadał by odpowiednie kwalifikacje, więc nie firma ale jeden człowiek zarządzajacy naszym budynkiem
warto się zastanowić w nie jednej wspólnocie się to sprawdziło...
pytanie czy na taki konkurs na ów posade ktoś się zgłosi kto będzie miał odpowiednie kwalifikacje,
'jeśli takiej osoby nie będzie to można poszukać firmy ale propozycji żadnych nie było i nie ma
więc jak mamy zmieniać to musimy wiedzieć na kogo, mamy troche czasu i warto się nad tym zastanowić,
poszukać i popytać

EXPERT DOM
Posty: 24
Rejestracja: wtorek, 7 października 2008, 21:10

Re: EXPERT DOM

Post autor: EXPERT DOM »

EXPERT DOM Seweryn Chwałek Witam,
1. Expert Dom zadbał o wypompowanie wody z piwnic. Nie był bierny.
2. Zebranie organizacyjne wspólnoty Grabskiego 3-19 odbędzie się w lipcu.
3. Zapis o zarządcy można zmienić w każdej chwili, i zarządca nie może nic zrobić. Sprawuje funkcje do chwili do kiedy właściciele nie podejmą innej decyzji. W aktach notarialnych nikt nie związał rąk, nie ma żadnych ograniczeń zapisanych w sprawie zmiany.
4. Na adres [email protected] proszę zgłaszać sprawy organizacyjne ważna z Państwa punktu widzenia dla wspólnoty mieszkaniowej.
5. Osoby, które podpisały akt notarialny otrzymają informację o opłatach na koszty utrzymania części wspólnej, tak więc od 1. lipca będą regulowały płatnosci na rachunek wspólnoty mieszkaniowej.
pozdrawiam

andropow
Posty: 260
Rejestracja: poniedziałek, 2 kwietnia 2007, 08:00

Re: Budynek nr 3

Post autor: andropow »

Panie Expert Dom:
1. Rozliczenie za liczniki - jaki jest stan akutalny - przy przejmowaniu od alfaaktu budynku, czy wszystko jest wyzerowane?
Czy nie okarze się, że musimy płacić za niedopłaty za ciepło, wode etc?

WODA W PIWNICACH
W 3 BUDYNKU JUZ JEST WODA!!!!!!
Ktoś spartolił robote w każdym budynku!
Zaraz zapodam zdjecia

Zielony Pagórek
Posty: 34
Rejestracja: sobota, 28 marca 2009, 22:46

Re: Budynek nr 3

Post autor: Zielony Pagórek »

To współczucia, zabierajcie co możecie z piwnic bo nikt szybko się sprawą zalanych piwnic nie zajmie. Zarządca od 1 czerwca nie raczył odpowiedzieć ani efektywnie podziałać:(

andropow
Posty: 260
Rejestracja: poniedziałek, 2 kwietnia 2007, 08:00

Re: Budynek nr 3

Post autor: andropow »

Po "zaciągnięciu" pani inspektor, pani Grazyny i kierownika i po krótkiej wymianie zdań w stylu:
pani inspektor - jest kleska zywiolowa i takie zalewanie jest normalne
kierownika - prezes bedzie musial zaplacic za wlaczenie pompy
udalo sie w koncu uruchomic pompe na 5h i wypompowac czesc wody z "basenu"

Niestety roboty w piwnicy wygladały tak:
- otworzyli drzwi do piwnic
i nic wiecej.

Odpowiedz alfaaktu na telefon:
- prosze wyniesc zeczy z piwnicy bo bedzie jeszcze padalo i bardziej zaleje.

Jest taki pewien zapis w uchale rady gminy o zagospodarowaniu GSAG:
"2) projekt budowlany zabudowy winien uwzględnić ewentualne oddziaływanie podwyższonego poziomu wód gruntowych na fundamenty i ściany budynków,
3) fundamenty i ściany budynków należy wykonywać z materiałów i zastosowaniem technologii chroniących przez zawilgoceniem."

Więc jesli jesli stoi sobie woda w piwnicach to chyba czas najwyzszy zaprosic Powiatowego inspektora nadzoru budowlanego!

kingag
Posty: 67
Rejestracja: poniedziałek, 11 czerwca 2007, 18:45
Lokalizacja: miasto Siechnice :)

Re: Budynek nr 3

Post autor: kingag »

EXPERT DOM pisze:3. Zapis o zarządcy można zmienić w każdej chwili, i zarządca nie może nic zrobić. Sprawuje funkcje do chwili do kiedy właściciele nie podejmą innej decyzji. W aktach notarialnych nikt nie związał rąk, nie ma żadnych ograniczeń zapisanych w sprawie zmiany.
4. Na adres [email protected] proszę zgłaszać sprawy organizacyjne ważna z Państwa punktu widzenia dla wspólnoty mieszkaniowej.
Od razu cisnie mi się pytanie:

Kto miał interes w tym, żeby zapis o zarządzie Expert Domu był w umowie notarialnej skoro nie musi go być??? :x
Jest to działanie z gruntu nieuczciwe bo na starcie stawia nas wszystkich w kłopotliwej sytuacji.
Jeśli ktoś nakłonił AlfaAkt :? za pomocą odpowiednich bodźców do dokonania takiego nieuczciwego wpisu to powinien teraz uczciwie zaprosić notariusza na zebranie członków wspólnoty, żebyśmy mieli szansę ten zapis usunąć...możemy się nawet zrzucić po 10 złotych na notariusza jak sprawę załatwi :lol:
Może by nawet przygotował projekt odpowiedniej uchwały?
Rzeczywiście nie ma ograniczeń co do zmiany zarządcy, poza technicznymi --- które same w sobie są wystarczające, żeby sprawe utrudnić (zebranie ponad 50% głosów mieszkańców jest dość sporym wyzwaniem, niezależnie od tematu).

bonawentura
Posty: 67
Rejestracja: sobota, 14 marca 2009, 20:42

Re: Budynek nr 3

Post autor: bonawentura »

I znowu poziom wody sie wyrownal.
Woda do basenu splywa z ulicy i dzieki tem robi sie takie wielkie bajoro.
Tyle razy bylo nekanie dewelopera by dokonczyl droge i zrobil jakies studzienki sciekowe, efekt jest taki, ze zalewa piwnice.
Czas wezwac straz pozarna na koszt dewelopera

ODPOWIEDZ