Miasto i Gmina Siechnice - Portal Mieszkańców. Aktualności, forum, komunikacja.

Portal Mieszkańców Siechnic

Wygenerowano: 19-10-2021
Termy Jakuba w Oławie
Reklama w serwisie · Kup banner online
2.05.2021

Merchandising, który pozwoli zwiększyć sprzedaż

W każdej branży działania związane z merchandisingiem powinny wyglądać inaczej, co wynika z konieczności uwzględnienia preferencji klientów, typu towaru i wielu innych elementów.

Siechnice: Merchandising, który pozwoli zwiększyć sprzedaż
  1. Cele skutecznego merchandisingu
  2. Jak wygląda praca merchandisera?
  3. Co obejmuje profesjonalny merchandising?

Tym samym samodzielne podejmowanie takich działań zazwyczaj nie przynosi oczekiwanych efektów, ponieważ większość osób nie ma wiedzy na temat tworzenia strategii obecności produktu oraz tego, w jaki sposób ją kontrolować.
 

Cele skutecznego merchandisingu

Niezależnie od tego, jakie są oczekiwania klienta, w merchandisingu najważniejsze jest zwiększenie sprzedaży. Nie można oczekiwać, że klient sięgnie po określony produkt, jeżeli nie będzie on odpowiednio wyeksponowany. Konkurencja jest duża, dlatego działania merchandisingowe odgrywają kluczową rolę. Skuteczny merchandising nie tylko zwiększy szanse, że klient kupi określony produkt, ale też ułatwi mu dotarcie do najnowszych ofert.
 

Jak wygląda praca merchandisera?

Nowoczesna agencja merchandisingowa zatrudnia osoby, które doskonale orientują się w działaniach merchandisingowych. Praca takiego specjalisty przebiega według harmonogramu indywidualnie ustalonego z klientem. Po zakończeniu wizyty merchandiser zdaje klientowi szczegółowy raport. Zapewnia to możliwość kontrolowania przeprowadzanych działań, a jednocześnie oszczędza czas klienta. W wielu przypadkach dobry merchandiser potrafi zastąpić przedstawiciela handlowego, co przekłada się na dodatkową oszczędność. Trudno więc wskazać lepsze rozwiązanie dla firm, które chcą mieć kontrolę nad tym, w jaki sposób eksponowane są ich produkty.
 

Co obejmuje profesjonalny merchandising?

Wdrażanie ustalonego standardu ekspozycji wymaga uzyskania zgody konkretnego sklepu, ale w większości przypadków nie stanowi to problemu. Oprócz prezentacji ekspozycji i przygotowania strategii usługi merchandisingowe polegają również na raportowaniu działań (wykorzystuje się do tego systemy IT z funkcją geolokalizacji), tworzeniu dokumentacji fotograficznej oraz kontrolowaniu terminów przydatności produktów. Merchandiser przy okazji może dostarczać materiały POSM (point of sales materials), a więc te nośniki reklamy, których zadaniem jest stymulowanie sprzedaży. Po dodatkowe informacje na temat aktualnej oferty związanej z działaniami merchandisingowymi można zadzwonić lub napisać do agencji, która realizuje takie prace na dla firm z całej Polski. Dzięki temu ma ogromne doświadczenie i może skutecznie pomóc klientom w zwiększeniu sprzedaży.


Wczytuję komentarze...