Komunikacja miejska, nowy przetarg, propozycje

Ogólne forum Mieszkańców miasta Siechnice
pasażerA
Posty: 2
Rejestracja: czwartek, 26 lutego 2015, 23:07

Re: Komunikacja miejska, nowy przetarg, propozycje

Post autor: pasażerA »

Witam,
jako człowiek który wyściubia nos po za Wrocław podsunę swoje pomysły:
1. To co Was boli czyli jazda za przysłowiową "złotówkę". Sam monitoring to mało, moim zdaniem dobry sposób zastosowały władze Kobierzyc. Tam utarg jest częścią wynagrodzenia przewoźnika. Obniżyłoby to kwotę jaką Gmina płaciłaby przewoźnikowi a na nim wymogło zainteresowanie się utargami ;)
2. W kolejnym przetargu zapewne wymogi będą napisane pod obecnie jeżdżące autobusy bo tak będzie taniej. I nadal będziecie mieszkańcami gorszej kategorii. W kwestii autobusów proponowałbym po pierwsze wprowadzenie na najbardziej obłożone kursy autobusy 15m - 18m bo pomimo zwiększania częstotliwości kursowania autobusów ludzie i tak będą oblegać kursy o konkretnych godzinach. Po drugie dlaczego macie mieć gorzej niż we Wrocławiu? Dlaczego zapisy odnośnie taboru nie mogą wyglądać tak:
- wiek nie starsze niż 2003 (najstarsze autobusy w MPK po wprowadzeniu podwykonawcy)
- średnia wieku wszystkich autobusów 6 lat
- klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej
- system informacji pasażerskiej kompatybilny z systemem wrocławskim w tym z tablicami elektronicznymi (zapowiedź głosowa wewnątrz i na zewnątrz)
- 4 fotele dostępne z niskiej podłogi
- niska podłoga w każdych drzwiach
- monitoring

Czy to nie byłoby lepsze?

canonierka
Posty: 57
Rejestracja: niedziela, 7 października 2012, 00:56

Re: Komunikacja miejska, nowy przetarg, propozycje

Post autor: canonierka »

pasażerA pisze:W kolejnym przetargu zapewne wymogi będą napisane pod obecnie jeżdżące autobusy bo tak będzie taniej. I nadal będziecie mieszkańcami gorszej kategorii.
[...] Po drugie dlaczego macie mieć gorzej niż we Wrocławiu? Dlaczego zapisy odnośnie taboru nie mogą wyglądać tak:
- wiek nie starsze niż 2003 (najstarsze autobusy w MPK po wprowadzeniu podwykonawcy)
- średnia wieku wszystkich autobusów 6 lat
[...]
Czy to nie byłoby lepsze?
Nie no błysnąłeś, nie ma co!
Jeśli dolną granicę wieku miałby ograniczać rok 2003, a średnia wieku wszystkich pojazdów to 6 lat, to gratuluję dobrego samopoczucia!
Nie wiem czy się orientujesz, ale dziś jeżdżące autobusy mają średnią wieku 4 lata...
A wymóg obecnego przetargu był taki, że połowa autobusów nie mogła być starsza niż 5 lat, a druga połowa nie starsza niż 10 lat!
pasażerA pisze:W kwestii autobusów proponowałbym po pierwsze wprowadzenie na najbardziej obłożone kursy autobusy 15m - 18m bo pomimo zwiększania częstotliwości kursowania autobusów ludzie i tak będą oblegać kursy o konkretnych godzinach.
Chyba nie wiesz o czym piszesz...
Dziś niektóre trasy prowadzą przez takie uliczki, że obecne autobusy mają problemy z przejazdem...
Nie wyobrażam sobie 3-osiowych albo co gorsza przegubowych w Siechnicach: Gimnazjum, Osiedle i rondo, Święta Katarzyna PKP, etc...

TrabaBomba
Posty: 21
Rejestracja: sobota, 14 czerwca 2014, 07:24

Re: Komunikacja miejska, nowy przetarg, propozycje

Post autor: TrabaBomba »

Chyba, krótko tutaj mieszkasz bo ja pamiętam jeszcze przegubowe z pętla na Fabrycznej. Później zmiana na osiedle i też były przegubowe. Dopiero jak weszło DLA to przestały jeździć.
Jak najbardziej domagam się kursu przez obwodnicę najlepiej w jedną i w drugą stronę. Nie interesuje mnie kto co i po co. Wiem że można to spokojnie zrobić jeżeli gminie nie zależy na poprawie jakości życia mieszkańców to moje podatki mogą spokojnie zasilić budżet innej gminy.

pasażerA
Posty: 2
Rejestracja: czwartek, 26 lutego 2015, 23:07

Re: Komunikacja miejska, nowy przetarg, propozycje

Post autor: pasażerA »

canonierka pisze:Nie no błysnąłeś, nie ma co!
Jeśli dolną granicę wieku miałby ograniczać rok 2003, a średnia wieku wszystkich pojazdów to 6 lat, to gratuluję dobrego samopoczucia!
Nie wiem czy się orientujesz, ale dziś jeżdżące autobusy mają średnią wieku 4 lata...
A wymóg obecnego przetargu był taki, że połowa autobusów nie mogła być starsza niż 5 lat, a druga połowa nie starsza niż 10 lat!
Czytanie ze zrozumieniem nie boli więc polecam. Zamysłem mojej wypowiedzi było przedstawienie przykładowej konfiguracji, która zapewniała by lepszy standard podróży zamiast sztywnego trzymania się 10 lat. Zaznaczyłem, że mieszkańcy Siechnic powinni mieć nie gorszą jakość niż wrocławianie, dlatego podałem minimalne wymagania jakie by to gwarantowałem.
W swoim komentarzu pominąłeś całkowicie pozostałe wymagania które jednoznacznie dyskwalifikowałyby obecnie jeżdżący tabor.
canonierka pisze:Chyba nie wiesz o czym piszesz...
Dziś niektóre trasy prowadzą przez takie uliczki, że obecne autobusy mają problemy z przejazdem...
Nie wyobrażam sobie 3-osiowych albo co gorsza przegubowych w Siechnicach: Gimnazjum, Osiedle i rondo, Święta Katarzyna PKP, etc...
Nie do końca się zrozumieliśmy. Autobusy wielkopejemne powinny obsługiwać główne ciągi komunikacyjne, gdzie jest największe napełnienia a nie kluczyć po całym osiedlu.
I z własnego doświadczenia wiem, że spokojnie przez Siechnice da radę przejechać główną trasą trzyośką i przegubem. Ale zapewne z miejsca pasażera tego nie widzisz.

igor30
Posty: 37
Rejestracja: wtorek, 11 czerwca 2013, 09:24

Re: Komunikacja miejska, nowy przetarg, propozycje

Post autor: igor30 »

Jeśli chodzi o autobusy przegubowe czy trzyosiowe, to jestem jak najbardziej za i spokojnie dadzą radę przejechać przez całe Siechnice (pomijając kursy przez Gimnazjum, bo tam rzeczywiście mógłby być problem).

Czy przez to, że Siechnice obsługiwane są taborem jakim są jesteśmy mieszkańcami gorszej kategorii?

- Autobusy są stosunkowo nowe, jakieś poważniejsze awarie wyłączające pojazd z ruchu zdarzają się tak rzadko, że jest to właściwie nieodczuwalny problem.

- Niska podłoga jest tylko w części autobusu, ale jednak jest i przednimi czy środkowymi drzwiami mogą bez problemu wejść osoby starsze czy niepełnosprawne.

- Autobusy obsługujące naszą gminę zużywają dosyć mało paliwa jak na autobusy miejskie. Wrocławskie przegubowe Volva spalają nawet 70l/100 km, a jeżdżące u nas SOR-y 25-30l/100 km tak więc przewoźnicy biorą to pod uwagę, bo przy tak dużym zużyciu paliwa świadczenie usług przewozowych byłoby w ogóle nieopłacalne.

- Biorąc pod uwagę odległość do centrum Wrocławia i czas w jakim możemy dojechać (pomijając godziny szczytu i korki), to nasza komunikacja bije na głowę chociażby wrocławskie linie pośpieszne, które są takie tylko z nazwy i mają droższy bilet.

- Problem jazdy bez biletu był, jest i będzie. Od dłuższego czasu dzięki mocniejszym kontrolom widać, że pasażerowie w końcu się nauczyli czekać przy pierwszych drzwiach, żeby kupić bilet, a nie tylko czatować czy drugie lub trzecie są otwarte, wejść, a potem oskarżyć kierowcę, że nie wydał biletu. O ile kierowcy mniej "biorą", to i tak jest grupa pasażerów, którzy sami chcą jechać bez biletu więc żaden monitoring tego nie wyeliminuje. Wprowadzenie zasad rozliczania jak w gminie Kobierzyce, gdzie utarg jest częścią zarobku przewoźnika mogłoby wyeliminować proceder, ale wtedy przewoźnicy powinni płacić kierowcom jakiś procent od utargu, a znając ich zachłanność na pieniądze, to będzie to niemożliwe (stawki wynagrodzenia dla kierowców na niezmienionym poziomie od X lat, pomimo corocznych podwyżek kosztów prowadzenia działalności gospodarczej, bo tak zatrudniają większość kierowców).

- Warto pomyśleć chociaż o kilu kursach wydłużonych do Kotowic chociaż w godzinach szczytu.

- W soboty, niedzielę i święta pierwszy kurs z Siechnic powinien odbywać się około 5 rano.

ekierka88
Posty: 2
Rejestracja: wtorek, 13 maja 2014, 16:15

Re: Komunikacja miejska, nowy przetarg, propozycje

Post autor: ekierka88 »

Super inicjatywa popieram. Ja jestem mieszkanką Św. Katarzyny i nie mam siły już do obecnych autobusów i rozkładów. Mieszkańcy z Katarzyny częściej korzystają z autobusów przez Żerniki Wrocławskie- krótsza trasa. W pierwotnej wersji autobus 910 był dedykowany dla Katarzyny, dziś 70% kursów kończy się na Żernikach. To trochę śmieszne i szczerze mówiąc jest mi wstyd mieszkać w naszej gminie- 12 km. od Wrocławia a autobus w godzinach porannych raz na godz., w godz. wieczornych raz na 2 godz. Gmina rozwojowa? Nie jeden mój znajomy, który szukał mieszkania w Siechnicy z powodu koszmarnego dojazdu zrezygnował z kupna. I nie dziwię się wręcz jako mieszkanka gminy odradzam im tą decyzję.

Druga kwestia ceny biletów, które są zawyżone. Tak jak wspomniałam 12 km. od centrum a bilet normalny kosztuje 4,50 zł. Dla porównania: linia Świdnica- Wrocław- 60 km. cena biletu 6,50? Parodia po prostu.

igor30
Posty: 37
Rejestracja: wtorek, 11 czerwca 2013, 09:24

Re: Komunikacja miejska, nowy przetarg, propozycje

Post autor: igor30 »

ekierka88 pisze:Nie jeden mój znajomy, który szukał mieszkania w Siechnicy z powodu koszmarnego dojazdu zrezygnował z kupna. I nie dziwię się wręcz jako mieszkanka gminy odradzam im tą decyzję.
Jako mieszkanka powinnaś też wiedzieć, że nie ma takiej miejscowości.

W godzinach szczytu autobus jest co 15 minut więc o jakim koszmarze tutaj mowa?
ekierka88 pisze:Druga kwestia ceny biletów, które są zawyżone. Tak jak wspomniałam 12 km. od centrum a bilet normalny kosztuje 4,50 zł. Dla porównania: linia Świdnica- Wrocław- 60 km. cena biletu 6,50? Parodia po prostu.
Kup sobie miesięczny i wyjdziesz na tym o wiele lepiej, a jeśli jeździsz okazyjnie, to jest też, rower/samochód/pociąg/PKS.

Skoro według Ciebie cena biletu jest zawyżona, to podaj chociaż jeden argument dlaczego i na jakiej podstawie tak sądzisz?

PKS Oława kosztuje 5 zł, pociąg 4,40 zł więc cena jest na tym samy poziomie, a do tego masz kilka przystanków, a np. do pociągu trzeba sporo dymać jeśli mieszkasz daleko od stacji.

Poza tym zawsze możesz pojechać za 2 zł, ale czy opłaca się ryzykować dla 150 zł mandatu?

ekierka88
Posty: 2
Rejestracja: wtorek, 13 maja 2014, 16:15

Re: Komunikacja miejska, nowy przetarg, propozycje

Post autor: ekierka88 »

Autobus co 15 minut chyba w SIECHNICACH. U nas jest co godzinę.
Argument na cenę biletów jest prosty:
Połączenie Wrocław- Oława o którym wspomniałeś - 5 zł- liczba kilometrów- 26 km
Połączenie Wrocław- Św. Katarzyna - 4,50 zł- liczba kilometrów- 11 km
Połączenie Wrocław- Świdnica- 6,50 zł- liczba kilometrów- 65 km

Moje pytanie czy walczymy o to aby coś zmienić na lepsze czy walczymy między sobą? Bo jeśli między sobą to jest to walka bez sensu. Wiem, że od lat prowadzona jest pseudo walka między mieszkańcami Siechnic a Katarzyny, ale czy to ma sens? Lepiej rywalizować czy współpracować? Przecież mieszkańcy z Siechnic również korzystają z połączeń jadących przez Katarzynę czy Żerniki- bo szybciej, bo bliżej. Wciąż nie rozumiem tej ciągłej rywalizacji.

igor30
Posty: 37
Rejestracja: wtorek, 11 czerwca 2013, 09:24

Re: Komunikacja miejska, nowy przetarg, propozycje

Post autor: igor30 »

ekierka88 pisze:U nas jest co godzinę.
4:54
5:29, 5:54
6:11, 6:32
7:11, 7:33
8:03, 8:19, 8:33, 8:53

Mam pisać dalej?

Poza tym masz 900L, które jedzie nieco dłużej, ale też dojedziesz. W ten sposób masz autobus do Wrocławia poza godzinami szczytu dwa razy na godzinę. Tak samo jest w Siechnicach. Najlepiej sprawdzić rozkład jednej linii i narzekać, że co godzinę jedzie.

mmilk
Posty: 40
Rejestracja: wtorek, 30 września 2014, 09:03

Re: Komunikacja miejska, nowy przetarg, propozycje

Post autor: mmilk »

Apelujesz do zaprzestania rywalizacji EKIERKA 88 a w pierwszych słowach swojego postu ch*** ją,
IGOR30 tylko wyliczył Ci błędy i populizm twojej wypowiedzi. Więc nim coś podasz do wiadomości publicznej lepiej sprawdź zamiast narażać się " na śmieszność". A PKS kosztuje w okolicach 5 zł z przystanku w Siechnicach do Wrocławia nie na całej długości trasy, więc też 11 km.

snajper
Posty: 35
Rejestracja: poniedziałek, 26 grudnia 2005, 04:29
Lokalizacja: Siechnice

Re: Komunikacja miejska, nowy przetarg, propozycje

Post autor: snajper »

Podoba mi się ta czujność igor30, mmilk :D

canonierka
Posty: 57
Rejestracja: niedziela, 7 października 2012, 00:56

Re: Komunikacja miejska, nowy przetarg, propozycje

Post autor: canonierka »

No to mamy już oficjalnie: specyfikacja przetargowa
Co o tym sądzicie?

igor30
Posty: 37
Rejestracja: wtorek, 11 czerwca 2013, 09:24

Re: Komunikacja miejska, nowy przetarg, propozycje

Post autor: igor30 »

Rozkład jazdy zmienia się niewiele. Jakiś dziwny kurs 901 do Kotowic, zamiast zrobić kursy w regularnym takcie. Kilka kursów 900L przez Radomierzyce, a nie przez Żerniki Wr. Kursy 901 o 00:45 i 900L o 00:45 zostają przesunięte na godzinę 00:55. Powstaje linia 920 coś na kształt obecnej linii 800.

I najciekawsze: obowiązek zainstalowania monitoringu i mikrofonu rejestrującego rozmowę kierowców z pasażerami. Obawiam się, że jeśli konsorcjum znowu wygra i nadal będzie płacić tak słabo zatrudniając na działalności, to nie będzie miał nas kto wozić (za chwilę wchodzi nowy przewoźnik do Wrocławia, który potrzebuje ok. 200 kierowców, a DLA obciąża kierowców za przepał paliwa ot tak dla zasady).

canonierka
Posty: 57
Rejestracja: niedziela, 7 października 2012, 00:56

Re: Komunikacja miejska, nowy przetarg, propozycje

Post autor: canonierka »

Coś już wiadomo? Jakieś przecieki? Kto stanął? kto wygrał?

ODPOWIEDZ