Ja dostrzegam pewne pozytywne elementy:
1) połączenie bezpośrednie z centrum; można bez przesiadki dojechać do Galerii Dominikańskiej i Rynku oraz wrócić stamtąd
2) przybyło połączeń z Katarzyny do Siechnic (900L), co w perspektywie nam się przyda, kiedy gminę przeniosą do miasta, jak wszędzie w kraju
3) zachowano ulgi, jak w MPK, oraz bilety "sieciowe" po Wrocku.
Jeśli krytykować, to faktyczne, a nie hipotetyczne błędy i uciążliwości, w przeciwnym razie popadniemy w pieniactwo; trochę dystansu .[/quote]
Orion, czy Ty jestes ze Sw. Katarzyny?!!!!!!! Bo jesli tak nie wiem czemu chcesz, zeby Urzad przeniesli do Siechnic...Pomyslales ile takie "widzi mi sie" kosztuje? Przepraszam, moze bede teraz troche wulgarna, ale jak pies nie ma co robic to coś sobie lize...i takimi samymi pie... zajmuja sie nasi Radni...Nie uwazasz, ze sa wazniejsze sprawy, ktorymi warto sie zajac niz budowa Ratusza i nowego Urzedu ( bo niby gdzie mialby byc)? Myslisz, ze z czyich pieniedzy to pojdzie? Miasto nie jest wyznacznikiem...pomysl logicznie!! Nie widzialam zadnej ustawy, ktora by o czyms takim mowila...Gdyby sie uparl Nowy Jork tez moglby szumiec, ze jest wiekszy niz Waszyngton i nie jest stolica;))
Nowe linie autobusowe
- Przemek(EVO)
- Posty: 246
- Rejestracja: wtorek, 13 grudnia 2005, 22:04
- Lokalizacja: Siechnice
- Kontakt:
tak? a ktora trasa jechales? na pewno nie przez Katarzyne;)Rano autobus w ogole nie przyjechal, a ten ktory jezdzi po 7.00 do Wroclawia przyjechal 40 minut opozniony.Wszyscy jechali jak sledzie!Juz w Katarzynie na ostatnim przystanku ledwo sie wchodzi, a gdzie ma wsiadac reszta?Tomek79 pisze:Jeździłem już i muszę powiedzieć, że nawet fajnie, prawie nowe autobusy, czasowo też bez problemów więc na razie same pozytywy no i mało ludzi co też jest plusem.
Jdnorazowe bilety kupujesz u kierowcy, a miesięczne w kasie nr 5 dworca PKS wypełniając wcześniej deklarację.ITI pisze:A gdzie w Siechnicach można na to kupić bilety? We Wrocławiu szczerze też nie widziałem biletów ani za 3,50 ani z ulgą za 1,75.
Zgadza się jechałem z Siechnic Osiedla przez Księże Małe do Galerii. Co do innych przejazdów niestety nie mogę się wypowiadać i nie robię tego ale mimo tych trudności jest jedna duża zaleta nowej komunikacji, a mianowice bilety międzygminne, które obowiązują na terenie całego Wrocławia. Tzn., że przy zakupie biletu normalnego na wszystkie linie 900-tek za 114zł. lub ulgowego za 57zł. można jeździć wszystkimi liniami normalnymi w granicach Wrocławia. To jest duże udogodnienie dla Wszystkich, którzy wcześniej musieli osobno kupować bilety na MPK.aneczka pisze:tak? a ktora trasa jechales? na pewno nie przez Katarzyne;)Rano autobus w ogole nie przyjechal, a ten ktory jezdzi po 7.00 do Wroclawia przyjechal 40 minut opozniony.Wszyscy jechali jak sledzie!Juz w Katarzynie na ostatnim przystanku ledwo sie wchodzi, a gdzie ma wsiadac reszta?
Co do innych przejazdów niestety nie mogę się wypowiadać i nie robię tego ale mimo tych trudności jest jedna duża zaleta nowej komunikacji, a mianowice bilety międzygminne, które obowiązują na terenie całego Wrocławia. Tzn., że przy zakupie biletu normalnego na wszystkie linie 900-tek za 114zł. lub ulgowego za 57zł. można jeździć wszystkimi liniami normalnymi w granicach Wrocławia. To jest duże udogodnienie dla Wszystkich, którzy wcześniej musieli osobno kupować bilety na MPK.[/quote]
Tylko widzisz, dla tych ze Sw.Katarzyny to zadna rewelacja.Mielismy 610 i bilety na okaziciela na wszystkie linie w granicach jak i poza miastem;)A teraz wszytkie sa imienne, wiec oprocz wlasciciela nikt inny nie moze juz nim jechac:(((
Tylko widzisz, dla tych ze Sw.Katarzyny to zadna rewelacja.Mielismy 610 i bilety na okaziciela na wszystkie linie w granicach jak i poza miastem;)A teraz wszytkie sa imienne, wiec oprocz wlasciciela nikt inny nie moze juz nim jechac:(((
- Przemek(EVO)
- Posty: 246
- Rejestracja: wtorek, 13 grudnia 2005, 22:04
- Lokalizacja: Siechnice
- Kontakt:
A tu moje uwagi:
1.PRZEGUBOWE - Orion - jesli jestes tak dobrze poinformowany -to wiesz ze jesli chodzi o przegubowe autobusy - zleceniodawca MOZE JEDYNIE WNIOSKOWAC o autobusy przgubowe (ale nie moze zadac!) co przy stawce 1,25 w stosunku do autobusu typu solo za wzkm (na podstawie danych z innych miast np.krakow) nie oplaca sie przewoznikowi (stawak tam jest okolo 1,3-1,6 (160% ceny wzkm solo). A przy okazji Polbus NIE Ma i NIE ZAMAWIA w ogloszonym przetargu autobusow przgubowych. (A od poczatku bylo wiadomo ze jesli wszytskie 610 do ŚK i S sa przegubowe oraz w szczycie na 3 brygady do Siechnic 501 2 jada przegubowe-to nie dla zartu tylko ze taka jest POTRZEBA)
2. KOMPETENCJA KAS POLBUS - niestety brak gdyz dzis wlasnie ktos ze znajomych odebral bilet (paragon fiskalny) o dlugosci prawie 0,5m na ktorym byly jakies 3 warainty tras tylko ze wszystkie do SK1 a mialo byc (zgodnie z wypelnionym wnioskiem) do SK2. (i nigdzie nie mozna sie doczytac ze jest to bilet tez na MPK).
3.INFORMACJA-jak mozna na informacji napisac - ze we wniosku trzeba podac TRASE i STREFY a w informacji na przystankach wyraznie pisze ze sa to CENY NA 1 LINIE! Brak jest wsrod osob ukladajacych informacje podstawowych wiadomosci z INZYNIERII RUCHU, ze TRASA a LINIA to nie to SAMO (bo z informacji wynika ze jesli ma sie bilet na 900 to 901 nie wolno jezdzic (bo bedzie to bilet na 1 LINIE!!).
4.PUNKTULANOSC -obecnie brak i bedzie to powazny problem - bo wymiana pasazerow w trybie miejskim jest KILKAKROTNIE WIEKSZA niz w PKS (przejazdy regionalne) - i co musi wydluzyc przejazd (acz z czasem sie poprawi gdzyz wzrosnie ilosc biletow miesioecznych).
5. KONKURENCJA - caly plan byl (czyt. ceny i czestotliwosc) byl pisany z zalozeniem ze
linia 501 ulega likwidacji (DLA mialo obslugiwac ta linie ). Obecnie gdy jezdza 2 linie - bedzie ona o wiele mniej rentowna - co pociagnie za soba WIEKSZE od PALNOWAYCH wydatki GMIN na komunikacje (co przy dlugosci okresu podpisywania umow moze byc duzym obciazeniem dla GMINY). (pisze wydatki gmin bo dla nie wtajemniczonych podam ze peiniadze z biletow w POLBUSIE (-10% pow 50% miesiecznej stawki <rotfl>)( ida do...GMINY a ona dopiero placi za wzkm wraz z Wroclawiem POLBUSOWI - niezaleznie od ilosci pasarzerow!!.
6.OSZUSTWO - tak trzeba nazwac to co zrobila gmina (nie bylo to jej wina lecz zdiku -ale mieszkanow to nie obchodzi) Gdyz projekt (wraz z rozkaldami) byl dany do zaopiniowania Rada OSIEDLI/MIASTA ..tylko ze byly to zupelnie inne rozklady niz obecnie. Tym samym Rady moga (i slusznie) rzadac od UG wytlumaczenia czemu wprowadzil inny wariant niz zosatl zaopiniowany (czyli postapil wbrew woli RO/RM).
A nastepnym razem napisze o plusach
Pozdrawiam
senior
1.PRZEGUBOWE - Orion - jesli jestes tak dobrze poinformowany -to wiesz ze jesli chodzi o przegubowe autobusy - zleceniodawca MOZE JEDYNIE WNIOSKOWAC o autobusy przgubowe (ale nie moze zadac!) co przy stawce 1,25 w stosunku do autobusu typu solo za wzkm (na podstawie danych z innych miast np.krakow) nie oplaca sie przewoznikowi (stawak tam jest okolo 1,3-1,6 (160% ceny wzkm solo). A przy okazji Polbus NIE Ma i NIE ZAMAWIA w ogloszonym przetargu autobusow przgubowych. (A od poczatku bylo wiadomo ze jesli wszytskie 610 do ŚK i S sa przegubowe oraz w szczycie na 3 brygady do Siechnic 501 2 jada przegubowe-to nie dla zartu tylko ze taka jest POTRZEBA)
2. KOMPETENCJA KAS POLBUS - niestety brak gdyz dzis wlasnie ktos ze znajomych odebral bilet (paragon fiskalny) o dlugosci prawie 0,5m na ktorym byly jakies 3 warainty tras tylko ze wszystkie do SK1 a mialo byc (zgodnie z wypelnionym wnioskiem) do SK2. (i nigdzie nie mozna sie doczytac ze jest to bilet tez na MPK).
3.INFORMACJA-jak mozna na informacji napisac - ze we wniosku trzeba podac TRASE i STREFY a w informacji na przystankach wyraznie pisze ze sa to CENY NA 1 LINIE! Brak jest wsrod osob ukladajacych informacje podstawowych wiadomosci z INZYNIERII RUCHU, ze TRASA a LINIA to nie to SAMO (bo z informacji wynika ze jesli ma sie bilet na 900 to 901 nie wolno jezdzic (bo bedzie to bilet na 1 LINIE!!).
4.PUNKTULANOSC -obecnie brak i bedzie to powazny problem - bo wymiana pasazerow w trybie miejskim jest KILKAKROTNIE WIEKSZA niz w PKS (przejazdy regionalne) - i co musi wydluzyc przejazd (acz z czasem sie poprawi gdzyz wzrosnie ilosc biletow miesioecznych).
5. KONKURENCJA - caly plan byl (czyt. ceny i czestotliwosc) byl pisany z zalozeniem ze
linia 501 ulega likwidacji (DLA mialo obslugiwac ta linie ). Obecnie gdy jezdza 2 linie - bedzie ona o wiele mniej rentowna - co pociagnie za soba WIEKSZE od PALNOWAYCH wydatki GMIN na komunikacje (co przy dlugosci okresu podpisywania umow moze byc duzym obciazeniem dla GMINY). (pisze wydatki gmin bo dla nie wtajemniczonych podam ze peiniadze z biletow w POLBUSIE (-10% pow 50% miesiecznej stawki <rotfl>)( ida do...GMINY a ona dopiero placi za wzkm wraz z Wroclawiem POLBUSOWI - niezaleznie od ilosci pasarzerow!!.
6.OSZUSTWO - tak trzeba nazwac to co zrobila gmina (nie bylo to jej wina lecz zdiku -ale mieszkanow to nie obchodzi) Gdyz projekt (wraz z rozkaldami) byl dany do zaopiniowania Rada OSIEDLI/MIASTA ..tylko ze byly to zupelnie inne rozklady niz obecnie. Tym samym Rady moga (i slusznie) rzadac od UG wytlumaczenia czemu wprowadzil inny wariant niz zosatl zaopiniowany (czyli postapil wbrew woli RO/RM).
A nastepnym razem napisze o plusach
Pozdrawiam
senior
I tu Cię boli! Teraz każdy musi płacić za siebie? [/quote]
hehe...bardzo smieszne ) prawde mowiac nie ma to dla mnie wielkiego znaczenia. Do szczescia wystarczyloby mi, gdyby autobusy w godzinach szczytu jezdzily czesciej, planowo w ciagu dnia, a ludzie nie tloczyli sie jak sledzie. No i moze gdyby pojawil sie chociaz jeden nocny;)) Chyba nie wymagam zbyt wiele?:))
hehe...bardzo smieszne ) prawde mowiac nie ma to dla mnie wielkiego znaczenia. Do szczescia wystarczyloby mi, gdyby autobusy w godzinach szczytu jezdzily czesciej, planowo w ciagu dnia, a ludzie nie tloczyli sie jak sledzie. No i moze gdyby pojawil sie chociaz jeden nocny;)) Chyba nie wymagam zbyt wiele?:))
-
- Posty: 268
- Rejestracja: czwartek, 24 listopada 2005, 19:57
- Lokalizacja: Święta Katarzyna
- Kontakt:
Re: Nowe linie autobusowe
Tak.aneczka pisze:Orion, czy Ty jestes ze Sw. Katarzyny?!!!!!!!
Bo to słuszne i perspektywiczne. A czemu Ty jesteś przeciw? Czy nie dlatego, że Katarzyna straci na tym prestiżowo i spadnie do poziomu "zwykłej" wsi (osiedla)? Ale czy straci coś ponadto? A może zyska pokój z Siechnicami i normalne funkcjonowanie gminy jako jednego organizmu?aneczka pisze:czemu chcesz, zeby Urzad przeniesli do Siechnic
Jest jak zwykle wiele ważnych spraw i nigdy nie będzie tak dobrze, żeby starczyło na wszystko. A nawet jeśli dożyjemy takich czasów (hehe), zawsze można powiedzieć, że nowoczesny urząd to fanaberia i znaleźć "słuszniejsze" cele wydatków.aneczka pisze:Pomyslales ile takie "widzi mi sie" kosztuje? (ciach) Nie uwazasz, ze sa wazniejsze sprawy
Nie chodzi TYLKO o wielkość miejscowości, lecz o status. Siechnice są jedynym MIASTEM w naszej gminie; to największa miejscowość, w której mieszka blisko 1/3 ludności gminy. Jesteśmy gminą wiejską, bo jej siedziba jest na wsi, a z definicji "Gmina wiejska - gmina, która na swoim terytorium nie zawiera miasta" (patrz:Wikipedia)aneczka pisze:Miasto nie jest wyznacznikiem... Nie widzialam zadnej ustawy, ktora by o czyms takim mowila... Gdyby sie uparl Nowy Jork tez moglby szumiec, ze jest wiekszy niz Waszyngton i nie jest stolica
przeciez Gmina doskonale wiedziala,ze Polbus ma tylko krotkie autobusy, a mimo wszystko wygrali przetarg!Ciekawe dlaczego?OK,autobusy moga byc i krotkie, ale niech podstawia dwa, albo niech jezdza w szczycie w sensownych odstepach czasowych. To nie autobus dalekobiezny PKS-u, ani odpowiednia pora roku na takie eksperymenty! Prawde mowiac Sw. Katarzyna ma tylko dwa autobusy-900L i 900P ( w tym jedna z tras jest trasa wycieczkowa przez Siechnice). 910 jezdzi tylko w weekendy (nie licze tych 4 kursow w dni robocze), a ludzi, ktorzy sie u nas osiedlaja raczej przybywa.senior pisze:A tu moje uwagi:
1.PRZEGUBOWE - Orion - jesli jestes tak dobrze poinformowany -to wiesz ze jesli chodzi o przegubowe autobusy - zleceniodawca MOZE JEDYNIE WNIOSKOWAC o autobusy przgubowe (ale nie moze zadac!) co przy stawce 1,25 w stosunku do autobusu typu solo za wzkm (na podstawie danych z innych miast np.krakow) nie oplaca sie przewoznikowi (stawak tam jest okolo 1,3-1,6 (160% ceny wzkm solo). A przy okazji Polbus NIE Ma i NIE ZAMAWIA w ogloszonym przetargu autobusow przgubowych. (A od poczatku bylo wiadomo ze jesli wszytskie 610 do ŚK i S sa przegubowe oraz w szczycie na 3 brygady do Siechnic 501 2 jada przegubowe-to nie dla zartu tylko ze taka jest POTRZEBA)
A Tomek79 z Siechnic nie bedzie sie tloczyc w autobusie, bo przeciez ma z do wyboru o 2 linie wiecej!
- Przemek(EVO)
- Posty: 246
- Rejestracja: wtorek, 13 grudnia 2005, 22:04
- Lokalizacja: Siechnice
- Kontakt:
Orion jestes chyba jednym z nielicznych mieszkańców Św. Katarzyny mającym takie zdanie co do przeniesienia UG do Siechnic. Swoimi wypowiedziami pewnie przyspozyłes sobie paru nieprzychylnych osób. Ale widzę, widzisz wszystkie strony tego aspektu i patrzysz na to nieco z dystansem. Tylko kwestie przeniesienia to juz inny temat.