Strona 1 z 1

Nowa komunikacja, rozkłady i oznaczenia przystanków NŻ, inne

: środa, 3 października 2012, 13:46
autor: kriss2010
Witam.

Tak oto Urząd Miasta zbywa mieszkańców odnośnie oznaczeń przystanków NŻ na stronie http://www.wroclaw.pl, bo od dnia 14 Września do dziś nic się nie zmieniło na ich stronie .
Sprawa dotyczy artykułu:

http://wroclaw.gazeta.pl/wroclaw/1,35754,12417073,Warto_w_rozkladzie_jazdy_zaznaczac_przystanki_na_zadanie.html

W dniu 28 Września zaczęły jeździć nowe autobusy i nowe firmy, które świadczą usługi przewozu ludzi na terenie gmin Wrocław-Siechnice.

Z tego co widać, to rozkłady jazdy ułożył ktoś kto nie ma pojęcia o czasach przejazdu, czasie jaki potrzeba na sprzedanie biletów, korkach itp.

W tym dniu wszyscy przeżyliśmy istny koszmar, autobusy jeździły bardzo opóźnione, niejednokrotne jeden za drugim, a kierowcy widać nie mieli nawet czasu na zmienienie się, na toaletę(sikają po krzakach na petli siechnice),sprzedaż biletów, a nawet już nie wspomnę o reszcie rzeczy zapewne

Ktoś kto to wszystko ułożył powinien stracić swoje stanowisko pracy, bo jakby się tym zajęła Inspekcja Transportu Drogowego to nie powiem co by się działo.



Jest np. taki fajny przystanek pośrodku Radwanic, a Siechnic o nazwie Dębowa co teraz ma status zwykłego przystanku, gdzie jest on umiejscowiony w środku tych dwóch miejscowości, a po obydwu stronach są pola i łąki i nikt nie wysiada/wsiada, tak samo jest z przystankiem Cmentarz Świętego Ducha i zapewne wielu innych.
Przystanki stałe to teraz Siechnice zacisze/Siechnice elektrociepłownia/Radwanice dębowa/hubska/cmentarz sw. ducha, a co najlepsze na niskich łąkach to teraz NŻ-czyli jeden wielki zamęt i te obowiązkowe zatrzymywanie się i otwieranie drzwi przez kierowców to już w ogóle do d... jest.
Tak więc co innego jest na przystanku, co innego w rozkładzie, a jeszcze co innego robią kierowcy-zatrzymując się na przystankach NŻ.
Chciałbym tego kogoś kto to wymyślił, aby się przejechał w zimie i sobie był w takim autobusie, który co chwilę otwiera drzwi i wietrzy-traci ciepło ze środka i traci czas w i tak już opóźnionych autobusach.
Po zmianie przewoźników myślałem, że będzie lepiej i przyjemniej, a jest jeszcze gorzej niż było za czasów Polbusu.
Zmieniono także strefy, gdzie teraz płacimy drożej za przejazd, oraz dalej-ponoć miasto wymyśliło, że kierowcy muszą jak za czasów Polbusu otwierać drzwi na przystanku stałym.
Teraz ze św. Katarzyna skrz. płaci się więcej niż przez zmianą przewoźnika.

Co do punktualności to już nie warto się wypowiadać-tragedia !!!
Wszystko widać na monitoringu GPS:

http://sevibus.smok.net.pl/sevibus2/mapa

Ludzie dzwońcie do Sevibus i ich upominajcie niech to wszystko pozmieniają z tymi przystankami i rozkładami tel. 71 78 78 991, a i tak najlepsze przed Nami-remont przejazdu kolejowego w Żernikach wrocławskich.

Jak sobie tego nie wywalczymy sami to miasto Nas oleje, tak jak ma to miejsce od kilku dni.

Re: Nowe rozkłady i oznaczenia przystanków NŻ i inne...

: środa, 3 października 2012, 18:17
autor: rafik
Wczoraj również mnie to zdziwiło.. jak Autobus zatrzymał się na "przystanku", a tak naprawdę w polu między Siechnicami a Radwanicami, otworzył drzwi po czym zamkną i ruszył dalej. Moim zdaniem Rozkłady układał jakiś troglodyta którzy w życiu nie jechał tym autobusem !! Nie rozumiem jak można być takim niekompetentnym urzędnikiem !!!!

Re: Nowe rozkłady i oznaczenia przystanków NŻ i inne...

: czwartek, 4 października 2012, 10:25
autor: kriss2010
W poniedziałek był artykuł w gazecie Fakt na temat tej całej komunikacji i wygląda to tak:
po Waszym artykule nic się nie dzieje i dalej jak było do kitu tak
jest-wystarczy wejść na stronę z GPS monitoringiem Siechnice:

http://sevibus.smok.net.pl/sevibus2/mapa

Powiedzieć mogę nie obawiam,bo mówić można różne rzeczy,a Wy
napisaliście artykuł, w którym miasto chce ukarać przewoźników, a
samo
ustaliło taki rozkład i dało go pod przymusem dla firm przewozowych.

Zobaczymy jakie będą rozkłady od piątku.

Tak niestety bywa w naszym kraju... Teraz niech się Pan zastanowi, kto
będzie wysilał się nad przygotowaniem nowego rozkładu w poniedziałek 1

października, skoro wiedzą, że muszą przygotować tymczasowy od 5
października? Urzędnicy określili parametry jakie powinny być
uwzględnione przy rozkładach jazdy. A przewoźnicy mieli do nich
przygotować rozkład jazdy i to oni odpowiadają za jego realizację.
Inną
sprawą jest to, że aby autobusy jeździły punktualnie musi wyjeżdżać
ich
więcej na trasy niż dotychczas. To też miało się zmienić, a ale nie
pisałem tego, bo za późno się dowiedziałem o tym fakcie. Kuriozum jest

to, że Burmistrz zapewnia, że zajmą się sprawą, ale nic się nie
zmienia.
Zaś babka z biura promocji gminy odsyła do wrocławskiego magistratu,
jako odpowiedzialnego za zaistniały stan rzeczy. Wniosek jest taki, że
nikt tam nie wie co ma zrobić i jak się tym zająć. Ale tacy ludzie sa
wybierani w naszym kraju na urzędy.

Pozdrawiam
Paweł Kucemba
Fakt
[email protected]

Takich oto włodarzy sobie mieszkańcy Siechnic wybrali, że każdy umywa od wszystkiego ręce i nie wie co ma robić.

Re: Nowe rozkłady i oznaczenia przystanków NŻ i inne...

: sobota, 6 października 2012, 14:06
autor: admin
Zamieszczamy informację przesłaną do redakcji serwisu Siechnice.com.pl przez Sevibus Sp. z o.o. S.K.A.
Już w sierpniu 2012r. pisemnie informowaliśmy Gminę Wrocław jako organizatora przewozów, iż informacje zawarte w SIWZ (parametry przetargu) zawierają dużo błędów i nieścisłości związanych z rozkładami jazdy. Informacja nasza zawierała pełną dokumentację przystanków znajdujących się w Gminie Siechnice (wraz z fotografiami). Z naszego pisma wywnioskować można było jedno: przystanki nie spełniają ŻADNYCH norm, wiele z nich jest oznakowanych niezgodnie z obowiązującymi przepisami, brakuje podstawowej infrastruktury (znaki D-15, tablice, ramki pod rozkłady, oznaczenia nazw przystanków i numerów linii - mało tego - na niektórych dostrzec można oznaczenia linii 501 nie istniejącej od... przeszło 8 lat.

Zwracaliśmy również uwagę - i niejednokrotnie podkreślaliśmy - iż ponad 90% z nich oznaczona jest statusem "na żądanie" co nijak się ma do wytycznych Zamawiającego - Gminy Wrocław... Niektóre z tych przystanków usytuowane są niezgodnie z przepisami Prawa o Ruchu Drogowym (sic!)

Informujemy również, iż kluczowym elementem tego zadania jest System Automatycznej Kontroli Punktualności, rejestrujący każde zdarzenie na przystanku. Niestety przewoźnicy są z tego systemu bardzo skrupulatnie rozliczani, a za każdą nieprawidłowość naliczane są kary umowne (wysokie).
Niestety, pomimo wielokrotnych prób przekonania Zamawiającego do zmiany stanowiska nie udało nam się uniknąć absurdalnego naszym zdaniem zatrzymywania się na KAŻDYM przystanku (poza tymi "na żądanie") i każdorazowe zatwierdzanie odjazdu poprzez OTWARCIE DRZWI. Jako wieloletni wykonawca przewozów w innych podwrocławskich gminach z doświadczenia wiemy, iż system taki negatywnie przyjmowany jest przez Pasażerów (bezsensowne wietrzenie pojazdu - szczególnie w zbliżającej się zimnej porze roku; dodatkowe opóźnienie generowane przez każdorazowe zatrzymanie i otwarcie / zamknięcie drzwi).

Nawiązując do oznakowania przystanków... Zwracamy uwagę iż wnioskowaliśmy niejednokrotnie o zwiększenie liczby przystanków "na żądanie", co w przypadku obciążonych kursów pozwoliłoby zminimalizować opóźnienia. Niestety w odpowiedzi na nasze prośby Zleceniodawca w układzie komunikacyjnym obowiązującym od 5 października 2012r. wprowadził dodatkowo jedynie 7 przystanków z takim statusem, dodatkowo dublując na trasie linii 901 przystanki "Na Niskich Łąkach" (torowisko w stronę centrum i kolejny w zatoce za skrzyżowaniem z ul. Traugutta oraz "Morwowa" w obu kierunkach na trasie linii 910.
Większa liczba przystanków o statusie "na żądanie" jest z naszego punktu widzenia KONIECZNOŚCIĄ.

Kolejną kwestią jest rozkład jazdy jaki został zawarty w SIWZ tego zadania...
Zleceniodawca przewozów, kontrolujący pracę dotychczasowego przewoźnika (Polbus), posiada w swoich zbiorach PEŁNĄ informację o dynamice ruchu kołowego w określonych porach dnia i na określonych kierunkach. W związku z powyższym zasadnym jest pytanie, dlaczego rozkłady jazdy przekazane nowemu przewoźnikowi nie uwzględniały tych informacji?? Dlaczego były to tylko rozkłady życzeniowe, które jedynie na papierze wyglądają prawidłowo (a ruch kołowy weryfikuje te rozkłady).

Informujemy również, iż zadania realizowane w ramach zamówień publicznych wiążą się z ogromną dyscypliną finansową. Przewoźnik nie może bez zgody Zamawiającego dowolnie modyfikować rozkładu jazdy poprzez dodawanie kolejnych kursów (np. nocnych) oraz przedłużanie istniejących wariantów o nowe przystanki. W wyniku takiego działania zwiększeniu ulegną wozokilometry zakontraktowane w zadaniu, lub zmuszeni będziemy do likwidacji pewnych połączeń, w celu zbilansowania wielkości pracy przewozowej.

Kolejną kwestią są dość powszechne próby wsiadania do autobusów (szczególnie na pętlach) wszystkimi drzwiami, bez okazania lub zakupienia biletów u kierowcy. Zwracamy uwagę, iż przewoźnicy są również w tym zakresie rozliczani przez Zleceniodawcę.
Dlatego też proszę zrozumieć nas (wykonawcę przewozów) i naszych pracowników, iż WYMAGAJĄ od pasażerów tego, czego wymaga od nas Zamawiający, czyli wsiadania WYŁĄCZNIE przednimi drzwiami i okazywanie biletów lub zapłata za przejazd w określonej wysokości. Sytuacje jak ta opisana wyżej, lub spotykane coraz częściej próby zapłaty za bilet jednorazowy banknotami 100 - 200 zł na pierwszym kursie, traktowane są przez kierowców jak próby "wymuszenia" przejazdu bez ważnego biletu.

Zwracamy uwagę, iż powyższe elementy również wpływają na generowanie opóźnień, dlatego też zwracamy się z prośbą do wszystkich pasażerów o wyrozumiałość oraz o wsparcie naszych działań mających na celu poprawę funkcjonowania komunikacji międzygminnej Wrocław - Siechnice.

Jednocześnie informujemy, iż informacja o wejściu na linie i zmianie rozkładów jazdy znalazła się na naszych stronach WWW w dniu 26.09.2012. Rozkłady jazdy na przystankach wywieszone zostały (ze względu na zachowanie ciągłości przewozów) w godzinach popołudniowych w dniu 27.09.2012r.
Konsorcjum nie miało INNEJ możliwości poinformować pasażerów o zmianach. O wcześniejszym wywieszeniu stosownej informacji np. a autobusach spółki Polbus naszym zdaniem powiniem zadbać Zleceniodawca przewozów bowiem tylko on (mając ważną umowę z tym przewoźnikiem) mógł zlecić umieszczenie takich komunikatów w ich autobusach lub na przystankach.

Re: Nowa komunikacja, rozkłady i oznaczenia przystanków NŻ,

: sobota, 6 października 2012, 22:59
autor: kriss2010
Tlele morele i Sevibus i DLA są dziećmi co nie potrafią powiedzieć STOP i zaprotestować !!!

Proszę to nagłośnić w mediach i przesłać rozkłady jakie Wam daje zleceniodawca do Inspekcji Transportu Drogowego i ta instytucja wyprostuję UM Wrocław jak należy, bo nie ma tam zasiedziałych urzędników i korupcji od lat, ze kolega kryje kolegę i ustala od lat nierealne rozkłady jazdy.

Przed Wami po przebudowie przejazdu kolejowego w Żernikach Wrocławskich egzamin dojrzałości jako przewoźnika dla mieszkańców, czy się nadajecie, czy nie jako konsorcjum i tyle w temacie !!!

Walczcie o to dla Nas klientów pasażerów z całą stanowczością !!!

To My jesteśmy dla Was, a nie Wy dla Nas, bo bez Nas, nie będzie Was i tak jest od wieków i lat !!!

Wasi prezesi są nieudolnie, a ich zastępcy i kierownicy do wymiany, skoro nie potrafią sobie z tym poradzić !!!

Tak samo burmistrz Siechnic zwala winę i odbija piłeczkę- Wy wszyscy jesteście dla mieszkańców i przez Nich zostaliście wybrani i zostaniecie rozliczeni !!!

Jak po skończonym remoncie nie zostanie nic poprawione w kwestii rozkładów, oznaczeń przystanków itp. to zostanie o tym poinformowana ITD oraz NIK, a to pismo co napisaliście zostaje wydrukowane jako dowód.

Nie mamy zamiaru czekać co-dzień na opóźnione autobusy i nie mamy ochoty tłumaczyć się szefowi w pracy, że autobus się spóźnił, bo rozkład stworzył "cenzura"!!!

Dość tego !!!

Re: Nowa komunikacja, rozkłady i oznaczenia przystanków NŻ,

: niedziela, 7 października 2012, 01:06
autor: canonierka
kriss2010 Tobie się wydaje, że wiesz lepiej?
Co w kwestii przystanków może powiedzieć przewoźnik? Przecież on nie zarządza infrastrukturą przystankową...
A zapisy umowy? Skoro taką umowę podpisali ze zleceniodawcą... to nie mogą jej sobie ot tak zmienić.
Ja rozumiem położenie Konsorcjum. Są między młotem (pasażerowie) a kowadłem (Urząd). Sami nie zmienią zapisów. A urzędniczy beton im widać w tym życia nie ułatwia...

Re: Nowa komunikacja, rozkłady i oznaczenia przystanków NŻ,

: wtorek, 16 października 2012, 21:00
autor: renusia
BAŁAGAN I KONIEC

Re: Nowa komunikacja, rozkłady i oznaczenia przystanków NŻ,

: czwartek, 18 października 2012, 07:32
autor: bady
Dla czego wsiadając na przystanku Książe Małe kierowca sprzedaje bilet z pod galeri dominikańskiej ? Za kwote 4.40/wczesniej 3.90 nie miało być podwyżek/z ilością kilometrów 11,7 choć ta odległość jest o połowe mniejsza? I sprawa najważniejsza,od kiedy w strone Siechnic zaczną jeżdzić pociągi?

Re: Nowa komunikacja, rozkłady i oznaczenia przystanków NŻ,

: poniedziałek, 22 października 2012, 21:53
autor: canonierka
bady pisze:Dla czego wsiadając na przystanku Książe Małe kierowca sprzedaje bilet z pod galeri dominikańskiej ? Za kwote 4.40/wczesniej 3.90 nie miało być podwyżek/z ilością kilometrów 11,7 choć ta odległość jest o połowe mniejsza? I sprawa najważniejsza,od kiedy w strone Siechnic zaczną jeżdzić pociągi?
Tak ciężko pomyśleć?
Patrząc na regulamin i schemat z przebiegiem stref widać wyraźnie, iż nie ważne z jakiego przystanku we Wrocławiu do Siechnic bilet będzie kosztował 4,40 zł.

Re: Nowa komunikacja, rozkłady i oznaczenia przystanków NŻ,

: czwartek, 22 listopada 2012, 14:54
autor: ITI
Witajcie, doszła do mnie informacja że aktualnie są problemy z wyrobieniem biletu miesięcznego! Otóż od kilku dni, nie można wyrobić karty elektronicznej do nowego biletu miesięcznego. Tym samym mieszkańcy naszej Gminy nie mają jak zakupić biletu miesięcznego.

Panie na Dworcu Autobusowym informują zaś, "że usterkę drukarki do kart zgłosiły do DLA i przyjdą ją naprawić jak im się będzie chciało".

Wg mnie jest to chyba nie na miejscu.

CO DO CENY BILETÓW I UPRZEJMOŚCI KIEROWCÓW

: sobota, 24 listopada 2012, 23:19
autor: renusia
BILET ZA CENĘ 4,40 ZŁ DO KSIĘŻA MAŁEGO TO ROZBÓJ W BIAŁY DZIEŃ. :oops:

A MOŻE TO IDZIE NA PREMIĘ DLA DWÓCH NIEUPRZEJMYCH KIEROWCÓW NA TEJ TRASIE, KTÓRZY M.IN. PYSKUJĄ DO PASAŻEREK ZA >NIE MACHANIE RĘKĄ? NA PRZYSTANKU NA ŻĄDANIE.NAJLEPSZE JEST TO. ŻE NADAL CI KIEROWCY JEŻDŻĄ TĄ TRASĄ I UWAŻAJĄ, ŻE WSZYSTKO IM WOLNO.

A MIŁYCH I UPRZEJMYCH KIEROWCÓW SEVIBUS I DLA POWINNO SIĘ NAGRADZAĆ. A CI PANOWIE W ŚREDNIM WIEKU TO NIECH SZANUJĄ SWOJĄ PRACĘ, BO INNEJ MOGĄ JUŻ NIE DOSTAĆ. ZA TO POCHWAŁA DLA MŁODEGO KIEROWCY- DWUDZIESTOPAROLATKA O WŁOSACH BLĄD- ZA UPRZEJMOŚĆ WOBEC PASAŻERÓW I SZACUNEK DLA SWOJEJ PRACY, SKĄDINĄD
P R A C Y Z L U D Ź M I
I D L A L U D Z I :|

Re: Nowa komunikacja, rozkłady i oznaczenia przystanków NŻ,

: niedziela, 25 listopada 2012, 14:11
autor: rita
mi się z kolei nie podoba, że w autobusach nie wyświetla się już nazwa zbliżającego się przystanku. teraz szybko robi się ciemno i jak się nie siedzi czy stoi przy oknie to nie wiadomo gdzie się jest, a Ci co nie znają drogi to już w ogóle mają problem. po co są te wyświetlacze? żeby ciągle wyświetlał się "koniec" lub "stop"? mam nadzieję że zrobią coś z tym bo nie wyobrażam sobie żeby tak miało już być. kolejna sprawa czy ktoś się orientuje, czy te nasze nowe autobusy już się psują? bo słyszałam, że była jakaś awaria w piątek.

Re: Nowa komunikacja, rozkłady i oznaczenia przystanków NŻ,

: niedziela, 25 listopada 2012, 15:42
autor: tysiaak
ja się zastanawiam jak z kanarami. ktoś zauważył czy często jeżdzą? mnie od pazdziernika skontrolowali raz, chyba w tym tygodniu, była przemiła Pani, która nie wypisywała mandatów tylko prosiła o zakup biletu :).

Re: CO DO CENY BILETÓW I UPRZEJMOŚCI KIEROWCÓW

: sobota, 1 grudnia 2012, 14:54
autor: wolfzan
renusia pisze:ZA TO POCHWAŁA DLA MŁODEGO KIEROWCY- DWUDZIESTOPAROLATKA O WŁOSACH BLĄD- ZA UPRZEJMOŚĆ WOBEC PASAŻERÓW I SZACUNEK DLA SWOJEJ PRACY, SKĄDINĄD
P R A C Y Z L U D Ź M I
I D L A L U D Z I :|
Zawsze można napisać lub zadzwonić do firmy z pochwałą:)