Co z poczynianiami Naszego Nowego Zarządcy z Expert-Dom ?

Dyskusje mieszkańców osiedla
Madzia i Bartek
Posty: 10
Rejestracja: środa, 30 maja 2007, 08:24
Lokalizacja: WROCŁAW

Co z poczynianiami Naszego Nowego Zarządcy z Expert-Dom ?

Post autor: Madzia i Bartek »

Witam Wszystkich miłych sąsiadów :)
mam takie banalne pytanie, czy Ktoś coś wie na jakim etapie jest przejmowanie tematów przez Expert -Dom od Admi Aktu ?
Niestety nie było mnie na spotkaniu :( bardzo proszę o odpowiedzi na tematy?

1) co z tym Naszym wysokim czynszem, czy coś się zmieniło ?
2) co z kontem bankowym wspólnoty? jest takie samo?
3) jak wyglądają sprawy z Naszym rocznym rozliczeniem kosztowym ( czynsz itp:)
4) co z tymi nieszczęsnym koszami na śmieci ? czy mamy się z Admi-Aktem jakoś rozliczy?
5) i czy ktoś coś wie o tych ciągłych brakach ciepłej wody zazwyczaj w wolne od pracy dni?

Dziękuje bardzo Pozdrawiam Magda :)

Awatar użytkownika
pokrzyw
Posty: 117
Rejestracja: środa, 12 marca 2008, 11:42

Re: Co z poczynianiami Naszego Nowego Zarządcy z Expert-Dom ?

Post autor: pokrzyw »

Z tego co wiem to każdy ma teraz osobne konta, na zebraniu nowy zarządca mówił, że dopiero dostaje dokumentację, nie wiem na czym to stoi teraz. Jeśli chodzi o ciepłą wodę to zgłaszaliśmy ten problem, więc podobno sprawa dotyczyła konserwacji węzła i powiedział, że się tym zajmie. Ostatnio, przynajmniej w pierwszym budynku jest z tym spokój. Ciepła woda póki co jest.

arenty
Posty: 25
Rejestracja: środa, 5 lipca 2006, 12:59
Lokalizacja: Siechnice
Kontakt:

Re: Co z poczynianiami Naszego Nowego Zarządcy z Expert-Dom ?

Post autor: arenty »

co z tym Naszym wysokim czynszem, czy coś się zmieniło ?
Udało się zaoszczędzić 22gr/m2 dzięki sprytnemu manewrowi z opłatą za zarządzanie, tzn. ustalona opłata 90 gr zawiera dwie składowe: połowa stawki to koszt zarządzania nieruchomością, natomiast druga połowa to stawka za utrzymanie czystości wewnątrz i na zewnątrz oraz konserwacje zieleni.
Ze strony zarządcy (oraz niektórych mieszkańców) padła propozycja, aby zaoszczędzoną kwotę przeznaczyć na fundusz remontowy - decyzja należy do wspólnoty.
Kolejna oszczędność to zmniejszenie zapotrzebowania na ciepło o parę % - ale to będzie odczuwalne dopiero po zamknięciu i zbilansowaniu roku 2008. Zrezygnowaliśmy również ze stałych opłat konserwacyjnych.

Pozostałe opłaty, które stanowią większość czynszu, są to opłaty stałe ustalane przez dostawców i usługodawców np. ciepło, woda, śmieci, prąd wspólny. Tych opłat nie przeskoczymy, tak jak pisałem wcześnie zarządca zmniejszył zapotrzebowanie na ciepło dostarczone. Śmieci - tutaj raczej nie będzie rewolucji. Natomiast woda + ścieki zależy od indywidualnego zużycia
co z kontem bankowym wspólnoty? jest takie samo?
Nie, każdy ma swoje konto.
jak wyglądają sprawy z Naszym rocznym rozliczeniem kosztowym ( czynsz itp:)
Roczne rozliczenie kosztowe będzie przedstawione na zebraniu na początku przyszłego roku, na którym też zostanie przedstawiony plan gospodarczy na przyszły rok.
Jak na razie wpłacamy kwoty ustalone przez poprzedniego zarządce.

Tak naprawdę dzięki osobom, które nie płacą cala wspólnota jest na granicy wypłacalności. Nie muszę chyba dodawać, że te osoby mieszkają na koszt tych, którzy opłaty systematycznie wnoszą.

Za chwilę zarządca będzie kierował wezwania do zapłaty do 'dłużników', jeśli to nie pomoże pozostaje droga sądowa.....



Rozliczenia z poprzednim zarządcą nie będę komentował. Powiem krótko: " jaki zarządca, takie rozliczenie'

pozdr

ODPOWIEDZ