26.06.2017

Siechnice z nowym pomysłem na lepszą obsługę w urzędzie

Gmina Siechnice jako pierwsza w Polsce rozpoczęła badania opinii mieszkańców z wykorzystaniem systemu OpinionCare. Terminale wyposażone w charakterystyczne „buźki” stanęły na terenie urzędu miejskiego. Dzięki nim władze gminy mogą na bieżąco monitorować poziom zadowolenia mieszkańców.

Siechnice: Siechnice z nowym pomysłem na lepszą obsługę w urzędzie

Urządzenia stoją w pobliżu punktów obsługi mieszkańca w Urzędzie Miejskim w Siechnicach. Klienci urzędu odpowiadają na pytanie „Czy jesteś zadowolony z obsługi w urzędzie?” poprzez naciśnięcie odpowiedniego przycisku z uśmiechniętą, neutralną lub smutną „buźką”. Wyniki są zapisywane w systemie komputerowym. W ten sposób władze gminy na bieżąco pozyskują oceny na temat jakości obsługi w urzędzie.

Urząd powinien działać jak dobrze naoliwiona maszyna, a o to, czy tak rzeczywiście jest, pytamy bezpośrednio zainteresowanych, czyli mieszkańców – mówi burmistrz Siechnic Milan Ušák. – Chcemy utrzymywać wysoki poziom usług w naszym urzędzie, w czym z pewnością pomoże stały monitoring opinii. Jeden z terminali jest ustawiony obok mojego gabinetu, więc każdy może ocenić również spotkania ze mną.

Już w pierwszym tygodniu użytkowania terminali w systemie zarejestrowana ponad 400 opinii, na razie w zdecydowanej większości pozytywnych. Informacje zebrane przez urządzenia OpinionCare uzupełnią dane, pozyskiwane przez gminę do tej pory poprzez „tradycyjne” badania ankietowe. Projekt koordynuje firma konsultingowo-badawcza Insight Lab, dystrybutor urządzeń OpinionCare.

Narzędzia stałego monitoringu opinii coraz częściej można spotkać w sklepach czy centrach usługowych, jednak w przypadku instytucji publicznych to wciąż nowość – zauważa Agata Potarzycka-Szczerba z firmy badawczej Insight Lab. – Pilotaż w Siechnicach ma pokazać, jak tego typu urządzenia mogą wpływać na funkcjonowanie urzędu: z jednej strony monitorować opinie mieszkańców, z drugiej motywować do stałego podnoszenia jakości usługi.

Badania opinii jedna z wielu inicjatyw wpisujących się w ciąg działań władz gminy, zapewniających wysoki standard obsługi w Urzędzie Miejskim w Siechnicach. Instytucja spełnia normę ISO 9001, a nowy budynek dostępny od 2012 roku zapewnia komfort korzystania z usług urzędu. Również urzędnicy na bieżąco przechodzą szkolenia z obsługi klientów.

Pilotaż urządzeń OpinionCare w Siechnicach potrwa do września. Po tym czasie władze gminy przeanalizują wyniki i zdecydują jakie kroki podjąć, by utrzymać lub wzmocnić jakość obsługi w urzędzie.

Wczytuję komentarze...